Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 21جولای 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 21جولای 2023 رویترز

تورم ژاپن صبح امروز بر خلاف پیش بینی بانک مرکزی ژاپن حرکت کرد. ارقام خرده فروشی بریتانیا در ماه ژوئن انعطاف پذیری مصرف کنندگان بریتانیا را نشان می دهد.

تقویم اقتصادی آسیا

در تقویم اقتصادی آسیا، ارقام تورم ژاپن امروز صبح مورد توجه قرار گرفت. بازارها به دنبال دلایلی برای بانک مرکزی ژاپن هستند تا موضع سیاست پولی خود را از حالت بسیار سست تغییر دهد.

در ماه ژوئن، نرخ تورم اصلی ژاپن از 3.2 درصد به 3.3 درصد در مقابل 3.3 درصد پیش بینی شده افزایش یافت. با این حال، نرخ تورم سالانه ملی از 3.2 درصد به 3.3 درصد در مقابل 3.5 درصد پیش بینی شده افزایش یافته است.

 

japan-inflation-cpi.png

 

در حالی که رقم سرفصل کمتر از حد انتظار بود، اعداد به اندازه کافی خوب بودند تا به شرط بندی روی تغییر سیاست بانک مرکزی ژاپن دامن بزنند. BoJ می تواند سیاست کنترل منحنی بازده (YCC) را تغییر دهد. با این حال، ما انتظار نداریم که BoJ شروع به بررسی دور شدن از نرخ های بهره منفی کند.

روز پنجشنبه، دولت ژاپن تورم را در سال مالی 2.6 درصد پیش بینی کرد که بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی BoJ است، در حالی که پیش بینی رشد خود را از 1.5 درصد به 1.3 درصد اصلاح کرد. در ژانویه، دولت تورم را برای سال مالی 1.7 درصد پیش بینی کرد.

آخرین اعداد تورم از پیش‌بینی‌های دولت حمایت می‌کنند.

 

تقویم اقتصادی.png

 

تقویم اقتصادی اروپا

برای ناحیه یورو روز آرامی در پیش است. هیچ شاخص اقتصادی از منطقه یورو برای ارائه جهت وجود ندارد.

فقدان آمار باعث می شود سرمایه گذاران به چشم انداز اقتصادی و احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا پس از تابستان فکر کنند.

در حالی که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و اعضای هیئت اجرایی متعهد به مهار تورم هستند، بانک مرکزی اروپا از زمان تغییر به تصمیمات سیاستی وابسته به داده ها نسبت به حرکت در سپتامبر متعهد نبوده است. با این حال، رشد دستمزدها و تورم چسبنده نیاز به سیاست انقباض بیشتر پس از ماه جولای را نشان می دهد.

بنابراین، سرمایه گذاران باید ب به دنبال اهداف سیاست های پس از تابستان باشند.

تقویم اقتصادی انگلستان

در تقویم اقتصادی بریتانیا شروع پرمشغله ای بود. خرده فروشی بریتانیا صبح امروز در کانون توجه قرار گرفت. پس از اعداد تورمی سردتر از حد انتظار، بازارها برای گزارش شوک دیگری آماده شدند.

با این حال، خرده‌فروشی در ماه ژوئن 0.7٪ افزایش یافت و خرده فروشی اصلی 0.8٪ افزایش یافت. اعداد در مولفه سالانه نیز بهتر از پیش‌بینی بود که ممکن است اعضا داویش BoE را ناراحت کند.

 

united-kingdom-retail-sales.png

 

اقتصاددانان پیش بینی کردند که خرده فروشی و خرده فروشی اصلی در ماه ژوئن 0.2 درصد افزایش یابد. در ماه مه، خرده‌فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌های اصلی 0.1 درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش اداره ملی آمار،

  • افزایش فروش در بخش‌های خرده‌فروشی مواد غذایی، غیرغذایی و غیر فروشگاهی مشاهده شد.
  • فروش فروشگاه های غیرغذایی 1.0 درصد افزایش یافت که 0.5 درصد کاهش نسبت به ماه می را معکوس کرد، با فروش فروشگاه های مواد غذایی پس از کاهش 0.4 درصدی در ماه می 0.7 درصد افزایش یافت.
  • حجم فروش خرده‌فروشی غیر فروشگاهی پس از افزایش 2.4 درصدی در ماه می، 0.2 درصد افزایش یافت.
  • با این حال، فروش سوخت خودرو این روند را کاهش داد و 0.3 درصد در مقایسه با 1.7 درصد افزایش در ماه می کاهش یافت.

تا به حال، اقتصاد بریتانیا علیرغم افزایش تورم و سیاست پولی بانک مرکزی انگلستان برای کاهش تورم، انعطاف پذیر باقی مانده است. در حالی که فشارهای تورمی در ژوئن کاهش یافت، رشد دستمزد همچنان بالاست. افزایش شدید مصرف می تواند به فشارهای تورمی دامن بزند و بانک انگلستان را وادار کند تا گام های تهاجمی تری برای مهار تقاضا بردارد.

اوایل صبح امروز، داده های GfK Consumer Climate نتوانستند نوسانات را حرکت دهند. شاخص سنتیمنت مصرف کننده GfK از 24- به 30- در ژوئیه سقوط کرد و تورم، نرخ بهره و عدم اطمینان اقتصادی بر احساسات تأثیر گذاشت. با این حال، اعداد قابل توجهی بودند، به طوری که کاهش در احساسات مصرف کننده نشانه عقب نشینی احتمالی در هزینه ها بود.

 

داده های انگلستان.png

 

شایان ذکر است، شاخص اعتماد مصرف کننده بیشترین کاهش خود را از آوریل 2022 و اولین کاهش ماهانه خود از ژانویه را تجربه کرد. با این حال، این نظرسنجی قبل از اعداد تورم ژوئن انجام شد، که می تواند فشار بر صاحبان خانه را کاهش دهد و از افزایش اعتماد حمایت کند.

پس از گزارش تورم، بازارها روی اوج نرخ بهره BoE بین 5.75 تا 6 درصد شرط می‌بندند، بسیار کمتر از رقم 7 درصدی که قهفته گذشته بود.

 

منحنی نرخ های پایانی بانک مرکزی انگلستان.png
منحنی نرخ های پایانی بانک مرکزی انگلستان

 

تقویم اقتصادی امریکا

در تقویم اقتصادی ایالات متحده یک روز آرام در پیش است. هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای جابجایی نوسانات در اواخر روز وجود ندارد. فقدان آمار،دلار آمریکا را در اختیار احساسات ریسک بازار و تمایل به اقتصادهای مربوطه و چشم‌انداز سیاست پولی قرار می‌دهد.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید