Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 14 سپتامبر 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 14 سپتامبر 2023 رویترز

آمار اشتغال استرالیا سیگنال بسیار متفاوتی را به گزارش جولای ارسال کرد. نرخ ثابت بیکاری می تواند نگرانی از کاهش مصرف را کاهش دهد.  موضع بانک مرکزی اروپا در قبال تورم امکان افزایش نرخ بهره را فراهم می کند.

تقویم اقتصادی آسیا

ارقام اشتغال از استرالیا (پس از تصمیم رزرو بانک استرالیا RBA برای ثابت ماندن نرخ بهره) یک نقطه مبهم باقی ماند.

نرخ بیکاری استرالیا بدون تغییر در 3.7 درصد در ماه آگست باقی ماند.

  • نرخ مشارکت به 67.0 درصد افزایش یافت در حالی که ساعات کار ماهانه کاهش یافت.
  • اشتغال 63.9 هزار افزایش یافت در حالی که اشتغال کامل 2.8 هزار افزایش یافت.

آخرین ارقام نشان داد که شرایط بازار کار پس از یک ماه سخت  (جولای) تثبیت شده است. در ماه جولای، اشتغال کامل 18.7 هزار کاهش یافت. در نتیجه، نرخ بیکاری استرالیا از 3.5 درصد به 3.7 درصد افزایش یافت.

شرایط ضعیف تر بازار کار بر هزینه های مصرف کننده و فعالیت بخش خدمات تأثیر می گذارد. مصرف کالاها و خدمات نهایی 70 درصد از اقتصاد استرالیا را تشکیل می دهد. ادامه روند صعودی بیکاری مصرف را کاهش می دهد و بر فعالیت بخش خدمات تأثیر می گذارد و اقتصاد استرالیا را در معرض خطر رکود قرار می دهد.

به طور قابل توجهی، مشکلات اقتصادی چین تأثیر محدودی بر شرایط بازار کار استرالیا داشته است. چین یک سوم صادرات استرالیا را به خود اختصاص داده است. با نسبت تجارت به تولید ناخالص داخلی استرالیا در حدود 50، تجارت 20 درصد از مشاغل استرالیا را تشکیل می دهد.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

تصمیم سیاست پولی پولی بانک مرکزی اروپا در سپتامبر و کنفرانس مطبوعاتی لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا امروز در کانون توجه قرار دارند.

شاخص های اقتصادی اخیر منطقه یورو، چشم انداز رکود اقتصادی در کل منطقه یورو را افزایش داده است. با این حال، نگرانی بانک مرکزی اروپا در مورد تورم چسبنده، افزایش نرخ بهره را روی میز گذاشته است. با وجود افزایش احتمال افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره، اقتصاددانان انتظار دارند که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را بدون تغییر در ۴.۲۵ درصد نگه دارد.

اگر نرخ بهره بدون تغییر باقی بماند، تمرکز بازار به کنفرانس مطبوعاتی لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا تغییر خواهد کرد. پیش بینی های اقتصادی و تورم و دیدگاه رئیس بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ بهره بر  یورو/تأثیر می گذارد.

تورم ثابت ممکن است باعث افزایش بیشتر نرخ بهره شود، اما چالش های اقتصادی می تواند داده های بانک مرکزی اروپا را وابسته کند. یک محیط ضعیف اقتصاد کلان بر بازار کار و درآمدهای قابل تصرف تأثیر می گذارد، که به نوبه خود می تواند هزینه ها و تورم ناشی از تقاضا را کاهش دهد و فوریت بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ ها را کاهش دهد.

تقویم اقتصادی امریکا

شاخص مدعیان بیکاری ایالات متحده، شاخص قیمت تولیدکننده و خرده فروشی در اواخر امروز مورد توجه قرار خواهد گرفت. بازارها در واکنش به کاهش نرخ تورم مرکزی ایالات متحده، انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش دادند. با این حال، افزایش خرده‌فروشی و افزایش قیمت‌های تولیدکننده می‌تواند انتظارات افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را در نوامبر تقویت کند.

شرایط ثابت بازار کار از رشد دستمزدها حمایت می‌کند که منجر به تورم مصرفی و تقاضا می‌شود. با توجه به اینکه قیمت‌های تولیدکننده شاخص اصلی تورم هستند، سرمایه‌گذاران باید شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده را در نظر بگیرند.

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    1 رای (4)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید