Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 11 جولای 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 11 جولای 2023 رویترز

ارقام ZEW Economic Sentiment برای آلمان و منطقه یورو قبل از صحبت‌های بیشتر فدرال‌رزرو مورد توجه قرار خواهد گرفت. بعد از اظهارات هاوکیش بیلی رئیس بانک مرکزی انگلستان در روز دوشنبه، رشد دستمزدها در بریتانیا میتواند محرک جهش پوند باشد.

تقویم اقتصادی آسیا

شاخص احساسات مصرف کننده مؤسسه Westpac-Melbourne در استرالیا با 2.3 درصد افزایش نسبت به ماه قبل به 81.3 در ژوئیه 2023 به بالاترین میزان در 3 ماه گذشته رسید که با اجماع بازار مطابقت داشت در حالی که در قلمرو " بدبینانه" باقی ماند. آخرین نسخه چاپی به دنبال افزایش 0.2 درصدی در ماه ژوئن بود، زیرا تورم کاهش یافت در حالی که RBA از انقباض بیشتر سیاست پولی خودداری کرد. 

 

تقویم اقتصادی.jpg

تقویم اقتصادی اروپا

برای EUR روز شلوغ تری در پیش است. اعداد نهایی تورم آلمان و ZEW Economic Sentiment سطوح قیمت را به حرکت در می آورند. اقتصاددانان پیش بینی کردند که احساسات اقتصادی ZEW آلمان از 8.5- به 10.5- و شاخص احساسات اقتصادی ZEW منطقه یورو از -10 به -17 کاهش یابد.

با ممانعت از تجدید نظر در اعداد CPI آلمان، احساسات اقتصادی ZEW آلمان احتمالاً تأثیر بیشتری خواهد داشت.

با توجه به اینکه تقویم اقتصادی  شلوغ است، تفسیر اعضا بانک مرکزی اروپا نیز نیاز به بررسی دارد. با این حال، هیچ یک از اعضای بانک مرکزی اروپا برای صحبت در تقویم حضور ندارند.

تقویم اقتصادی انگلستان

برای پوند روز شلوغی در پیش است. گزارش  بازار کار بریتانیا امروز مورد توجه قرار خواهد گرفت. در حالی که ارقام بیکاری تاثیرگذار خواهد بود، رشد دستمزد بریتانیا همچنان مشکل بانک انگلستان است.

تسریع در رشد دستمزدها، بانک انگلستان را مجبور می‌کند تا پای خود را روی گاز (افزایش نرخ بهره) نگه دارد تا تورم را مهار کند. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که میانگین درآمدها، از جمله پاداش‌ها، 6.8 درصد در ماه می در مقابل 6.5 درصد در آوریل افزایش یابد و نرخ بیکاری در 3.8 درصد ثابت بماند.

روز دوشنبه، اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، در مراسم شام خدمات مالی و حرفه ای سخنرانی کرد. رئیس BoE قول داد که کار را برای مهار تورم انجام دهد و گفت:

 

بسیار مهم است که کار را به پایان برسانیم، به وظایف خود برای بازگرداندن تورم به هدف 2 درصدی خود عمل کنیم و محیطی از ثبات قیمت ها را فراهم کنیم که در آن اقتصاد بریتانیا بتواند شکوفا شود.

 

تقویم اقتصادی امریکا

این یک روز آرام در تقویم اقتصادی ایالات متحده است و هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای ارائه جهت نیست. تقویم اقتصادی آرام، نظرات اعضای FOMC را در کانون توجه قرار می‌دهد و بولارد عضو FOMC در تقویم امروز صحبت می‌کند.

اظهارات  Barr، Bostic و Daly بر دلار فشار آوردند و اعلام کردند که چرخه سیاست پولی فدرال رزرو به پایان خود نزدیک می شود.

گزارش شده است که مری دالی، عضو FOMC، از دو افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری حمایت کرده است، اما افزود:

"در حالی که خطرات کم کاری هنوز بیشتر از خطر افراط در افزایش نرخ است، با نزدیک شدن فدرال رزرو به آخرین بخش از چرخه انقباضی، دو طرف تعادل بهتری پیدا می کنند."

با توجه به CME FedWatch Tool، احتمال افزایش 0.25% نرخ بهره فدرال رزرو در جولای 92.4 درصد در مقابل 93.0 درصد در روز جمعه بود. به طور قابل توجهی، شانس افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به 5.75 درصد در ماه سپتامبر به 23.1 درصد رسید که نسبت به 24.2 درصد در روز جمعه کاهش داشت.

 

نرخ بهره جولای.png

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید