Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 18 سپتامبر 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 18 سپتامبر 2023 رویترز

پس از یک هفته پرنوسان،  تصمیمات فدرال رزرو و پیش‌بینی‌های اقتصادی در این هفته نوسانات را هدایت خواهند کرد.

نظرات اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا امروز مورد توجه قرار خواهد گرفت. اعضای هیئت مدیره لوئیس دی گیندوس و فابیو پانتا در تقویم اقتصادی امروز سخنرانی می کنند.

روز پنجشنبه، بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را 25 صدم درصد افزایش داد، اما همچنین پیشنهاد پایان چرخه انقباض سیاست پولی را داد. با این حال، تورم بالا همچنان یک چالش مداوم است. اظهارات هاوکیش ECB پشتیبانی متوسطی را از یورو ارائه می دهد.

افزایش نرخ بهره بر بازار کار و درآمدهای قابل تصرف تأثیر می گذارد که می تواند هزینه های مصرف کننده و فشارهای تورمی را کاهش دهد. تورم مداوم ممکن است افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا را روی میز نگه دارد.

 

تقویم اقتصادی.png

پس از اینکه بانک مرکزی اروپا به عدم افزایش بیشتر نرخ بهره در نشست های بعدی اشاره کرد، تمرکز بر روی فدرال رزرو معطوف خواهد شد. بر خلاف منطقه یورو، شاخص های اقتصادی ایالات متحده از نظریه فرود نرم حمایت می کند. با این حال، شرایط سخت بازار کار، رشد دستمزدها و مصرف نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره را نشان می دهد.

افزایش نرخ بهره با رشد دستمزدها مقابله می کند و بر هزینه های مصرف کننده تأثیر می گذارد و در عین حال فشارهای تورمی ناشی از تقاضا را کاهش می دهد. به طور قابل توجهی، مصرف خصوصی ایالات متحده بیش از 65٪ از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را تشکیل می دهد. تلاش‌های تهاجمی برای محدود کردن هزینه‌ها می‌تواند تورم را کنترل کند، اما خطر فرود سخت را افزایش می‌دهد.

تصمیم گیری نرخ بهره FOMC و پیش بینی های اقتصاددانان نقاط کانونی  در این هفته خواهند بود. 

00:00
00:00
تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    2 رای (5)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید