Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 14 جون 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 14 جون 2023 رویترز

با توجه به  اینکه هیچ شاخص اقتصادی از استرالیا یا چین در تقویم اقتصادی وجودندارد، احساسات نسبت به تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

تقویم اقتصادی آسیا

این یک جلسه صبح آرام برای آنتی پودین ها بوده است. در ساعات اولیه، ارقام حساب جاری از نیوزلند در کانون توجه بود.

سرمایه گذاران به گزارش CPI ایالات متحده پاسخ دادند و تصمیمات نرخ بهره فدرال رزرو و پیش بینی های اقتصادی فدرال رزرو را در زیر نظر گرفتند.

کسری حساب جاری نیوزلند از 34.39 میلیارد دلار نیوزیلند به 33.03 میلیارد دلار نیوزیلند در سه ماهه اول سال به سال کاهش یافت. اقتصاددانان کسری بودجه را 29.54 میلیارد دلار نیوزیلند پیش بینی کردند. با این حال، کسری از 10.07 میلیارد دلار نیوزیلند به 5.22 میلیارد دلار نیوزیلند در سه ماهه کاهش یافت که این کسری نیز صعودی بود.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

امروز یک جلسه سه شنبه نسبتا شلوغ برای ناحیه یورو است. ارقام تورم عمده فروشی آلمان در اوایل نشست اروپا مورد توجه قرار خواهد گرفت. با ارائه تصمیم بانک مرکزی اروپا درباره نرخ بهره در جون در روز پنجشنبه، ما انتظار داریم که اعداد تورم عمده فروشی بروی یورو تاثیر بگذارد.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت عمده‌فروشی آلمان در ماه مه 1.0 درصد و نسبت به سال گذشته 3.3 درصد کاهش یابد. با این حال، اعداد ضعیف تر نگرانی های بیشتری را در مورد تقاضا ایجاد می کند.

اواخر امروز صبح، ارقام تولید صنعتی منطقه یورو نیز نیاز به بررسی دارند. با این حال، با وجود شکاف هایی که در اقتصاد منطقه یورو ظاهر می شود، بعید است که این اعداد بر تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا تأثیر بگذارد.

تقویم اقتصادی انگلستان

این یک جلسه چهارشنبه شلوغ برای پوند است. پس از گزارش بهتر از حد انتظار بازار کار در روز سه‌شنبه، امروز تمرکز بازار به ارقام رشد اقتصادی بریتانیا معطوف خواهد شد.

گزارش تولید ناخالص داخلی بریتانیا برای ماه آوریل در اواخر صبح مورد توجه زیادی قرار خواهد گرفت. افزایش فعالیت‌های اقتصادی به بانک انگلستان دلیل بیشتری می‌دهد تا در نشست بعدی MPC، نرخ بهره را افزایش دهد.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که رشد اقتصاد بریتانیا در ماه آوریل 0.2 درصد در مقابل انقباض 0.3 درصدی در ماه مارس باشد. در حالی که اعداد تولید ناخالص داخلی نقطه کانونی خواهند بود، ارقام تولید تولید نیز سطوح قیمتی را تغییر خواهند داد. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که تولید کارخانه‌ای در ماه آوریل ۰.۴ درصد در مقابل افزایش ۰.۷ درصدی در ماه مارس کاهش یابد.

سایر آمارهای موجود در گزارش تولید ناخالص داخلی شامل داده های تولید صنعتی و تجارت است. با این حال، این اعداد احتمالاً دومین محرک را نسبت به تولید ناخالص داخلی و اعداد تولیدی بازی خواهند کرد.

 

ریسک صفر.png
تبلیغات

 

 

تقویم اقتصادی ایالات متحده

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز شلوغ در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. اعداد و ارقام تورم عمده فروشی ایالات متحده قبل از تصمیم سیاست فدرال رزرو مورد توجه قرار خواهند گرفت.

اعداد کمتر از حد انتظار تورم عمده فروشی ایالات متحده باید فشار بر فدرال رزرو را برای بالا بردن نرخ های بهره کاهش دهد.

گزارش CPI ایالات متحده بر احساسات بازار نسبت به نرخ بهره فدرال رزرو در روز سه شنبه تأثیر گذاشت.

با توجه به CME FedWatch Tool، انتظارات بر روی نرخ‌های افزایشی فدرال رزرو در ماه جون در واکنش به اعداد تورم، 25 صدم درصد کاهش یافت. احتمال افزایش نرخ بهره  در ماه جون از 20.9 درصد به 4.6 درصد کاهش یافت و احتمال افزایش نرخ بهره نیم درصد در  جولای از 14.0 درصد به 2.9 درصد کاهش یافت.

با این حال، احتمال افزایش 25 صدم درصد در جولای از 59.9٪ به 60.9٪ افزایش یافته است.

 

نرخ بهره فدرال رزرو در جولای.png

 

در حالی که اعداد تورم باعث جلب توجه می شود، تصمیم گیری نرخ بهره FOMC، پیش بینی های اقتصادی و کنفرانس مطبوعاتی نقاط کانونی خواهند بود.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید