Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 12 می 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 12 می 2023 رویترز

در تقویم اقتصادی امروز، تولید ناخالص داخلی بریتانیا  قبل از جلسه ایالات متحده، جایی که سقف بدهی ایالات متحده موضوع داغ خواهد بود، تأثیر خواهد گذاشت.

تقویم اقتصادی آسیا

برای آنتی پویدن ها روز نسبتا شلوغی بود. اعداد PMI کسب و کار و انتظارات تورمی امروز صبح منتشر شدند.  ارقام انتظارات تورمی باید تأثیر بیشتری داشته باشند. اقتصاددانان پیش بینی کردند که تورم در سه ماهه دوم از 3.3 درصد به 3.0 درصد کاهش یابد. اماکمتر از اجماع انتظارات در عدد 2.79 پرینت شد.

ارقام اعتماد مصرف کننده Westpac برای ماه می راهنمای وضعیت اقتصادی استرالیا بود. با این حال، پس از اینکه RBA بازارها را با افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در تاریخ ۲ می، غافلگیر کرد، زمان انجام این نظرسنجی نیاز به بررسی دارد.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

روز شلوغی برای ناحیه یورو است. اعداد تورم فرانسه و اسپانیا در کانون توجه قرار خواهند گرفت و صحبت های اعضای بانک مرکزی اروپا نیز پیش از نشست ایالات متحده تاثیرگذار خواهد بود.

تورم ثابت در جلسات اخیر از صحبت‌های هاوکیش بانک مرکزی اروپا حمایت کرده است. ارقام تورم فرانسه احتمالاً با تجدید نظر در شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف کننده از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

با این حال، سرمایه گذاران باید نظرات بانک مرکزی اروپا را با توجه به تورم، سقف بدهی ایالات متحده و بخش بانکی در کانون توجه قرار دهند. لوئیس دی گویندوس، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا امروز در تقویم برای سخنرانی حضور دارد. او عضوی با لحن خنثی و متمایل به داویش است و چنانچه اظهارات هاوکیش داشته باشد میتواند از یورو حمایت کند.

وی در آخرین اظهار نظر در روز گذشته اظهار داشت که تورم کل به کاهش خود ادامه خواهد داد و رکود را برای اروپا دور از ذهن دانست.

 

"آنچه که من را در روند تورم زمینه ای بیش از همه نگران می کند، روند قیمت خدمات است. شتاب در خدمات در حال افزایش است. تقاضا وجود دارد و این به این دلیل است که افزایش حقوق ها شتاب می گیرد."

 

در مورد نرخ ترمینال، دی گیندوس این را گفت:

 

"هرکسی را که به شما می گوید نرخ پایانه چقدر خواهد بود، باور نکنید. من احساس راحتی یا ناراحتی نمی کنم، اما بازارها ممکن است در این مورد اشتباه کنند."

 

تقویم اقتصادی انگلستان

برای پوند روز شلوغی در پیش است. پس از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا، تمرکز بازار به اقتصاد بریتانیا معطوف خواهد شد.

امروز صبح، اعداد تولید ناخالص داخلی در کانون توجه قرار خواهند گرفت. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که اقتصاد بریتانیا در سه‌ماهه اول پس از رشد 0.1 درصدی در سه‌ماهه چهارم، 0.1 درصد رشد کند. با این حال، اقتصاددانان انتظار دارند که بریتانیا رشد سالانه کندتری داشته باشد و اقتصاد در ماه مارس متوقف شود.

در حالی که اعداد سرفصل باید تحت تأثیر قرار گیرند، داده های تولید و تجارت نیز باید در نظر گرفته شوند. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که تولید تاثیرگذارتر تولید در ماه مارس پس از توقف در فوریه، ۰.۱ درصد کاهش یابد.

با این حال، سرمایه‌گذاران باید صحبت‌های اعضا بانک انگلستان را نیز تحت نظر داشته باشند، زیرا اقتصاد بریتانیا در کانون توجه قرار دارد. هاو پیل، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی انگلستان امروز در تقویم سخنرانی می کند. وی عضو هاوکیش بانک مرکزی انگلستان است که دیروز به افزایش نرخ های بهره رای مثبت داد.

BoE در روز پنجشنبه یک حرکت سیاست هاوکیش انجام داد. به طور قابل توجهی، BoE چشم انداز خوش بینانه تری نسبت به اقتصاد بریتانیا داشت و اشاره کرد که اقتصاد انعطاف پذیری قابل توجهی از خود نشان داد. اعداد بهتر از حد انتظار تولید ناخالص داخلی به اقتصاددان ارشد BoE فرصتی برای بحث در مورد تورم و افزایش نرخ می دهد. با این حال با توجه به موارد توضیح داده شده برای اعضا واجد شرایط، پوند نزول کرد.

 

ریسک صفر.png
تبلیغات

 

 

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این روز نسبتاً شلوغ در تقویم اقتصادیایالات متحده است. اعداد احساسات مصرف کننده و انتظارات مصرف کننده میشیگان در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

پس از تصمیم فدرال رزرو برای افزایش ۲۵ واحد نرخ های بهره، تمایل مصرف کننده نسبت به چشم انداز اقتصادی، تورم و بازار کار احتمالاً نقاط کانونی خواهد بود.

در حالی که اعداد میشیگان تاثیرگذار خواهند بود، انتظار داریم که نظرات اعضای FOMC پس از آخرین دور اعداد تورم مورد توجه قرار گیرد. بومن عضو FOMC در تقویم قرار دارد تا بعداً امروز سخنرانی کند. او یکی از اعضا هاوکیش فدرال رزرو است و اظهارات هاوکیش وی میتواند به روند صعودی دلار ادامه دهد.

فراتر از تقویم اقتصادی، بخش بانکی و سقف بدهی ایالات متحده نیز نیاز به نظارت دارند.

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    1 رای (5)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید