Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 13 جولای 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 13 جولای 2023 رویترز

داده های تجاری چین سایه بزرگ تری بر اقتصاد چین انداخته است. داده‌های تجاری چین صبح امروز ناامید شد و واردات و صادرات بیش از حد انتظار کاهش یافت زیرا شرایط تجارت جهانی در پایان سه ماهه دوم بدتر شد. تولید صنعتی منطقه یورو و صورتجلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در کنار آمار ایالات متحده مورد توجه قرار خواهد گرفت.

تقویم اقتصادی آسیا

در تقویم اقتصادی آسیا، شروع نسبتاً شلوغی بود. خرده فروشی کارت های الکترونیکی و اعداد PMI تجاری از نیوزلند در ساعات اولیه مورد توجه قرار گرفت.

مجموعه ای ترکیبی از اعداد تأثیر محدودی بر بازارهای آسیایی داشت. با این حال، داده های اقتصادی از چین، با تمرکز بر داده های تجاری در ماه ژوئن، سطوح قیمتی را تغییر داد.

مازاد تجاری دلار چین از 65.81 میلیارد دلار به 70.62 میلیارد دلار در ژوئن افزایش یافت. با این حال، مازاد تجاری به دلیل کاهش واردات افزایش یافت. صادرات 6.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از 4.5 درصد در ماه مه کاهش یافت، در حالی که واردات 12.4 درصد در مقابل 7.5 درصد در ماه مه کاهش یافت. اقتصاددانان پیش‌بینی کردند صادرات 4 درصد و واردات 9.5 درصد کاهش یابد.

 

china-balance-of-trade.png

 

این مجموعه اعداد تلخ دیگری از چین بود که بازتاب شرایط تجارت جهانی بود. واکنش بازار به این اعداد احتمالا کمتر از حد معمول قابل توجه خواهد بود، زیرا سرمایه گذاران انتظار دارند پکن بسته محرکی برای حمایت از اقتصاد ارائه دهد.

 

تقویم اقتصادی.jpg

تقویم اقتصادی اروپا

برای EUR روز شلوغ تری در پیش است. اعداد نهایی تورم از فرانسه نباید بر یورو تأثیر بگذارد و از بازنگری مشخص در اعداد اولیه جلوگیری کند.

با این حال، اعداد تولید صنعتی منطقه یورو در ادامه نشست اروپا مورد توجه قرار خواهند گرفت. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند تولید 0.3 درصد در مقابل یک درصد افزایش در آوریل افزایش یابد.

بانک مرکزی اروپا نیز امروز در کانون توجه قرار خواهد گرفت و صورتجلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا احتمالاً تأثیرگذار خواهد بود. با توجه به اینکه بازارها انتظار دارند که ECB پس از تابستان سیاست های پولی را ثابت نگه دارد، انتظارات ECB می‌تواند شاهد افزایش شدید یورو/دلار در واگرایی سیاست پولی بانک مرکزی اروپا از فدرال رزرو باشد.

کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا و آقای فابیو پانتا در نشست یوروگروپ در بروکسل شرکت می کنند.

تقویم اقتصادی انگلستان

برای پوند روز شلوغی  است. گزارش تولید ناخالص داخلی بریتانیا امروز صبح مورد توجه قرار  گرفت. پس از ارقام رشد دستمزد داغ‌تر از حد انتظار، افزایش فعالیت‌های اقتصادی بریتانیا به انتظارات روی حرکت تهاجمی تر BoE پس از تابستان برای مهار تورم دامن می‌زند.

بازارها روی BoE شرط می‌بندند که نرخ‌ها را به بیش از 6 درصد برساند. این که BoE تا چه اندازه مایل است پیش برود می تواند به محیط اقتصاد کلان فعلی بستگی داشته باشد.

تولید ناخالص داخلی ماهانه در بریتانیا از 0.20 درصد در آوریل 2023 به -0.10 درصد در ماه می کاهش یافت. این در حالی است که فعالان بازار انتظار داده ضعیف تری را داشتند.

 

الپاری.jpg
تبلیغات

 

تقویم اقتصادی ایالات متحده

روز شلوغی در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. ارقام تورم عمده فروشی ایالات متحده در ماه ژوئن و مدعیان بیکاری مورد توجه قرار خواهد گرفت. افزایش تورم عمده فروشی و کاهش غیرمنتظره مطالبات بیکاری می تواند بازارها را با بلاتکلیفی نسبت به حرکت فدرال رزرو در سپتامبر روبرو کند.

در حالی که شاخص‌های اقتصادی سطوح قیمت را به حرکت در می‌آورند، سرمایه‌گذاران همچنین باید صحبت‌های اعضای FOMC را در طول روز دنبال کنند.

روز چهارشنبه، گزارش CPI ایالات متحده بر احساسات نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر تأثیر گذاشت. با توجه به CME FedWatch Tool، احتمال افزایش 25 نقطه ای نرخ بهره فدرال رزرو در جولای 94.2 درصد در مقابل 93.0 درصد در روز سه شنبه بود. به طور قابل توجهی، احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به 5.75 درصد در ماه سپتامبر به 12.9 درصد رسید که نسبت به 22.3 درصد در روز سه شنبه کاهش یافت.

 

Online-broker-AMarkets.png
کاهش انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نسیت ماه سپتامبر

 

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید