Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 9 آگوست 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 9 آگوست 2023 رویترز

ارقام تورم چین صبح امروز سیگنال های متفاوتی را ارسال کرد. در حالی که هزینه مصرف کننده بیش از حد انتظار افزایش یافت، شاخص هزینه تولیدکننده نشان دهنده تقاضای ضعیف بود.

تقویم اقتصادی آسیا

این یک شروع چالش بر انگیز دیگر برای بازارهای آسیایی بود. پس از داده های ناامید کننده تجارت از چین، تورم هزینه مصرف کننده و ارقام شاخص هزینه تولید کننده از چین صبح امروز مورد توجه قرار گرفت.

هزینه مصرف کننده پس از رکود در ماه ژوئن 0.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در جولای کاهش یافت.

 

china-inflation-cpi.png

 

اقتصاددانان کاهش 0.4 درصدی را پیش بینی کردند که نشان دهنده تقاضای ضعیف مصرف کننده است. با این حال، قیمت مصرف کننده در ماه جولای 0.2 درصد افزایش یافت و کاهش 0.2 درصدی در ژوئن را معکوس کرد. اقتصاددانان افزایش 0.1 درصدی را پیش بینی کردند.

ارقام شاخص هزینه تولیدکننده نیز بر احساس ریسک بازار تأثیر گذاشت. در روز سه‌شنبه، داده‌های تجاری از چین، فضای ضعیف تقاضا را نشان داد که نشان‌دهنده فشار نزولی بیشتر بر هزینه های تولیدکننده است.

با این حال، پس از کاهش 5.4 درصدی در ماه ژوئن، شاخص هزینه تولیدکننده نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.4 درصد کاهش یافت. اقتصاددانان کاهش 4.1 درصدی را پیش بینی کردند.

در حالی که شاخص هزینه تولیدکننده با سرعت کمتری در ماه ژوئیه کاهش یافت، کاهش 4.4 درصدی منعکس کننده ضعف مداوم تقاضای جهانی بود که با PMI تولید جولای Caixin و آخرین ارقام واردات و صادرات همسو بود. با این وجود، کاهش احتمالی و افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده باید تا حدودی آرامش را فراهم کند.

 

تقویم اقتصادی 9اگوست.png

تقویم اقتصادی اروپا

امروزه هیچ شاخص اقتصادی منطقه یورو برای جلب علاقه وجود ندارد. فقدان شاخص‌های اقتصادی، یورو را در دست سنتیمنت بازار و صحبت‌های اعضا بانک مرکزی اروپا  خواهد گذاشت.

هیچ یک از اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا امروز در تقویم اقتصادی برای سخنرانی حضور ندارند.

قبل از زنگ افتتاح بازار سهام اروپا، تورم هزینه مصرف کننده و اعداد شاخص هزینه تولیدکننده از چین لحن بزار اروپا را تعیین کردند.

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای جابجایی سطوح قیمت وجود ندارد. با این حال، سرمایه گذاران باید عناوین خبری را برای گفتگوی اعضا فدرال رزرو با رسانه ها پیش از انتشار گزارش CPI ایالات متحده در روز پنجشنبه، زیر نظر داشته باشند.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید