Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 25می 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 25می 2023 رویترز

با تمرکز بر اعداد تولید ناخالص داخلی آلمان و ایالات متحده، اخبار مربوط به سقف بدهی محرک اصلی باقی خواهد ماند.

تقویم اقتصادی آسیا

پنج شنبه آرامی برای آنتی پودین ها است. هیچ شاخص اقتصادی از استرالیا یا نیوزلند وجود ندارد که سرمایه گذاران صبح امروز در نظر بگیرند.

فقدان آمار این جفت ها را در اختیار سنتیمنت بازار قرار می دهد. با این حال، ما انتظار واکنش بیشتری به صورتجلسه FOMC و اخبار مربوط به سقف بدهی ایالات متحده داریم.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

روز شلوغی برای یورو است، با تمرکز بر اعداد تولید ناخالص داخلی آلمان و ایالات متحده. با این حال، اخبار مربوط به سقف بدهی محرک اصلی باقی خواهد ماند.

اقتصاد آلمان با تمرکز بر تولید ناخالص داخلی و احساسات مصرف کننده، دوباره در کانون توجه قرار گرفته است.

پس از ناامیدکننده اعداد PMI تولیدی در روز سه شنبه، بازنگری در اعداد تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول مسیر را فراهم می کند. کمیسیون اروپا پیش بینی های رشد منطقه یورو را برای سال 2023 به طور صعودی بازبینی کرد. تجدیدنظرهای نزولی در اعداد تخمینی اول چشم انداز خوش بینانه تر منطقه یورو را زیر سوال می برد.

در حالی که اعداد تولید ناخالص داخلی تأثیر می گذارد، سرمایه گذاران باید شاخص سنتیمنت مصرف کننده GfK آلمان را نیز در نظر بگیرند. احساسات ضعیف‌تر مصرف‌کننده نشان‌دهنده کاهش بیشتر فعالیت‌های بخش خدمات است که کلید بهبود اقتصادی منطقه یورو پس از کووید است.

با این حال، سرمایه گذاران باید نظرات اعضای بانک مرکزی اروپا را در طول روز دنبال کنند. لوئیس دی گویندوس (عضو خنثی متمایل به داویش)، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا امروز در تقویم حضور دارد.

تقویم اقتصادی ایالات متحده

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این روز شلوغ تری در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. مدعیان بیکاری ایالات متحده، تخمین دوم اعداد تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه اول، و ارقام در انتظار فروش خانه در ماه آوریل در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

ما انتظار داریم که ادعاهای بیکاری و اعداد تولید ناخالص داخلی تاثیر بیشتری داشته باشد. کاهش غیرمنتظره در مطالبات اولیه بیکاری و تجدید نظر رو به بالا در برآورد تولید ناخالص داخلی، به شرط بندی برای افزایش نرخ بهره در ماه جون دامن می زند.

با این حال، صحبت های اعضا FOMC و اخبار مربوط به سقف بدهی ایالات متحده نیز نیاز به بررسی دارند.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، احتمال افزایش ۲۵ صدم درصد نرخ بهره فدرال رزرو در جون به ۳۶.۴ درصد رسید، (از ۲۸.۱ درصد در روز سه شنبه). صورتجلسه FOMC افزایش نرخ بهره در ماه جون را نادیده گرفت، زیرا نگرانی ها در مورد افزایش تورم انتظارات در مورد نشست فدرال رزور در ماه جون را افزایش داد.

 

انتظاارت تغییرات نرخ بهره.png

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید