Your browser does not support JavaScript!
نماشا

در روز پنج‌شنبه قرار است پوند کاهش یابد، حتی در صورت افزایش نرخ های بهره

در روز پنج‌شنبه قرار است پوند کاهش یابد، حتی در صورت افزایش نرخ های بهره

اقتصاددانان انتظار دارند که BoE برای مبارزه با تورم بالا، نرخ ها را 0.75% افزایش دهد.

آرامش سیاسی و اظهار نظرهای اخیر اعضای بانک مرکزی انگلستان راه را برای افزایش نیم درصد نرخ های بهره باز می کند.

اگر پیش بینی های جدید حاکی از رکود عمیق باشد، حتی یک افزایش 0.75%  نیز می تواند برای پوند نزولی باشد.

نشست BoE قرار است منجر به پیش‌بینی‌های تیره و تار و شاید افزایش نرخ بهره پایین‌تر از حد انتظار شود.

همانطور که در زیر توضیح دادم همه چیز منفی نیست، اما در اینجا دلایل بیشتری وجود دارد که انتظار می رود پوند به جای درخشش، غرق شود.

 

تغییرات نرخ بهره انگلستان.jpg

 

افزایش بزرگ نرخ بهره در تردید است.

اقتصاددانان انتظار دارندبانک مرکزی انگلستان با  افزایش 75صدم درصد با افزایش تورم که سرسختانه در سطوح دو رقمی مانده است، مبارزه می کند.

با این حال، دلایل مختلفی برای انتظار افزایش کمتر نرخ های بهره وجود دارد.

1) بحران سیاسی به پایان رسیده است: حداقل در حال حاضر، انتخاب سریع ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا و انتخاب جرمی هانت به عنوان وزیر خزانه داری، به آرامش سرمایه گذاران کمک کرد. نرخ بازده اوراق قرضه بریتانیا کاهش یافته و

 و این نظریه مطرح است که BoE دیگر نیازی به افزایش نرخ برای تقویت پوند ندارد.

2) مخالفت مقامات: بن برادبنت، معاون رئیس بانک گفت که افزایش نرخ ها به 5 درصد ضرر قابل توجهی بر اقتصاد خواهد داشت. به نظر می رسید او از قیمت گذاری بازارها آگاه بود. یکی دیگر از اعضا، کاترین مان، پیشنهاد کرد که قیمت

گذاری در بازار "بیش از حد تهاجمی" است.

3) محور جهانی: بانک کانادا، بانک مرکزی استرالیا و مهمتر از همه، بانک مرکزی اروپا، سرعت افزایش نرخ را کاهش داده اند یا اعلام کرده اند که برای انجام این کار آماده هستند. فدرال رزرو ایالات متحده پیام های متناقضی ارسال کرده است، اما

همچنان از ایده دستیابی به نرخ "اوج" بالا عقب نشینی می کند. این با تلاش قبلی فدرال رزرو برای صحبت در مورد نرخ های مورد انتظار در سال 2023 متفاوت است.

4) داده های ضعیف: تورم بالا تاثیر خود را بر رشد می گذارد. دو ارقام ماهانه تولید ناخالص داخلی (GDP) ناامید کننده بود. بریتانیا ممکن است در حال حاضر در رکود اقتصادی باشد.


جدای از تصمیم گیری نرخ بهره، بانک صورتجلسه ای را منتشر می کند که در آن از نحوه رأی گیری 9 نفر از اعضای کمیته سیاست پولی پرده برداری می شود. در ماه سپتامبر، سواتی دینگرا افزایش 025% را انتخاب کرد در حالی که سه نفر دیگر

0.75% را می خواستار بودند و  رئیس بانک مرکزی تنها توسط چهار عضو دیگر در حمایت از افزایش نیم درصد حمایت می شد.

حتی اگر BoE  نرخ ها را 0.75% افزایش دهد، اقلیت قابل توجهی با چنین تصمیمی مخالفت می کنند و ترجیح می دهند 0.25% و یا 05% هر گونه اشتیاق افزایش نرخ های بهره را محدود کند.

چیزی که این رویداد را جذاب می کند این است که BoE نیز گزارش سیاست پولی سه ماهه خود را منتشر می کند. پیش بینی های به روز شده برای تورم و رشد توجه را به خود جلب می کند. در گذشته، این بانک پیش‌بینی می‌کرد که رکود

اقتصادی از سه ماهه چهارم سال 2022 آغاز شده و تا سال 2023 ادامه یابد.

 

image-638028281209424486.png
منبع: BOE

 

 

آیا بیلی به چنین اقداماتی خواهد چسبید؟ صداقت او در مورد تاریک شدن اقتصاد باعث احترام او شده است. روی پوند هم سنگینی کرده است.

اگر BoE چشم انداز تیره خود را بدون تغییر رها کند یا حتی آن را کاهش دهد، پوند می تواند بیشتر آسیب ببیند.

یک چشم انداز ضعیف همچنین دولت را ملزم می کند که هزینه های خود را در بیانیه پاییزی آتی که در 17 نوامبر منتشر می شود، کاهش دهد و چشم انداز رشد را بیشتر از بین ببرد و بر پوند فشار بیاورد.

افکار نهایی

برای من سخت است که از بیلی رئیس BoE انتظار چیزی جز اظهارات تیره داشته باشم - و دلایل خوبی هم دارد. افزایش نیم درصد فوراً به پوند آسیب میرساند، در حالی که  ارتقای پیش بینی و یک افزایش بزرگ برای شناور کردن پوند لازم است.

در هر صورت، معامله GBP/USD ممکن است مشکل ساز باشد. BoE تصمیم خود را کمتر از 24 ساعت پس از اعلام تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده اعلام می کند. این امر فروش پوند را سخت می کند در صورتی که دلار ضعیف باشد. با این وجود، تعداد ارز برای جفت کردن با پوند وجود دارد.

من تحلیل و سناریوهای احتمالی را برای اعضا VIP ارائه خواهم داد.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید