Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 20 سپتامبر 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 20 سپتامبر 2023 رویترز

یورو  از اظهارات هاوکیش بانک مرکزی اروپا و  دلار امریکا هم از تصمیم‌های آتی نرخ‌های بهره فدرال رزرو نا مطمئن حرکت میکنند. در حالی که سیاست پولی و واگرایی اقتصادی به سمت دلار متمایل شده است، دلار همچنان در جایگاه اصلی قرار دارد. با این حال، پیش‌بینی‌های FOMC نیاز به ارسال سیگنال‌های هاوکیش برای پشتیبانی از مسیر فعلی USD دارند.

تقویم اقتصادی اروپا

اخیراً اظهارنظرهای هاوکیش اعضا بانک مرکزی اروپا چشم انداز سیاست پولی بانک مرکزی اروپا نامطمئن را ایجاد کرده است. سرمایه گذاران کنفرانس مطبوعاتی بانک مرکزی اروپا را به عنوان سیگنالی برای پایان دادن به افزایش نرخ بهره تفسیر کردند. شاخص هزینه های تولیدکننده آلمان در ماه آگست به بانک مرکزی اروپا و بازارها حسی از محیط تقاضا می‌دهد. تولیدکنندگان در یک محیط تقاضای ضعیف قیمت ها را کاهش می دهند تا بتوانند قراردادهای جدید را به دست آورند.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند شاخص هزینه های تولیدکننده آلمان در ماه آگست 0.2 درصد در مقابل کاهش 1.1 درصدی در ژوئیه افزایش یابد.

در حالی که شاخص‌های اقتصادی تأثیر خواهند گذاشت، اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا می‌توانند تأثیر بیشتری بر مسیر EUR داشته باشند. اعضای Fabio Panetta، Isabel Schnabel، Elizabeth McCaul، Andrea Enria و Frank Elderson در تقویم اقتصادی برای سخنرانی حضور دارند.

اظهارات هاوکیش به انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی اروپا برای مهار تورم دامن می زند. نرخ های بهره بالاتر بر شرایط بازار کار و رشد دستمزد تأثیر می گذارد. رشد ملایم‌تر دستمزد مصرف‌کنندگان را مجبور به کاهش هزینه‌ها می‌کند و منجر به کاهش تقاضا  ودر نهایت تورم می‌شود.

 

تقویم اقتصادی.png

 

تقویم اقتصادی بریتانیا

گزارش تورم بریتانیا در ماه آگست در روز چهارشنبه مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفت. اقتصاددانان نرخ تورم سالانه بریتانیا را از 6.8 درصد به 7.0 درصد پیش بینی کرده بودند. قابل ذکر است، اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند که هزینه های مصرف‌کننده در ماه آگست 0.7 درصد و قیمت نهاده‌های تولیدکننده 0.2 درصد در مقابل کاهش 0.4 درصدی در جولای افزایش یابد.

افزایش فشار تورمی می‌تواند از انتظارات بازار برای افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره بانک مرکزی انگلستان حمایت کند.

اما تورم قیمت مصرف کننده در بریتانیا از 6.8 درصد در ماه قبل به 6.7 درصد در آگوست 2023 کاهش یافت که کمتر از اجماع بازار 7.0 درصدی بود. این پایین ترین نرخ از فوریه 2022 بود که در درجه اول به دلیل کاهش تورم مواد غذایی و کاهش هزینه خدمات اقامتی بود. علاوه بر این، نرخ اصلی، که اقلام ناپایدار مانند انرژی و مواد غذایی را حذف می کند، به 6.2 درصد کاهش یافته است، پایین ترین نرخ از مارس و بسیار کمتر از پیش بینی های 6.8 درصدی. با این حال، هر دو نرخ بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی بانک انگلستان باقی ماندند.

نرخ بهره بالاتر بر شرایط بازار کار و رشد دستمزد تأثیر می گذارد. رشد ملایم‌تر دستمزد، هزینه‌های مصرف‌کننده را سنگین می‌کند و فشارهای تورمی ناشی از تقاضا را کاهش می‌دهد. با این حال، مصرف خصوصی بریتانیا بیش از 60 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد. چشم انداز نرخ های بهره بالاتر، احتمال رکود اقتصادی طولانی مدت بریتانیا را افزایش می دهد. پس زمینه اقتصاد کلان نشان می دهد که BoE ممکن است نیاز به کاهش زودتر نرخ بهره داشته باشد. 

تقویم اقتصادی نیویورک

FOMC تصمیم خود درباره نرخ بهره و پیش بینی های اقتصادی خود را روز چهارشنبه ارائه خواهد کرد. در شرایطی که بازارها روی دکمه توقف نرخ های بهره فدرال رزرو شرط بندی می کنند، سرمایه گذاران روی پیش بینی های اقتصادی FOMC و کنفرانس مطبوعاتی تمرکز خواهند کرد.

تجدیدنظرهای خوشبینانه در تولید ناخالص داخلی، تورم و بیکاری به انتظارات برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نوامبر دامن می زند. قابل توجه است که چشم‌انداز تهاجمی تر، انتظارات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ را تسهیل می‌کند.

رئیس فدرال رزرو پاول احتمالاً سرنخ بیشتری را در طول کنفرانس مطبوعاتی FOMC ارائه خواهد کرد. سرمایه گذاران باید پیش بینی های اقتصادی و اظهارنظرهای غیرمنتظره را در طول کنفرانس مطبوعاتی در نظر بگیرند.

اقتصاد ایالات متحده همچنان انعطاف پذیر است. این سناریو حاکی از واگرایی سیاست پولی است که به نفع دلار است.

 

 

 

00:00
00:00
تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    1 رای (5)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید