Your browser does not support JavaScript!
نماشا

افزایش ین ژاپن پس از اظهارات داویش از بانک مرکزی ژاپن

افزایش ین ژاپن پس از اظهارات داویش از بانک مرکزی ژاپن

بانک مرکزی ژاپن هفته گذشته زمانی که به طور غیرمنتظره ای کنترل منحنی بازدهی خود را کاهش داد، باعث ایجاد آشفتگی در بازارهای ارز شد. این گمانه زنی را ایجاد کرد که این حرکت نشان دهنده تغییر در سیاست پولی فوق العاده داویش BoJ، شاید حتی  پایان سیاست انبساطی است. 

BoJ به سرعت برای کاهش گمانه زنی ها در مورد خروج از سیاست خود حرکت کرده است. روز چهارشنبه، معاون ایچیدا گفت که آستانه انعطاف‌پذیرتر BoJ برای بازده اوراق قرضه 10 ساله تنها اصلاحی برای حفظ موقعیت پولی انبساطی آن است. ایچیدا اضافه کرد که BoJ "خروجی از تسهیل پولی را در ذهن ندارد". این اظهارات تکرار اظهارات اوئدا، فرماندار BoJ در روز جمعه بود مبنی بر اینکه تغییر در YCC گامی به سمت عادی سازی نیست.

اظهارات ایچیدا تأثیر مطلوبی داشت و ین ژاپن را در روز چهارشنبه تقویت کرد. اما تا کی؟

سرمایه گذاران به هیچ وجه متقاعد نشده اند که بانک مرکزی سیاست خود را تغییر نخواهد داد، زیرا بانک مرکزی اغلب یک چیز می گوید و سپس برعکس عمل می کند تا بازارها را غافلگیر کند. این ممکن است به بانک مرکزی اجازه دهد تا یک قدم جلوتر از سفته بازان بماند، اما مطمئناً اعتبار بانک را افزایش نمی دهد. من تعجب نخواهم کرد که ببینم ین روند نزولی خود را در کوتاه مدت ادامه دهد.

 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید