Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 22 آگوست 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 22 آگوست 2023 رویترز

گوش های معامله گران منتظر شنیدن اظهارات مقامات فدرال رزرو و برداشت های خود از صحبت های پاول هستند. اما  پاول رئیس فدرال رزرو بعید است در سمپوزیوم جکسون هول در مورد نرخ های بالاتر صحبت کند. شاخص ریچموند فدرال رزرو، نشست نرخ تخفیف فدرال رزرو، سخنرانی های بارکین از فدرال رزرو، بومن و گولزبی مورد توجه خواهند بود.

 

تقویم اقتصادی.png

 

تقویم اقتصادی اروپا

در تقویم اقتصادی اروپا سه شنبه آرامی است. داده حساب جاری منطقه یورو در ماه ژوئن در اوایل جلسه اروپا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که تراز حساب جاری منطقه یورو از کسری 11.3 میلیارد یورو به 22.0 میلیارد یورو مازاد افزایش یابد که یک سناریوی صعودی برای یورو است. با این حال، سرمایه گذاران باید دلیل جهش در حساب جاری را درک کنند. تأثیر تجارت احتمالاً یک نقطه کانونی در میان محیط ضعیف تقاضا خواهد بود.

سرمایه‌گذاران به اظهارات مقامات بانک مرکزی اروپا از روز جمعه پاسخ مثبت دادند، جایی که فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا گفت که منطقه یورو باید از رکود اقتصادی عمیق یا پایدار اجتناب کند. در مقابل، اقتصاد ایالات متحده داغتر از حد انتظار است، که می تواند منجر به کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا شود تا از کندی پایدار جلوگیری کند.

تقویم اقتصادی انگلستان

در تقویم اقتصادی بریتانیا روز نسبتاً آرامی است. سفارشات صنعتی CBI برای ماه اوت، قبل از اعداد اولیه PMI بخش خصوصی در ماه اوت، فردا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

اقتصاددانان کاهش از 9- به 13- را پیش‌بینی می‌کنند. با انتشار اعداد ضعیف‌تر از حد انتظار قرار می‌دهد. کاهش قابل توجه در عدد CBI،  پوند را در معرض خطر نزولی قرار میدهد.

تمایل به ریسک بازار و تمایل سرمایه گذاران نسبت به اهداف سیاست پولی BoE، افزایش داشته. با افزایش انتظارات بازارها بر روی BoE برای پیشبرد افزایش بیشتر نرخ بهره، در حال حاضر  واگرایی سیاست پولی انگلستان در برابر امریکا کاهش یافته است و از افزایش فعلی GBPUSD از زیر 1.2650 دلار حمایت می کند.

با این حال، احساسات می تواند به سرعت تغییر کند و اقتصاد بریتانیا همچنان در معرض خطر ورود به رکود است. اعداد PMI بخش خصوصی در روز چهارشنبه در اواسط سه ماهه سوم به سرمایه گذاران دیدی چشمگیر از اقتصاد بریتانیا می دهد. یک انقباض (انتشار اعداد ضعیف در قلمرو رکود) غیرمنتظره در بخش خدمات زنگ خطر رکود را به صدا در خواهد آورد.

 

ریسک صفر.png
تبلیغات

 

 

تقویم اقتصادی امریکا

فروش خانه های موجود در ایالات متحده برای ماه جولای امروز بعد از ظهر مورد توجه قرار خواهد گرفت. اقتصاددانان پس از کاهش 3.3 درصدی در ژوئن، 0.5 درصد کاهش را پیش بینی کردند. با افزایش نرخ وام مسکن، یک رکود دیگر در فروش می تواند نظارت بر بازار مسکن ایالات متحده را افزایش دهد. بخش مسکن ایالات متحده فشارسنج اقتصاد ایالات متحده است.

بدتر شدن شرایط بخش مسکن، از طریق افزایش موجودی ها و کاهش قیمت مسکن، بر احساسات و مصرف مصرف کننده تأثیر منفی خواهد گذاشت. با این حال، شرایط بازار کار ایالات متحده همچنان مطلوب است و نیازی فوری به نگرانی ندارد.

نرخ های بالاتر وام مسکن منجر به کاهش خانه های موجود برای فروش شده است زیرا صاحبان خانه منتظر کاهش نرخ وام مسکن از سطح فعلی هستند.

فراتر از اعداد و ارقام، نظرات اعضای FOMC در نگاه سرمایه گذاران به سمپوزیوم جکسون هول تأثیر خواهد گذاشت. اعضای FOMC تام بارکین، میشل بومن، و آستن گولزبی برای سخنرانی امروز در تقویم هستند. اعضای رای دهنده Bowman و Goolsbee در حرکات دلار  نفوذ بیشتری خواهند داشت.

با تقسیم بازار در مورد اینکه آیا فدرال رزرو برای آخرین بار نرخ بهره را افزایش می دهد یا خیر، صحبت های هاوکیش اشتهای خریدار را برای دلار آمریکا افزایش میدهد. با در نظر گرفتن آخرین شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده، اظهارنظرهای داویش، بازارها را غافلگیر می‌کند.

 

 

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    1 رای (5)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید