Your browser does not support JavaScript!
نماشا

آیا بازار به داده های تورم بیش از حد واکنش نشان نمی دهید؟

آیا بازار به داده های تورم بیش از حد واکنش نشان نمی دهید؟

تورم سرفصل ایالات متحده در ماه اکتبر به 7.7 درصد کاهش یافت، در مقابل 8.0 درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند و از 8.2 درصدی که در ماه قبل چاپ شده بود.

این یک تسهیل نسبتاً خوب است.

و مهمتر از آن، تورم اصلی بیش از حد انتظار کاهش یافت و 6.3 درصد در مقابل 6.5 درصد پیش بینی شده و 6.6 درصد در ماه گذشته چاپ شد. به‌علاوه، نکاتی وجود دارد مبنی بر اینکه هم ارقام اصلی و هم اصلی می‌توانند در ماه‌های آینده کاهش بیشتری پیدا کنند، از جمله کاهش قیمت مسکن، قیمت خودروهای دست دوم و پوشاک.

 

گزارش تورم.png

 

حتی تورم مربوط به خدمات بیش از حد انتظار کاهش یافت.

و از آنجایی که تورم ملایم تنها چیزی است که برای فدرال رزرو و انتظارات فدرال رزرو اهمیت دارد، ما شاهد تغییر موقعیت چشمگیر در بازارهای پس از انتشار بودیم.

بازار سهام سر به فلک کشید، نرخ بازدهی ایالات متحده و دلار آمریکا با این انتظار که فدرال رزرو ممکن است به نرخ پایانی پایین تر برای پیروزی در مبارزه با تورم راضی باشد، کاهش یافت.

S&P 500به میزان  5.50% افزایش یافت، Nasdaq به میزان 7.50 افزایش یافت و داوجونز 3.70% افزایش یافت. نرخ بازدهی 2 ساله آمریکا بیش از 5 درصد کاهش یافت، بازدهی 10 ساله تقریباً 7 درصد به 3.80 درصد رسید و دلار آمریکا بیش از 2 درصد از دست داد.

شاخص دلار آمریکا برای اولین بار از ژوئن 2021 به زیر 100-DMA رسید. EURUSD از سطح 1.02 بالاتر رفت، کابل (GBPUSD) از سطح 1.17 عبور کرد، دلار-ین تا 140 کاهش یافت، طلا از 1760 دلار در هر اونس گذشت. و حتی بیت کوین 10 درصد در دنیای متزلزل کریپتو که در اثر سقوط FTX چکش خورده و متلاشی شده بود، افزایش یافت.

بازار کمی بیش از حد واکنش نشان می دهد؟

سرمایه گذاران به آخرین داده های تورم ایالات متحده به گونه ای واکنش نشان دادند که گویی معجزه ای رخ داده است.

اما در واقعیت، تورم ایالات متحده در مقایسه با آنچه که فدرال رزرو مایل به دستیابی به آن است، بسیار بالا است: هدف 2 درصد. بنابراین، فدرال رزرو مطمئناً نیم واحد در ماه دسامبر افزایش خواهد یافت و احتمالاً دو بار دیگر در سه ماهه اول سال آینده، هر کدام 25 صدم درصد افزایش خواهد یافت تا به نرخ پایانی 5 درصدی برسد.

بنابراین، بله، دیروز واقعاً روز فوق العاده ای بود، اما بازارها به وضوح جلوتر از خودشان پیش رفتند و مطمئناً شاهد برخی اصلاحات و تثبیت در حرکت رو به جلو خواهیم بود.

نکته‌ای که سرمایه‌گذاران نباید فراموش کنند این است: شرکت‌ها باید در محیطی با نرخ بالا، در شرایط رکود اقتصادی جهانی فعالیت کنند، و سرعت کاهش درآمد تنها در ایالات متحده تسریع شده است و طولانی‌ترین رگه منفی خود را از روزهای اولیه شیوع همه‌گیری در سال 2020 ثبت کرده است. 

نکته مهم این است که کاهش درآمدها در حال حاضر در قیمت ها بوده است، و انتظارات ضعیف به معنای احتمال بیشتر یک شگفتی خوب است.

اما هنوز برای جشن گرفتن زود است.

 اما آخرین داده‌ای که وجود دارد، شاخص احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان، که می‌تواند شادی را در آخر هفته افزایش دهد، زیرا انتظار می‌رود در این ماه کاهش بیشتری پیدا کند.

اما چه کسی اهمیت می دهد، تورم بیشترین اهمیت را دارد.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید