Your browser does not support JavaScript!
نماشا

کاهش قیمت‌های تولیدکننده بریتانیا برای کاهش فشار سیاست پولی BoE

کاهش قیمت‌های تولیدکننده بریتانیا برای کاهش فشار سیاست پولی BoE

قیمت‌های تولیدکننده ورودی و خروجی بریتانیا در ماه دسامبر بیش از پیش‌بینی کاهش یافت. با این حال، رشد دستمزد همچنان یک دردسر برای BoE است.
صبح شلوغی در تقویم اقتصادی بریتانیا بود. قیمت تولیدکننده بریتانیا در ماه دسامبر در کانون توجه قرار گرفت. تورم و رشد دستمزدها همچنان از نقاط کانونی بانک مرکزی انگلستان هستند. علیرغم یک محیط ضعیف اقتصاد کلان، BoE همچنان در رساندن تورم به هدف مصمم است.

 

داده های انگلستان.png

ورودی شاخص قیمت تولیدکننده در دسامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل 16.5 درصد در مقابل 19.2 درصد در نوامبر افزایش یافت. تولید شاخص قیمت تولیدکننده نسبت به مدت مشابه سال قبل 14.7 درصد افزایش یافت که از 17.5 درصد در نوامبر کاهش یافت. اقتصاددانان افزایش به ترتیب 18.0 درصد و 16.4 درصد را پیش بینی کردند.

  • قیمت های تولیدکننده خدمات در سال منتهی به سه ماهه چهارم 2022، 5.2 درصد افزایش یافت که از رکورد 6.2 درصدی در سال منتهی به سه ماهه سوم 2022 کاهش یافت.
  • نرخ سالانه PPI ورودی برای ششمین ماه متوالی کاهش یافته است، در حالی که نرخ PPI تولیدی برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافته است.
  • محصولات غذایی بیشترین سهم افزایشی را در نرخ سالانه تولید در دسامبر 2022 با 4.11 درصد داشتند.
  • فلزات و محصولات معدنی غیرفلزی بیشترین سهم افزایشی را در نرخ تورم ورودی سالانه داشتند.
  • آخرین مولفه‌های تورم به دنبال اعداد اولیه PMI بخش خصوصی در ژانویه بود که پرچم‌های قرمز را برافراشت.

در روز سه‌شنبه، نظرسنجی ترکیبی PMI بریتانیا کاهش بیشتر فشار هزینه‌ها را نشان داد که به پایین‌ترین حد خود از آوریل 2021 بازگشته است. با این حال، شرکت‌ها فشار دستمزدها را به عنوان عامل اصلی افزایش هزینه‌های تجاری ذکر کردند که ممکن است در کوتاه‌مدت BoE را به شدت تغییر دهد.

میانگین قیمت‌های اعمال‌شده در ژانویه به شدت افزایش یافت و شرکت‌ها تلاش کردند روند افزایشی هزینه‌های کارکنان را جابه‌جا کنند. با توجه به اینکه رشد دستمزد عامل اصلی است، اعداد PPI ملایم‌تر ممکن است برای کاهش فشار بر BoE کافی نباشد. افزایش شدیدتر نرخ بهره تاثیر مخرب تری بر اقتصاد بریتانیا خواهد داشت.

 

دلایل محکم.png
تبلیغات

و اما بعد...

در حالی که تورم دوباره در کانون توجه قرار گرفت، امروز هیچ یک از اعضای کمیته سیاست پولی صحبت نمی‌کنند و سرمایه‌گذاران را به نظارت بر گفتگو با رسانه‌ها وا می‌دارد.

در تقویم اقتصادی ایالات متحده یک روز آرام در پیش است. هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای سرمایه‌گذاران وجود ندارد که باعث می‌شود درآمد شرکت‌ها بر احساسات ریسک بازار تأثیر بگذارد.

بوئینگ (BA)، آی‌بی‌ام (IBM) و تسلا (TSLA) از جمله نام‌های بزرگی هستند که نتایج درآمدشان را امروز منتشر می‌کنند.

با این حال، اعضای FOMC نیز امروز برای تأثیرگذاری صحبت نمی‌کنند چون فدرال رزرو روز شنبه وارد دوره خاموشی شده است.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید