Your browser does not support JavaScript!
نماشا

جهش بازدهی خزانه داری در میان مطالبات بیکاری کمتر از حد انتظار، افزایش شاخص قیمت تولید ناخالص داخلی

جهش بازدهی خزانه داری در میان مطالبات بیکاری کمتر از حد انتظار، افزایش شاخص قیمت تولید ناخالص داخلی

ارقام هفتگی مطالبات بیکاری بار دیگر بازار کار فشرده را برجسته کرد، در حالی که شاخص قیمت تولید ناخالص داخلی نشان دهنده تورم قوی بود.
بازدهی خزانه داری ایالات متحده در حال آزمایش بالاترین سطح خود در جلسه روز پنج شنبه است، پس از آن که داده ها نشان داد تولید ناخالص داخلی اولیه کمتر از پیش بینی شده است، اما مهمتر از آن که ارقام مربوط به مطالبات هفتگی بیکاری بهتر از حد انتظار بود، بار دیگر بازار کار فشرده را برجسته کرد. شاخص قیمت اولیه تولید ناخالص داخلی نیز بالاتر از حد انتظار بود که نشان دهنده افزایش تورم شدید سرسختانه است.

 

داده امریکا.png

 

گزارش تولید ناخالص داخلی اولیه ایالات متحده

دولت آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که اقتصاد ایالات متحده با نرخ سالانه 2.7 درصد از اکتبر تا دسامبر رشد کرد، که علیرغم افزایش نرخ بهره و تورم بالا، نشانگر خوبی بود.
دولت پیش از این برآورد کرده بود که اقتصاد در سه ماهه گذشته با نرخ سالانه 2.9 درصد رشد کرده است.

برآورد تجدید نظر شده وزارت بازرگانی از تولید ناخالص داخلی سه ماهه گذشته نشان دهنده کاهش نرخ رشد 3.2 درصدی از جولای تا سپتامبر است. در حالی که رشد کلی در سه ماهه چهارم ثابت بود، هزینه‌های تجاری به سختی افزایش یافت و مصرف‌کنندگان محتاطانه هزینه کردند، که نشان می‌دهد اقتصاد در پایان سال 2022 شتاب خود را از دست داده است.

ادعای بیکاری هفتگی ایالات متحده کمتر از پیش بینی شده است

آخرین داده های هفتگی ادعاهای بیکاری نشان می دهد که بازار کار ایالات متحده همچنان فشرده است.

به گفته وزارت کار، در شرایط فصلی تعدیل شده، تعداد مطالبات اولیه بیکاری با 3000 کاهش به 192000 مورد در هفته منتهی به 18 فوریه رسیده است.

ادعاهای ثانویه، که برای اولین بار ثبت نشده اند و به هفته منتهی به 11 فوریه ارجاع داده می شوند، با 37000 کاهش به 1.654 میلیون رسید.

جهش شاخص قیمت تولید ناخالص داخلی

شاخص قیمت اولیه تولید ناخالص داخلی در سه ماهه گذشته 3.9 درصد افزایش یافت که از 3.5 درصد و بسیار بالاتر از پیش بینی 3.5 درصد بود. این گزارش نشان می دهد که تورم همچنان یک مشکل است.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید