Your browser does not support JavaScript!
نماشا

چه کسی جایگزین لیز تراس خواهد شد؟

چه کسی جایگزین لیز تراس خواهد شد؟

بزرگ‌ترین خبر دیروز، استعفای لیز تراس پس از فقط 44 روز نخست وزیری بود، او همه طبقات دارایی بریتانیا را ویران کرد، زیرا او قصد داشت هزینه‌های کلان را انجام دهد، اما بدون برنامه‌ای جدی در مورد اینکه چگونه و چه کسی تمام این هزینه‌ها را تامین می‌کند.

تنها در 44 روز، پوند انگلیس تا 8 درصد در برابر یورو، بیش از 10 درصد در برابر دلار آمریکا ضرر کرد. بازده طلایی 10 ساله 55 درصد افزایش یافت در حالی که بازده طلایی 30 ساله 60 درصد افزایش یافت. بانک انگلستان (BoE) مجبور شد برای نجات سیستم بازنشستگی کشور در شرایط اضطراری مداخله کند.

خروج لیز تراس تعجب آور نبود

به طور معمول، استعفای نخست وزیر به معنای عدم اطمینان و دید محدود است. این یک سناریوی ترجیحی برای بازار نیست. اما زمان اندکی که لیز تراس در قدرت ماند به حدی بود که سرمایه گذاران از خبر رفتن او زودتر استقبال کردند.

استرلینگ و حاکمیت بریتانیا افزایش یافتند اگرچه کیبل در زمان نگارش مقاله به زیر 1.12 بازگشته است.

 

البته، آنچه در هفته‌های گذشته در بریتانیا اتفاق افتاد، هشداری است برای نخست‌وزیر جدید و تیمش، که محدودیت‌هایی وجود دارد که نمی‌توان آنها را زیر پا گذاشت. انضباط مالی یکی از این موارد است. بریتانیا آن را به سختی آموخت.

چه کسی جایگزین لیز تراس خواهد شد؟

ریشی سوناک به نظر بهترین گزینه است. صدراعظم قبلی دارای سابقه کار خوبی است. او می داند که نمی تواند هزینه کند یا بدون توجیه تصمیمات مالیاتی بگیرد. او می داند که علیرغم فضای اقتصادی غیر ایده آل، نمی تواند بدهی را بدون افزایش هزینه وام افزایش دهد. و مهمتر از آن، او توسط بازار حمایت می شود.

پنی موردانت نامزد دیگری است که می تواند جایگزین لیز تراس شود.

و در نهایت، بوریس جانسون می تواند به رقابت بازگردد! او به دلیل رسوایی ها استعفا داد. اما هیچ یک از آنها در مقایسه با لیز تراس که اعتماد به دولت بریتانیا را از بین برد و تقریباً سیستم بازنشستگی بریتانیا را کاهش داد، به نظر نمی رسد بزرگ باشد.

هر که باشد، چالش اصلی نخست وزیر بعدی، اطمینان بخشی به بازارها خواهد بود! ما انتظار داریم تا زمانی که گرد و غبار فروکش کند، شاهد معاملات پر نوسان بیشتری برای دارایی های بریتانیا باشیم.

اما آخرین آشفتگی بریتانیا می تواند فرصتی برای بازگشت به دارایی های بریتانیا با قیمت های جالب باشد.

بدون اطلاع از محرک های بازار و تحلیل درست رویدادها نباید وارد معامله پوند شوید. چنانچه تمایل داشته باشید از نوسانات پوند استرلینگ کسب سود کنید ما تمامی رویدادها را روزانه با دقت بالا بررسی میکنیم و ایده های معاملاتی را در اختیار شما قرار میدهیم. برای دریافت تحلیلهای روزانه بر اساس رویدادها میتوانید اشتراک تهیه کنید.

 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (5)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید