Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 26جولای 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 26جولای 2023 رویترز

داده تورم استرالیا در سه ماهه دوم با کاهش نرخ تورم سالانه از 7.0% به 6.0% ، به گمانه زنی ها در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره  رزرو بانک استرالیا RBA پایان داد. با این حال، پایان جلسه معاملاتی روز پرمشغله ای خواهد بود و فدرال رزرو تصمیم خود را در مورد نرخ بهره قبل از تابستان ارائه خواهد کرد.

تقویم اقتصادی آسیا

در تقویم اقتصادی آسیا، شروع نسبتاً شلوغی بود، با تمرکز بر اعداد تورم استرالیا. آخرین آمار اشتغال از افزایش بیشتر نرخ بهره RBA برای مهار هزینه ها و مهار تورم حمایت می کند و اهمیت بیشتری به گزارش های تورم می دهد.

صبح امروز، ارقام تورم برای سه ماهه دوم، انتظارات را برای انقباض بیشتر سیاست پولی RBA کاهش داد. نرخ تورم سالانه از 7.0% به 6.0% در سه ماهه دوم در مقابل 6.2% پیش بینی شده کاهش یافت.

 

australia-inflation-cpi.png

 

  • سفرهای بین المللی تعطیلات و اقامت (+6.2%)، سایر خدمات مالی (+2.5%)، و خرید مسکن جدید توسط مالکان (+1.0%) بیشترین مشارکت را داشته اند.
  • قیمت مواد غذایی و آشامیدنی غیرالکلی نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.5 درصد و قیمت مسکن 8.1 درصد افزایش یافته است.
  • با این حال، قیمت پوشاک و کفش 0.3 درصد افزایش یافت و قیمت ارتباطات 0.7 درصد افزایش یافت.
  • قیمت سوخت خودرو نسبت به سال گذشته 3.6 درصد کمتر بود.
  • تورم سالانه خدمات به 6.3 درصد رسید، بالاترین رقم از سال 2001، در حالی که تورم کالاها به 5.8 درصد کاهش یافت.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

این یک شروع آرام برای روز EUR است. روز سه‌شنبه، ارقام ناامیدکننده احساسات تجاری آلمان و جهش در اعتماد ایالات متحده تاثیرگذار بود.

با این حال، امروز یک جلسه اروپایی آرام است و هیچ شاخص اقتصادی منطقه یورو برای سرمایه گذاران وجود ندارد. فقدان آمار، سیاست پولی بانک مرکزی اروپا را در کانون توجه قرار خواهد داد. در حالی که بازارها روی افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه شرط‌بندی می‌کنند، شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهند که بانک مرکزی اروپا باید برای افزایش نرخ هیا بهره ترمز کند.

با این حال، تا کنون، بانک مرکزی اروپا در مهار تورم مصمم بوده است. هیچ یک از اعضای بانک مرکزی اروپا در تقویم برای صحبت امروز حضور ندارن.

تقویم اقتصادی امریکا

داده‌های بخش مسکن ایالات متحده باید با تمرکز بر تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره و کنفرانس مطبوعاتی، تأثیری ضعیف دلار آمریکا داشته باشد.

افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره، بیانیه FOMC و  با کاهش ملایم‌تر گزارش CPI ایالات متحده، شرط‌بندی افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر را از بین می‌برد، سیگنالی برای یک افزایش غیرمنتظره نرخ بهره ۲۵ واحدی دیگر بازارها را غافلگیر می‌کند.

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    2 رای (4.5)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید