Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 12 جولای 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 12 جولای 2023 رویترز

رزرو بانک نیوزلند امروز صبح نرخ رسمی نقدی را بدون تغییر نگه داشت. بیانیه از اشاره به سیاست های انقباضی بیشتر اجتناب کرد.  با انتظارت بر روی تورم ملایم‌تر ایالات متحده، اشتهای خریداران بازار سهام تحریک شده است. در تقویم اقتصادی اروپا، روز آرامی است و اعداد نهایی تورم از اسپانیا بعید است که سطوح قیمت را تغییر دهند. 

تقویم اقتصادی آسیا

شروع نسبتاً آرام جلسه اواسط هفته در تقویم اقتصادی آسیا بود. در حالی که سفارش‌های ماشین‌آلات از ژاپن امروز صبح مورد توجه قرار گرفت، بانک‌های مرکزی نیوزلند همچنان در کانون توجه قرار داشت.

امروز صبح، RBNZ نرخ رسمی نقدی (OCR) را بدون تغییر در 5.50 درصد باقی گذاشت که مطابق با انتظارات بازار بود. توقف RBNZ در OCR سرمایه گذاران را مجبور کرد تا بیانیه نرخ RBNZ را در نظر بگیرند.

تصمیم امروز برای ثابت نگه داشتن نرخ های بهره، باعث تسکین مصرف‌کنندگان می‌شود، زیرا RBNZ در ماه‌های آوریل و می نرخ بهره را 75 صدم درصد داده است. با این حال، سرمایه گذاران باید بدانند که آیا RBNZ تصمیم امروز را یک توقف یا پایان چرخه سیاست پولی هاوکیش می داند.

نکات برجسته از بیانیه نرخ شامل،

  • کمیته اطمینان دارد که با باقی ماندن نرخ های بهره در سطح محدود، تورم قیمت مصرف کننده به محدوده هدف 1 تا 3 درصد باز خواهد گشت.
  • در حالی که شرایط پولی بر هزینه ها تأثیر می گذارد و فشارهای تورمی را کاهش می دهد، تورم بسیار بالا باقی می ماند.
  • در حالی که تورم اصلی همچنان یک نگرانی است، RBNZ خاطرنشان کرد که سیاست پولی زودتر از بسیاری از کشورها به سطح محدودتر رسیده است.
  • داده های اقتصادی نشان می دهد که سیاست پولی مخارج را محدود می کند و رشد اقتصادی را در کوتاه مدت ضعیف می کند.
  • اشتغال بالاتر از حداکثر سطح پایدار خود باقی می ماند. با این حال، شاخص های اخیر حاکی از کاهش شرایط بازار کار است.

بیانیه نرخ از حفظ سیاست پولی در سطح محدودکننده و تأثیرات سیاست پولی محدودکننده بر اقتصاد و تورم صحبت می‌کند و نشان می‌دهد که RBNZ ممکن است به پایان چرخه انقباض سیاست پولی خود رسیده باشد.

 

تقویم اقتصادی.jpg

تقویم اقتصادی اروپا

برای EUR روز آرام تری در پیش است. اعداد نهایی تورم از اسپانیا باید تأثیر محدودی بر یورو داشته باشند، به طوری که اعداد بعید است بر چشم انداز سیاست پولی بانک مرکزی اروپا تأثیر بگذارند.

با این حال، اظهار نظر اعضا بانک مرکزی اروپا بعداً در روز مورد توجه قرار خواهد گرفت. فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، در تقویم برای سخنرانی حضور دارد. با توجه به اینکه بازارها انتظار حرکت در ماه جولای را دارند، ارجاعات بانک مرکزی اروپا به نشست سیاست پولی سپتامبر تأثیرگذار خواهد بود.

تقویم اقتصادی انگلستان

برای پوند انگلستان روز شلوغی در پیش است. پس از گزارش مرور کلی بازار کار بریتانیا که GBPUSD را از به 1.2950 دلار بسط داد، هیچ شاخص اقتصادی بریتانیا وجود ندارد که بتوان در نظر گرفت.

با این حال، BoE امروز در کانون توجه قرار خواهد گرفت. ثبات مالی BoE UK مورد توجه قرار خواهد گرفت و اندرو بیلی، رئیس BoE نیز امروز در جلسه سخنرانی خواهد کرد. نشانه‌های استرس بخش بانکی می‌تواند منجر به بحران اعتباری شود که بر پوند تأثیر می‌گذارد.

در محیط تورم فعلی و انتظارات بانک مرکزی برای بالا بردن نرخ‌ها به بیش از 6 درصد، دسترسی به اعتبار برای حفظ یکنواختی اقتصاد حیاتی است.

روز دوشنبه، اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، در شام خدمات مالی و حرفه ای (1600 BST) سخنرانی کرد. فرماندار BoE قول داد که کار را برای مهار تورم انجام دهد و گفت:

 

"بسیار مهم است که کار را به پایان برسانیم، به وظایف خود برای بازگرداندن تورم به هدف 2 درصدی خود عمل کنیم و محیطی از ثبات قیمت ها را فراهم کنیم که در آن اقتصاد بریتانیا بتواند شکوفا شود."

 

بیلی افزود،

 

"افزایش قیمت و دستمزد هر دو با نرخ فعلی مطابق با هدف تورم نیست. در حال حاضر، در آخرین داده‌ها با 8.7 درصد، تورم قیمت مصرف‌کننده به‌طور غیرقابل قبولی بالا است و ما باید آن را به هدف 2 درصد کاهش دهیم."

 

شایان ذکر است، گزارش مروری بر بازار کار بریتانیا در روز سه‌شنبه، با افزایش میانگین درآمد بریتانیا (شامل پاداش‌ها) در ماه می، در مقابل 6.7 درصد در آوریل، انتظارات را بر روی چشم‌انداز سیاست هاوکیش BoE افزایش داد.

ریسک صفر.png
تبلیغات

 

تقویم اقتصادی نیویورک

این یک روز بزرگ در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. گزارش CPI ایالات متحده امروز بعدازظهر مورد توجه قرار خواهد گرفت. تورم ثابت به انتظارات برای افزایش نرخ بهره در سپتامبر دامن می زند. در این هفته، اظهارنظرهای کمتر هاوکیش فدرال رزرو روی دلار تاثیر گذاشت. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ تورم سالانه آمریکا از 4.0 درصد به 3.1 درصد کاهش یابد.

با این حال، فراتر از گزارش CPI، سرمایه گذاران باید به نظارت فدرال رزرو ادامه دهند. اعضای FOMC نیل کشکاری و رافائل بوستیک پس از گزارش CPI صحبت می کنند.

علی‌رغم صحبت‌های اخیر فدرال‌رزرو، شرط‌بندی افزایش نرخ بهره در جولای و سپتامبر ثابت ماند. با توجه به CME FedWatch Tool، احتمال افزایش ۲۵ نقطه ای نرخ بهره فدرال رزرو در جولای ۹۲.۴ درصد در مقابل ۹۳.۰ درصد در روز دوشنبه بود. به طور قابل توجهی، شانس افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به 5.75 درصد در ماه سپتامبر به 22.2 درصد رسید که از 22.3 درصد در روز دوشنبه کاهش یافت.

ما انتظار داریم که گزارش CPI بر احساسات نسبت به سیاست پولی فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید