Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 8 می 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 8 می 2023 رویترز

ارقام اعتماد کسب و کار استرالیا امروز صبح، هزینه های ثابت نیروی کار و افزایش هزینه های خرید، پرچم قرمزبرای RBA خواهد بود.

تقویم اقتصادی آسیا

در تقویم اقتصادی آسیا، صبح نسبتاً آرامی بود. با این حال، ارقام اعتماد تجاری استرالیا امروز صبح مورد توجه قرار گرفت.

شاخص اعتماد کسب و کار NAB از -1 به 0 در آپریل (در مقابل 1+ پیش بینی شده) افزایش یافت. در حالی که رقم اصلی مورد توجه قرار گرفت، اجزای فرعی نیز نیاز به بررسی داشتند. نقاط کانونی شامل هزینه های نیروی کار، هزینه های خرید، هزینه های محصول نهایی و قیمت های خرده فروشی بود. با این حال، سفارشات پیش رو نیز مورد توجه قرار گرفت.

 

australia-producer-prices-change.png

علیرغم کاهش قیمت محصول نهایی، هزینه های ثابت نیروی کار و افزایش هزینه های خرید احتمالا توجه RBA را جلب خواهد کرد.

هفته گذشته، RBA اشاره کرد که رشد دستمزدها باعث افزایش تورم شده است. روند صعودی در رشد دستمزدها و تورم ملایم‌تر، هرچند متوسط، درآمد قابل تصرف خانوار را بهبود می‌بخشد و از افزایش هزینه‌های خانوار حمایت می‌کند.

سایر شاخص‌های اقتصادی استرالیا شامل تأییدیه‌های ساختمانی بود که در ماه 0.1 درصد در مقابل افزایش 3.0 پیش‌بینی‌شده کاهش یافت. در ماه فوریه، مجوزهای ساختمانی 3.9 درصد افزایش یافت.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

برای ناحیه یورو روز نسبتاً آرامی در پیش است. امروز صبح، تولید صنعتی آلمان مورد توجه قرار گرفت.

پس از کاهش سفارشات کارخانه در ماه مارس، اعداد تولید  تحت تأثیر قرار گرفتند تا نگرانی ها در مورد اقتصاد آلمان افزایش یابد. اقتصاددانان پیش بینی کردند تولید صنعتی آلمان در ماه مارس 1.3 درصد کاهش یابد. در ماه فوریه، تولید صنعتی 2 درصد افزایش یافت.

تولید صنعتی در آلمان در ماه مارس سال 2023 3.4به میزان 3.4 درصد نسبت به ماه دیگر کاهش یافت که از افزایش 2.1 درصدی در فوریه و بدتر از پیش‌بینی بازار برای کاهش 1.3 درصدی بود.

 

germany-industrial-production-mom.png

 

بخش خودرو با افت 6.5 درصدی تولید وسایل نقلیه موتوری و قطعات، پس از جهش 6.9 درصدی در ماه فوریه، بزرگترین عقب نشینی را داشت. سایر کاهش ها نیز برای ساخت ماشین آلات و تجهیزات (-3.4 درصد)، ساخت و ساز (-4.6 درصد) و تولید کالاهای سرمایه ای (-4.4 درصد)، واسطه (-3.5 درصد) و کالاهای مصرفی (-0.1 درصد) مشاهده شد. با این حال، تولید انرژی 0.8 درصد افزایش یافت. بدون احتساب انرژی و ساخت و ساز، تولید صنعتی 3.3 درصد کاهش یافت. با در نظر گرفتن سه ماهه اول 2023، تولید 2.5 درصد نسبت به سه ماهه قبل بیشتر بود.

در حالی که اعداد تولید صنعتی آلمان جلب توجه می کند، سرمایه گذاران باید نظرات اعضای بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا امروز در تقویم سخنرانی می کند. وی یکی از اعضا داویش ECB است و سخنان او برای حرکات یورو مهم خواه بود. سرمایه گذاران همچنین باید گفتگوی اعضای بانک مرکزی اروپا با رسانه ها را زیر نظر داشته باشند.

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز آرام در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای سرمایه گذاران وجود ندارد.

فقدان آمار باعث می شود که فدرال رزرو و احساسات ریسک بازار بر USD تأثیر بگذارد.

پاول، رئیس فدرال رزرو و لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، هفته گذشته نااطمینانی سیاست پولی را ارائه کردند . دستورالعمل رو به جلو در این هفته با گزارش CPI ایالات متحده و صحبت های اعضای ECB برای کاهش مقیاس های واگرایی سیاست پولی، جهت دهی بازار را تغییر می دهد.

فراتر از تقویم اقتصادی، بخش بانکی، سقف بدهی ایالات متحده و درآمد شرکت ها نیز نیاز به بررسی دارند.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید