Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تحلیل شاخص قیمت مصرف کننده امروز

تحلیل شاخص قیمت مصرف کننده امروز

شاخص قیمت مصرف کننده در ماه گذشته برابر با افزایش سپتامبر 0.4 درصد افزایش یافت. اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند که CPI 0.6 درصد افزایش یابد.
قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه اکتبر کمتر از حد انتظار افزایش یافت و این احتمال را افزایش داد که فدرال رزرو آمریکا پس از افزایش 75 واحدی نرخ‌ها برای چهار ماه متوالی، میزان افزایش نرخ‌های آتی خود را کاهش ندهد.

گزارش وزارت کار در روز پنجشنبه همچنین نشان داد که نرخ تورم اساسی افزایشی کمتر از حد انتظار داشته است. این داده ها پس از گزارش اخیر اشتغال قوی دنبال شد که نشان دهنده افزایش شغلی قوی در ماه اکتبر و افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری به 3.7٪ بود.
شاخص قیمت مصرف کننده در ماه گذشته برابر با افزایش سپتامبر 0.4 درصد افزایش یافت. اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند که CPI 0.6 درصد افزایش یابد.

 

گزارش تورم.png

 

در 12 ماهه منتهی به اکتبر، CPI پس از افزایش 8.2 درصدی در سپتامبر، 7.7 درصد افزایش یافت و برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت. CPI سالانه در ژوئن به 9.1% رسید که بزرگترین پیشرفت از نوامبر 1981 بود.

بدون احتساب اجزای غذایی و انرژی فرار، شاخص قیمت مصرف کننده در اکتبر 0.3% افزایش یافت که کمتر از افزایش 0.6% در سپتامبر و اوت بود. به اصطلاح CPI اصلی عمدتاً ناشی از هزینه های بالاتر برای اجاره مسکن است.

شاخص CPI اصلی در 12 ماه منتهی به اکتبر 6.3 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش از اوت 1982 بود، پس از افزایش 6.6 درصدی در سپتامبر.

واکنش بازار

نرخ بازدهی خزانه داری ایالات متحده در روز پنجشنبه پس از اینکه گزارش شاخص قیمت مصرف کننده در اکتبر ضعیف تر از حد انتظار بود، کاهش یافت. این باعث شد که دلار آمریکا به شدت کاهش یابد.

 

cT_cs_3413246_USDX_2022-11-10_17-05-55.png

 

طلای  به شدت افزایش یافت و شاخص های سهام ایالات متحده با رشد داو حدود 600 واحد افزایش یافتند.

 

پیش بینی ها قبل از انتشار دادهCPI:

جناب جاویدی 9 نوامبر 2022: 

"در حالی که سناریوها ساده به نظر می‌رسند، من معتقدم که CPI اصلی تخمین ها را از دست خواهد داد و به 0.3% می رسد که پس از دو ماه قوی سقوط می کند. با این حال، از آنجایی که نتیجه به یک رقم ظریف بستگی دارد، هر دهم اهمیت دارد. با احتیاط معامله کنید و ضریب اهرم خود را در زمان انتشار کاهش دهید."

 

جناب جاویدی 10 نوامبر 2022:

"من فکر می‌کنم که حرکت کاهشی ریسک دیروز اصلاح ضروری در روند بزرگ‌تر ( دلار منفی/ سهام مثبت )است، و سرمایه‌گذاران حتی بر روی یک نتیجه «مطابق با انتظار» در تورم جهش خواهند کرد تا رالی در وال استریت را از سر بگیرند. خواندن 0.4 درصد و به خصوص 0.3 درصد بدون شک برای بازارهای سهام خوب است."

 

جناب جاویدی تحلیل طلای جهانی 8 نوامبر:

"طلا با افزایش نرخ بازدهی ایالات متحده در حال اصلاح است. انتظارات تورم برای تعیین حرکات بزرگ بعدی در کانون توجهات خواهد بود.

دلیل عدم رشد طلا افزایش نرخ بازدهی ده ساله ایالات متحده بوده است که در حال حاضر بالای 4.22 درصد است.
حال و هوای بازار در واکنش به موج تازه موارد ابتلا به کووید در چین تا حدودی بدتر شده است.
رویداد بزرگ برای بازارها گزارش تورم روز پنجشنبه ایالات متحده است. هر چه CoreCPIدر مولفه ماهانه بالاتر باشد، نتیجه برای طلا نزولی خواهد بود.
که این موضوع ریسک برای روند صعودی طلا است.
من فکر میکنم بازارها در حال حاضر انتظار 0.4% را دارند و نه 0.5%.چرا که خوشبینی ها از فروش خوردروهای دسته دوم به افزایش انتظارات کمک کرده است.
اگر داده 0.3% یا کمتر باشد میتوانیم شاهد افزایش قیممت طلا باشیم. 
من معتقد هستم روند طلا تا گزارش روز پنجشنبه صعودی خواهد بود.
از منظر تکنیکال شکست از نرخ 1671 میتواند راه را برای سطوح 1682 و 1694 هموار کند. پس در زمان پولبک به این نرخ موقعیت مناسبی برای مشارکت در خرید است بطوری که حمایت ها در سطوح 1660 و 1650 واقع شده است."

photo_2022-11-10_17-52-12.jpg
تحلیل نمودار طلا در روز 8 نوامبر

 

جناب جاویدی تحلیل طلای جهانی 9 نوامبر:

"طلا به سودهای هنگفت با فروش دلار چسبیده است، روند صعودی  چه زمان ادامه خواهد داشت؟


طلا از فروش گسترده دلار آمریکا در روز سه شنبه استفاده کرده است. نرخ بازده 10 ساله ایالات متحده از بالاترین میزان کاهش یافت و فلز گرانبها از آن بهره کامل برد. به نظر می رسد که عقب نشینی دلار امریکا نه تنها به دلیل نرخ بازدهی ها بلکه به دلیل دو عامل دیگر باشد.
اول، امید به بازگشایی چینی ها علیرغم انکارها و قرنطینه های مداوم همچنان وجود دارد. سیاست های کووید صفر در حال حاضر دست نخورده باقی مانده است. با این حال، چین از بخش ساخت و ساز حمایت کرد و این به بهبود روحیه کمک کرد. حال خوب بازار = دلار آمریکا ضعیف تر.

دوم، کاهش گزارش شده در خودروهای مستعمل ایالات متحده حاکی از یک گزارش تورم ملایم فردا است. اگر CPI اصلی کمتر از 0.5٪ باشد، به معنای مسیر پایین تر افزایش نرخ فدرال رزرو و ضعیف تر شدن دلار است.

انتخابات میان دوره ای چطور؟ مطمئناً، آمار نشان می دهد که یک دولت تقسیم شده برای سهام خوب است - اما عوامل بسیار دیگری وجود دارد که باید در نظر گرفت. تاکنون جمهوری‌خواهان در مسیر پیروزی در مجلس نمایندگان هستند و نبرد برای مجلس سنا همچنان باز است. پیروزی جمهوری خواهان در مجلس برای جلوگیری از تصویب قوانین جدید، مانند افزایش مالیات که بازارها دوست ندارند، کافی است. درحالی‌که دموکرات‌ها کنترل مجلس را همانطور که انتظار می‌رفت از دست می‌دهند، نمی‌بینم بازارها، از جمله طلا، بیش از حد به انتخابات واکنش نشان دهند.
از منظر تکنیکال سطوح بعدی برای توجه سطح 1710 است که میتواند سکوی پرتاب دیگری برای جهش طلا باشد. اهداف خریداران نرخ 1728 و 1750 است.
نرخ 1694 نیز به عنوان حمایت شناسایی شده است."

 

تحلیل نمودار طلا در روز 9 نوامبر.jpg
تحلیل نمودار طلا در روز 9 نوامبر

 

معامله گری به تنهایی نابود کننده است. هرگز دوباره به تنهایی معامله نکنید. در کنار ما به هزاران معامله گر خوشحال و موفق فارکس در اتاق معاملاتی بپیوندید.

 

نتایج تحلیل.jpg

 

 

 

 

 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید