Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 28 جولای 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 28 جولای 2023 رویترز

بانک مرکزی ژاپن امروز صبح سیاست پولی خود را بدون تغییر گذاشت و تمرکز را به کنفرانس مطبوعاتی معطوف کرد و سیاست YCC احتمالاً موضوع مهم باقی خواهد ماند.

تقویم اقتصادی آسیا

در تقویم اقتصادی امروز، شروع پرمشغله‌ای بود. اعداد تورم بیش از حد انتظار بودند و چشم انداز تغییر بانک مرکزی ژاپن را از حالت بسیار ضعیف افزایش داد. یک شبه، اخباری به گوش میرسید که بانک مرکزی ژاپن قصد دارد سیاست کنترل منحنی بازده (YCC) را تغییر دهد و اجازه دهد بازده اوراق قرضه دولتی 10 ساله در موارد خاص از سقف 0.5 درصدی عبور کند. با این حال، بانک مرکزی ژاپن سرمایه گذاران را برای تغییر ناامید کرد.

صبح امروز، بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را بدون تغییر در 0.10- درصد نگه داشت که مطابق با انتظارات بازار بود. با این حال، BoJ سیاست کنترل منحنی بازده را تغییر نداد و بازده اوراق قرضه دولتی 10 ساله را در محدوده +/- 0.50 درصد محدود کرد.

با توجه به بیانیه سیاست پولی، بانک مرکزی با 8-1 رای مثبت به عدم تغییر سیاست کنترل بازده  رای داد.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

این یک روز شلوغ دیگر برای ناحیه یورو است. اعداد تولید ناخالص داخلی و تورم فرانسه و آلمان از اعداد شاخص هزینه شخصی PCE ایالات متحده جلوتر خواهند بود.

روز پنجشنبه،  یورو سقوط کرد. اعداد گرمتر از حد انتظار تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و کنفرانس مطبوعاتی لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا، یورو را غرق کرد.

ارقام تولید ناخالص داخلی و تورم فرانسه منتشر شده است و در ادامه داده های آلمان را خواهیم داشت. تورم ملایم تر و اعداد تولید ناخالص داخلی ضعیف تر از حد انتظار می تواند از ترمز ECB در چرخه انقباض سیاست پولی خود حمایت کند.

تقویم اقتصادی ایالات متحده

شاخص قیمت اصلی PCE ایالات متحده و اعداد مخارج شخصی، در رادار معامله گران خواهد بود. پاول، رئیس فدرال رزرو، درها را برای افزایش نرخ بهره در سپتامبر باز گذاشت. یک شاخص قیمت اصلی PCE و مخارج شخصی داغتر از حد انتظار می تواند از چشم انداز سیاست فدرال رزرو هاوکیش تر حمایت کند.

شاخص قیمت اصلی PCE شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو است. انتشار داده زیر 4 درصد احتمالاً در را به روی هاوکیش های فدرال رزرو می بندد. با این حال، هزینه های شخصی نیاز به بررسی دارد، با افزایش هزینه ها که احتمالاً تورم قیمت مصرف کننده را از طریق تقاضا هدایت می کند.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید