Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 3 آگوست 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 3 آگوست 2023 رویترز

جلسه معاملاتی امروز با تمرکز بر فعالیت بخش خدمات شروع شد با این حال PMIخدمات چین بازار را غافلگیر کرد. داده  PMI خدمات چینی Caixin باعث پیشروی PMIهای منطقه یورو خواهد شد. تصمیم سیاست پولی BoE محرک اصلی امروز بعدازظهر خواهد بود. ISM PMI ایالات متحده حرف آخر را خواهد زد.

تقویم اقتصادی آسیا

صبح شلوغی برای بازارهای آسیایی بود و بخش خصوصی برای دومین بار در این هفته در کانون توجه قرار گرفت. داده های تجاری استرالیا و PMI های بخش خدمات از ژاپن و استرالیا در ابتدا مورد توجه قرار گرفت.

با این حال، اعداد PMI خدمات از چین تأثیر بیشتری داشتند. در روز سه‌شنبه، شاخص PMI تولیدی Caixin به رکود اقتصادی دامن زد. فعالیت ضعیف‌تر بخش خدمات، پکن را مجبور می‌کند در برنامه‌های محرک خود تجدیدنظر کند.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

روز چهارشنبه، ریسک گریزی بر یورو فشار آورد، با افزایش ترس از رکود اقتصادی جهانی و کاهش رتبه دولتی ایالات متحده، بازارهای ریسکی افت کردند.

پس از PMI های نزولی بخش تولید از روز سه شنبه، بخش خصوصی اروپا برای دومین بار در این هفته مورد توجه قرار خواهد گرفت. PMI بخش خدمات از اسپانیا و ایتالیا و اعداد نهایی برای فرانسه، آلمان و منطقه یورو، سطوح قیمت را جابه جا می کند.

فعالیت ضعیف‌تر بخش خدمات در سراسر ایتالیا و اسپانیا و بازنگری نزولی در PMI خدمات منطقه یورو، باعث ایجاد آشفتگی‌های رکودی می‌شود. بر اساس نظرسنجی فلش، PMI خدمات منطقه یورو از 52.0 به 51.1 در ماه جولای کاهش یافت.

اعداد PMI مبتنی بر نظرسنجی هستند اما به بانک مرکزی اروپا و بازارها تصویری از شرایط در بخش خصوصی ارائه می دهند. در حالی که بخش تولید در اروپا وزن بیشتری دارد، فعالیت بخش خدمات پس از کووید-19 تأثیر بیشتری داشته است و شرایط تجاری هنوز به حالت عادی بازنگشته است. کاهش فعالیت بخش خدمات، چشم انداز رکود اقتصادی منطقه یورو را افزایش می دهد.

داده‌های تجاری آلمان نیز در تقویم اقتصادی موجود است، اما احتمالاً دومین کمانچه پس از PMI خدمات خواهد بود.

فابیو پانتا، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، امروز در تقویم حضور دارد.

 

دلایل محکم.png
تبلیغات

تقویم اقتصادی انگلستان

در روز چهارشنبه، انتظارات از سیاست پولی هاوکیش BoE حمایت اولیه را برای پوند فراهم کرد. با این حال، اعداد اشتغال غیرکشاورزی ADP ایالات متحده، پوند را در برابر دلار آمریکا کاهش داد.

این یک روز بزرگ در تقویم اقتصادی بریتانیا است. اعداد نهایی PMI خدمات برای ماه ژوئیه در اوایل جلسه بریتانیا مورد توجه قرار خواهند گرفت. یک بازنگری رو به پایین می تواند انتظارات بر روی دو افزایش بیشتر نرخ بهره را تسهیل کند. با این حال، تاثیرات در جزئیات بیانیه خواهد بود، زیرا رشد دستمزد و قیمت تولید باید به شدت کاهش یابد تا احساسات به سمت افزایش نرخ بهره پس از تابستان برای بانک مرکزی انگلستان تغییر یابد.

در ادامه جلسات معاملاتی، تصمیم بانک انگلستان درباره نرخ بهره محرک اصلی خواهد بود. سرمایه گذاران باید شمارش آرا و صورتجلسه را در نظر بگیرند. افزایش نرخ 25 واحدی باعث می شود که پوند چند دقیقه به حرکت در بیاید. سرمایه گذاران روی دو افزایش متوالی نرخ شرط بندی می کنند. افزایش نرخ بهره بر پوند تاثیر خواهد گذاشت.

هیچ یک از اعضای کمیته سیاست پولی در تقویم امروز برای سخنرانی حضور ندارند و اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس  پس از تصمیم‌گیری درباره نرخ بهره اظهارنظر می کند.

تقویم اقتصادی امریکا

این یک جلسه پرمشغله در ایالات متحده است، با مطالبات اولیه بیکاری ایالات متحده و PMI غیر تولیدی ISM بسیار مهم. اقتصاددانان پیش بینی می کنند که PMI غیر تولیدی ISM از 53.9 به 53.0 کاهش یابد. با این حال، سرمایه گذاران باید اجزای فرعی را در نظر بگیرند. اینها شامل اشتغال، کسب و کار جدید و قیمت ها می شود.

بخش خدمات ایالات متحده بیش از 70 درصد از اقتصاد ایالات متحده را تشکیل می دهد که شاخص PMI غیر تولیدی ISM را به یک شاخص پیشرو تبدیل می کند. تضعیف فعالیت بخش خدمات باعث ایجاد آشفتگی های رکودی می شود. نشانه های اولیه کاهش فعالیت بخش خدمات شامل سطوح پایین کارکنان، کاهش سفارشات جدید و قیمت های تولید ضعیف تر است. افزایش رقابت برای کار جدید منجر به کاهش قیمت محصول می شود.

سایر آمارها شامل PMI خدمات مبتنی بر نظرسنجی مارکیت نهایی، بهره‌وری غیرکشاورزی، هزینه‌های نیروی کار واحد و سفارش‌های کارخانه است. با این حال، این آمار باید دومین اهمیت را نسبت به ادعاهای اولیه بیکاری و اعداد مبتنی بر نظرسنجی ISM داشته باشد.

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    1 رای (5)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید