Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 7 سپتامبر 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 7 سپتامبر 2023 رویترز

ارقام تجاری چین امروز صبح تاثیرگذار نبود. در حالی که واردات و صادرات با سرعت کمتری کاهش یافت، خطر رکود اقتصاد جهانی همچنان ادامه داشت. چشم انداز تاریک منطقه یورو با انعطاف پذیری اقتصادی ایالات متحده روبرو می شود و زمینه را برای پویایی پیش بینی EUR/USD تعیین می کند.

تقویم اقتصادی آسیا

صبح امروز، اقتصاد چین به دلیل PMI نگران کننده خدمات سه شنبه مورد توجه قرار گرفت. PMI های اخیر Caixin به دلیل تقاضای ضعیف خارج از کشور، صادرات ضعیف تری را نشان می دهد.

با این حال، صادرات نسبت به سال گذشته 8.8 درصد کاهش داشت و واردات در ماه آگست 7.3 درصد کاهش یافت. صادرات با سرعت کمتری نسبت به ماه جولای کاهش یافت. در ماه جولای، صادرات 14.5 درصد کاهش یافت و واردات 12.4 درصد کاهش یافت. در نتیجه، مازاد تجاری دلار از 80.60 میلیارد دلار به 68.36 میلیارد دلار کاهش یافت.

اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند که مازاد تجاری از 80.60 میلیارد دلار به 78.00 میلیارد دلار کاهش یابد. قابل ذکر است، آنها پیش بینی کرده بودند که واردات و صادرات به ترتیب 9.8 درصد و 8.8 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

اوایل صبح امروز، داده های تجاری استرالیا در ماه جولای نشان دهنده بدتر شدن شرایط تجاری است. مازاد تجاری از 10.268 میلیارد دلار استرالیا به 8.039 میلیارد دلار کاهش یافت. صادرات 2.0 درصد کاهش یافت در حالی که واردات 2.5 درصد افزایش یافت.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

اقتصاد آلمان دوباره در کانون توجه قرار گرفت. ارقام تولید صنعتی در ماه جولای ضعیف تر از انتظارات منتشر شد. سرمایه گذاران انتظار داشتند تولید در ماه جولای 0.5 درصد کاهش یابد. با این حال، آخرین اعداد سفارش کارخانه حاکی از کاهش قابل توجهی است.

علیرغم اینکه تنها 20 درصد از اقتصاد آلمان را تشکیل می دهد، داده های بخش تولید آلمان به دلیل کاهش جو اقتصاد کلان همچنان بر یوروتأثیر می گذارد. تولید کمتر می تواند به مشاغل کمتر، کاهش مصرف و کاهش تورم ناشی از تقاضا منجر شود.

در ادامه نشست معاملاتی اروپا، ارقام تولید ناخالص داخلی منطقه یورو برای سه ماهه دوم نیز منتشر میشود. اعداد ضعیف‌تر از حد انتظار می‌تواند به رکود اقتصادی دامن بزند. اقتصاددانان پیش بینی می کنند که اقتصاد منطقه یورو در مقایسه با 1.1 درصد در سه ماهه قبل 0.6 درصد رشد سالانه داشته باشد.

تقویم اقتصادی ایالات متحده

امروز بعدازظهر، مدعیان بیکاری در ایالات متحده مورد توجه قرار خواهد گرفت. پس از PMI های غیر تولیدی ISM بالاتر از حد انتظار، ادعاهای ثابت بیکاری از فدرال رزرو هاوکیش تر حمایت می کند. شرایط سخت بازار کار از رشد دستمزد حمایت می کند. رشد دستمزدها اثر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش می دهد، مصرف و تورم ناشی از تقاضا را تقویت می کند.

با این حال، سخنرانی های اعضای FOMC نیز امروز نیاز به بررسی دارد. اعضای FOMC، هارکر، بومن، و ویلیامز، معاون فدرال رزرو، در تقویم برای سخنرانی حضور دارند. اظهار نظر هاوکی در برابر نرخ بهره بر دلار آمریکا تاثیر می گذارد.

به طور قابل توجهی، تیره شدن چشم انداز اقتصادی باید فشار بر بانک مرکزی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره را کاهش دهد.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    1 رای (5)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید