Your browser does not support JavaScript!
نماشا

آیا بانک انگلستان بار دیگر در حل مشکل تورم شکست خواهد خورد؟

آیا بانک انگلستان بار دیگر در حل مشکل تورم شکست خواهد خورد؟
آیا بانک انگلستان بار دیگر در حل مشکل تورم شکست خواهد خورد؟
آیا بانک انگلستان بار دیگر در حل مشکل تورم شکست خواهد خورد؟

رویدادهای کشورهای دیگر اخیراً سرفصل اخبار را به خود اختصاص داده اند، اما تمرکز این هفته تقریباً به طور کامل بر بریتانیا خواهد بود زیرا BoE نشست تعیین نرخ خود را در روز پنجشنبه برگزار می کند. آیا تصمیم BoE باعث تقویت مجدد پوند در برابر یورو خواهد شد؟

مشکل تورم BoE

جنجال‌های بخش بانکی در ایالات متحده، بازگشایی چین و تحولات منطقه یورو اخیراً منافع بازار را در انحصار خود درآورده است. اما این هفته BoE در کانون توجه قرار خواهد گرفت. این سومین نشست برای سال 2023 است و یک هفته پس از نشست های مهم فدرال رزرو و ECB برگزار می شود. بازار با احتمال بسیار قوی افزایش 25صدم درصد نرخ بهره ر در نمودار قیمت گذاری می کند. جالب اینجاست که برخلاف انتظارات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره، بازار انتظار دارد در مجموع ۶۵ صدم درصد افزایش نرخ بهره (شامل حرکت روز پنجشنبه) تا جلسه ۲ نوامبر ۲۰۲۳ افزایش یابد.

 

نرخ ترمینال بانک مرکزی انگلستان.png

 

ما دلایل پشت این انتظارات بازار را درک می کنیم، اما مطمئن نیستیم که اعضای BoE به اندازه کافی تورم را (که اقتصاد بریتانیا را ویران می کند) جدی گرفته باشند. این تنها اقتصاد توسعه‌یافته با تورم دو رقمی باقی می‌ماند (CPI مارس در معیار سالانه 10.1 درصد منتشر شده است) اما لفاظی‌های آنها در مقایسه با سایر بانک‌های مرکزی برتر (که با فشارهای تورمی کاهش‌یافته مواجه هستند)، کمتر هاوکیش است.

ما در گذشته اظهار نظر کرده بودیم که BoE به نوعی امیدوار بود که رکود در ایالات متحده باعث کندی رشد بریتانیا شود و در نتیجه تورم را به شدت پایین بیاورد. این امر تاکنون صورت نگرفته است، زیرا اقتصاد ایالات متحده به رشد قابل توجهی ادامه می دهد.

آیا نرخ بهره می تواند نیم درصد افزایش یابد؟

BoE در نشست 23 مارس به دنبال افزایش نم درصد نرخ بهره در گردهمایی فوریه 25صدم درصد افزایش نرخ بهره داشت. در حالی که افزایش نرخ تورم مطلق به این معنی است که BoE باید به حذف مشکل بازار مسکن ادامه دهد، انتظار می‌رود اعضای MPC مزایا و معایب نرخ‌های هاوکیش را با شدت بیشتری ارزیابی کنند. از یک سو، بخش مسکن به وضوح از نرخ‌های بالاتر رنج می‌برد، به‌ویژه هنگام بررسی ارقام اخیر وام‌های رهنی. از سوی دیگر، رقم خدمات PMI در بالاترین حد خود در یک سال گذشته قرار دارد و میانگین درآمدها با بالاترین سطح سال 2021 در ارتباط هستند.

اگر BoE حرکت قوی تری را انتخاب کند، تمرکز بر بیانیه سیاست پولی (گزارش تورم فصلی سابق) که در روز پنجشنبه نیز منتشر شد، معطوف خواهد شد. این بیانیه در نسخه فوریه خود تورم 3 درصدی را برای سه ماهه چهارم سال 2024 پیش بینی کرده بود. افزایش قوی تر نرخ بهره در روز پنجشنبه به معنای افزایش پیش بینی تورم در جدول معروف 1.A است.

تقویم اقتصادی شلوغ است

این هفته با انتشار خرده فروشی BRC قوی تر از حد انتظار و بازگشت شاخص قیمت خانه هالیفاکس به محدوده منفی آغاز شد. در روز جمعه و در حالی که بازار بیانیه BoE را بررسی خواهد کر، چاپ اولیه تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه اول سال 2023 را به همراه داده های صنعتی و تولیدی مارس دریافت خواهیم کرد. به دنبال شگفتی نزولی در چاپ پیشروی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، خطر فزاینده ای برای نتیجه مشابه در روز جمعه وجود دارد.

یورو/پوند از یک منطقه کلیدی عبور کرد، آیا شکست ادامه خواهد داشت؟

به نظر می رسد که اوج فوریه 0.8978 به خریداران پوند انرژی داده است زیرا جفت یورو/پوند در حال ثبت یک سری از اوج های پایین تر بوده است. با این حال، از آستانه سال 2023، تلاش آنها برای افت پایدار در ناحیه 0.8720 متوقف شد و یک الگوی مثلث نزولی را تشکیل داد. جالب اینجاست که این جفت به تازگی به زیر این سطح رسیده است، اما برای ادامه این حرکت به فشار BoE نیاز دارد.

روز 4 می ما تحلیلی را در ارتباط با حرکات نزولی این جفت ارز ارائه داده بودیم.

 

تحلیل روز 4 می.png

 

?پس از اینکه بانک مرکزی اروپا (ECB) در واکنش به تورم مداوم بالا، نرخ بهره را 25 واحد  افزایش داد، یورو در برابر ارزهای دیگر اندکی تضعیف شد. 
#EURGBP
⭕️این حرکت بانک مرکزی اروپا منجر به رسیدن هزینه‌های وام‌گیری به بالاترین حد جدید از سال 2008 شد. با این حال، این افزایش همچنین نشان‌دهنده کاهش سرعت انقباض پس از سه افزایش متوالی 50 واحد پایه است، زیرا شرایط سخت‌تر وام‌دهی شروع به تأثیرگذاری بر اقتصاد کرده است.
برای جفت کردن یک ارز قوی برای فروش یورو، پوند استرالینگ هست. با توجه به موارد گفته شده در وبینار زنده در بازگشت به سطح 0.8786 میتوان وارد معامله فروش تا سطوح 0.8761و 0.87313 شد. مقاومت ها در سطوح 0.87965 و 0.88062 شناسایی شده است.

 

افزایش شدیدتر از حد انتظار نرخ بهره یا حرکت 25 واحدی مراه با لفاظی های تهاجمی، این پتانسیل را دارد که جفت یورو/پوند را به سمت منطقه 0.86467 سوق دهد و کف های دسامبر 2022 را آزمایش کند. از سوی دیگر، تایید انتظارات بازار و لفاظی های معمول بیلی و همکاران می تواند به خریدران یورو اجازه دهد تا کنترل بازار را دوباره به دست آورند و منطقه 0.88 را هدف قرار دهند.

 

یوروپوند.png

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید