Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 17 آگوست 2023

تقویم اقتصادی 17 آگوست 2023

ارقام اشتغال استرالیا، تصویری تیره و تار ارائه کردند و چشم انداز افزایش نرخ RBA را  کاهش دادند. اقتصاد منطقه یورو در میان مشکلات تقاضای جهانی زیر ذره بین است.
داده‌های مدعیان بیکاری در ایالات متحده ممکن است وضعیت بازار کار را به چالش بکشد.

تقویم اقتصادی آسیا

بعد از انتشار صورتجلسه FOMC، جلسه آسیایی شلوغ بود. آمار اشتغال استرالیا در ماه ژوئیه صبح امروز مورد توجه قرار گرفت. پس از ارقام رشد دستمزد کمتر از حد انتظار، ارقام اشتغال قابل توجه بودند و اعداد ضعیف احتمالاً راه را برای افزایش بیشتر نرخ بهره RBA می‌بندند.

اشتغال 14.6 هزار نفر در جولای در مقابل جهش 32.6 هزار در ژوئن کاهش یافت. اقتصاددانان افزایش 15.0 هزار نفر را پیش بینی کردند. اشتغال کامل 24.2 هزار نفر در مقابل افزایش 39.3 هزار نفری در ژوئن کاهش یافت. نرخ بیکاری در ماه جولای از 3.5 درصد به 3.7 درصد افزایش یافت. اقتصاددانان پیش بینی کردند نرخ بیکاری به 3.6 درصد افزایش یابد.


اشتغال استرالیا همچنان مورد توجه RBA است. بدتر شدن شرایط بازار کار فشار بر رشد دستمزد و تورم ناشی از تقاضا را کاهش می دهد. نرخ های بهره بالاتر منجر به عقب نشینی در استخدام و کاهش قدرت خرید می شود که اثر خالص آن کاهش مصرف و در نهایت فشار قیمت مصرف کننده است.

آخرین رشد دستمزدها و اعداد اشتغال نشان می دهد که اقدامات سیاست RBA در حال شروع به کار است. با این حال، سرمایه گذاران و RBA باید اعداد تعطیلات بعد از مدرسه را برای ارزیابی وضعیت زمین در نظر بگیرند.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

امروز، اقتصاد منطقه یورو همچنان در کانون توجه است. داده های تجاری منطقه یورو در ماه ژوئیه در میان محیط ضعیف تقاضای جهانی و مشکلات اقتصادی چین مورد توجه قرار خواهد گرفت.

اقتصاددانان پیش بینی کردند که تراز تجاری منطقه یورو از کسری 0.3 میلیارد یورو به مازاد 18.3 میلیارد یورو افزایش یابد. کاهش صادرات یک سناریوی کاهش قیمت است.

افزایش سهم بخش خدمات در اقتصاد، تاثیر داده های تجاری بر یورو را کاهش داده است. اعداد ضعیف شرایط تجاری با آخرین PMI های بخش خصوصی همخوانی دارد.

با توجه به تقویم اقتصادی اروپا هیچ یک از اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا در تقویم برای صحبت امروز حضور ندارند.

تقویم اقتصادی امریکا

اعداد شاخص تولیدفدرال فیلی و ادعاهای بیکاری ایالات متحده نیز جهت گیری را ارائه خواهند کرد. کاهش ادعاهای بیکاری، نظریه بازار کار نرمتر در ایالات متحده را زیر سوال می برد.

ما انتظار داریم که ادعاهای بیکاری بر داده های تولیدی فیلی فدرال فدرال غلبه کند.

شایان ذکر است که اعداد بخش تولید بعید است بر تصیمات فدرال رزرو تأثیر بگذارد. بخش تولید کمتر از 30 درصد از اقتصاد ایالات متحده را تشکیل می دهد و بعید است که تمایلات به سمت سیاست های پولی فدرال رزرو را دیکته کند. در مقابل، شرایط سخت بازار کار از افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو برای مهار تورم ناشی از تقاضا حمایت می کند.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید