Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 12 سپتامبر رویترز

تقویم اقتصادی 12 سپتامبر رویترز

تمرکز سرمایه گذاران امروز صبح بر ارقام اعتماد تجاری و مصرف کننده استرالیا متمرکز شد. این نظرسنجی ها تأثیر افزایش نرخ بهره RBA و پایان چرخه پیش بینی شده سیاست های پولی RBAرا  نشان می دهد.  احساسات ZEW  آلمان با تورم ایالات متحده مقایسه میشود. سیاست های پولی ECB در کانون توجه قرار دارند.

تقویم اقتصادی آسیا

اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص اعتماد مصرف کننده Westpac با 0.6 درصد افزایش به 81.5 در ماه سپتامبر برسد که با 1.5 درصد کاهش نسبت به ماه قبل به 79.7 در سپتامبر 2023 رسید و نزدیک به بدترین سطح خود از زمان همه گیری کووید 2020 باقی ماند. آخرین نسخه چاپی پس از افت 0.4 درصدی در ماه آگست، در بحبوحه کاهش پس‌انداز خانوارها، چشم‌انداز کمتر هاوکیش برای RBA، و نگرانی‌ها در مورد بودجه و مالیات، با زیرشاخص‌های مؤلفه نتایج متفاوتی را دنبال کرد.

کاهش احساسات تجاری می تواند استخدام را کاهش دهد که به نوبه خود می تواند اعتماد و هزینه مصرف کننده را کاهش دهد. در حالی که این کاهش مصرف می تواند تورم ناشی از تقاضا را مهار کند و نیاز به سیاست های ضد تورمی را از بین ببرد، همچنین می تواند بر اقتصاد تأثیر منفی بگذارد.

مصرف خصوصی استرالیا حدود 50 درصد به اقتصاد کمک می کند.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

ارقام ZEW اقتصادی آلمان و منطقه یورو امروز باعث جلب توجه سرمایه گذاران خواهد شد. کاهش محسوس‌تر در احساسات اقتصادی نشان‌دهنده چشم‌انداز اقتصادی تیره‌تر خواهد بود.

اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص احساسات اقتصادی ZEW آلمان از -12.3 به -15.0 و شاخص احساسات اقتصادی ZEW منطقه یورو از -5.5 به -6.2 کاهش یابد. شاخص احساسات اقتصادی ZEW برای آلمان در آگوست 2023 از 14.7- در ژوئیه به 12.3- افزایش یافت که پایین ترین سطح از دسامبر بود و در مقایسه با پیش بینی های بازار 14.7- بود. کارشناسان بازار مالی پیش بینی می کنند وضعیت اقتصادی تا پایان سال کمی افزایش یابد. اکثر آنها انتظار افزایش بیشتر نرخ بهره در منطقه یورو و ایالات متحده را ندارند در حالی که چشم انداز اقتصادی برای ایالات متحده افزایش قابل توجهی داشته است. با این حال، FVVSD این بهبود با توجه به وخامت قابل توجه در ارزیابی وضعیت فعلی اقتصاد آلمان ضروری است. در واقع، سنج شرایط فعلی به 71.3- کاهش یافته است که بدترین میزان از اکتبر سال گذشته و در مقایسه با -59.5 در ماه جولای است.

 

germany-zew-economic-sentiment-index.png

 

چشم انداز تیره تر از انتظارات بانک مرکزی اروپا برای بدون تغییر ماندن نرخ های بهره در روز پنجشنبه حمایت می کند. 

تقویم اقتصادی انگلستان

نرخ بیکاری در بریتانیا به بالاترین حد 2 ساله نزدیک می شود. نرخ بیکاری در بریتانیا در ماه می تا ژوئیه 2023 به 4.3 درصد افزایش یافت که بالاترین سطح از سه ماهه سوم سال 2021 است، که نشان می دهد بازار کار ممکن است پس از ماه ها تشدید بی سابقه سیاست پولی توسط بانک مرکزی انگلستان در حال سرد شدن باشد. تعداد افراد بیکار با افزایش 159 هزار نفری به 1.46 میلیون نفر افزایش یافت که عمدتاً توسط افراد بیکار تا 12 ماه افزایش یافت. در همین حال، سطح اشتغال 207 هزار نفر کاهش یافت و به 32.88 میلیون نفر رسید که بیشتر از کاهش 185 هزار مورد انتظار است که عمدتاً توسط کارگران تمام وقت خوداشتغال ایجاد می شود. دستمزدها، بدون احتساب جوایز، 7.8 درصد بیشتر از سال قبل در طی سه ماه منتهی به جولای بود که بزرگترین افزایش را از زمان شروع رکوردهای مشابه در سال 2001 نشان می‌دهد. رشد کل دستمزدها به 8.5 درصد افزایش یافته است.

 

united-kingdom-unemployment-rate.png

 

تقویم اقتصادی امریکا

گزارش CPI ایالات متحده برای ماه آگست امروز هم نقطه کانونی باقی ماند. در حالی که بازارها روی ثابت ماندن نرخ بهره توسط فدرال رزرو در این ماه شرط بندی می کنند، بلاتکلیفی در پیش است.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، احتمال افزایش ۲۵ صدم درصد نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر، ۷ درصد در مقابل ۸ درصد در روز جمعه بود. در مقابل، 41.2 درصد احتمال افزایش 0.25% نرخ بهره در نوامبر در مقابل 43.6 درصد در روز جمعه وجود داشت.

 

نرخ بهره فدرال رزرو برای ماه نوامبر.png

 

ارقام بیشتر از حد انتظار تورم اصلی می تواند انتظارات را در مورد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نوامبر تقویت کند. سطح بالای عدم قطعیت ( داده های ضعیف) در مورد نرخ ای بهره احتمالاً بروی دلار فشار بیاورد.

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید