Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 21 سپتامبر 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 21 سپتامبر 2023 رویترز

در میان تغییرات پیش‌بینی فدرال رزرو، احساسات تجاری فرانسه و نیروی کار آمریکا در کانون توجه مالی قرار گرفته‌اند. پوند انگلیس در میان شاخص های چالش برانگیز اقتصادی با تصمیمات کلیدی نرخ بهره BoE مواجه است.

 

تقویم اقتصادی.png

تقوم اقتصادی اروپا 

اقتصاد فرانسه امروز صبح در کانون توجه قرار خواهد گرفت. اعتماد تجاری فرانسه باعث جلب توجه سرمایه گذاران خواهد شد. بازارها باید تأثیر حرکت های سیاست پولی بانک مرکزی اروپا را بر احساسات تجاری ارزیابی کنند.

اقتصاددانان پیش بینی می کنند که شاخص اعتماد کسب و کار از سال 96 به 97 افزایش یابد. برنامه های افزایش استخدام از اقتصاد فرانسه حمایت می کند.

مصرف خصوصی فرانسه بیش از 50 درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد. بهبود شرایط بازار کار باعث افزایش دستمزدها و هزینه های مصرف کننده می شود. با این حال، چشم انداز خوش بینانه تر بازار کار نیز از تورم مبتنی بر تقاضا حمایت می کند.

در اواخر جلسه معاملاتی، لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و ایزابل اشنابل، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، در تقویم اقتصادی برای سخنرانی حضور دارند. لاگارد تاثیر بیشتری بر یوروخواهد داشت.

 

 

تقویم اقتصادی بریتانیا

بانک مرکزی انگلستان (BoE) تصمیم خود در مورد نرخ بهره را روز پنجشنبه اعلام خواهد کرد. اقتصاددانان انتظار دارند بانک انگلستان نرخ بهره را با 25 واحد افزایش به 5.50 درصد برساند. BoE در حال مبارزه با رشد دستمزدها و فشارهای تورمی ناشی از تقاضا است. رشد دستمزدها به مصرف و تورم ناشی از تقاضا دامن می زند.

محیط نرخ بهره بالاتر بر درآمد قابل تصرف و قدرت مخارج تأثیر می گذارد. مصرف بریتانیا بیش از 60 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و به دلیل مصرف ضعیف بریتانیا را در معرض خطر رکود اقتصادی قرار می دهد.

با این حال، ارقام تورم بریتانیا در ماه آگوست این امیدواری را افزایش داد که BoE بتواند از افزایش نرخ ها جلوگیری کند.

افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره، تمرکز بازار را به صورتجلسات MPC، بیانیه تورم و تفسیر BoE معطوف خواهد کرد. بانک مرکزی انگلیس انتظار دارد تا قبل از پایان سال تورم به شدت کاهش یابد. افزایش اندک نرخ بهره و چشم انداز تیره اقتصادی بر انگیزه خریداران برای پوند تاثیر می گذارد.

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

شاخص مدعیان بیکاری ایالات متحده اواخر امروز در مرکز توجه قرار خواهد گرفت. روز چهارشنبه، پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که اقدامات بیشتر سیاستی وابسته به داده ها خواهد بود. افزایش اندک در مطالبات بیکاری ایالات متحده با پیش بینی های اقتصادی FOMC برای بیکاری و مسیر نرخ بهره فدرال رزرو مطابقت دارد.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که مطالبات اولیه بیکاری از 220 هزار به 225 هزار افزایش یابد.

سایر آمارها شامل شاخص تولید فیلی فدرال رزرو و فروش خانه های موجود است. شاخص تولید فیلی فدرال رزرو احتمالاً توجه سرمایه گذاران بیشتری را به خود جلب خواهد کرد. سرمایه گذاران به دقت مراقب هر دلیلی هستند که ممکن است فدرال رزرو را وادار به انحراف از مسیر نرخ بالای خود کند. اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص تولید فیلی فدرال رزرو از 12.0 به -0.7 کاهش یابد.

 

00:00
00:00
تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید