Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 30 آگست 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 30 آگست 2023 رویترز

نرخ تورم استرالیا در ماه جولای به 4.9 درصد کاهش یافت و انتظارات هاوکیش RBA را کاهش داد. در حالی که تقویم اقتصادی بریتانیا بر شرایط اعتبار متمرکز است، سرمایه گذاران تمرکز خود را به بازار کار ایالات متحده بازمی‌گردانند.

تقویم اقتصادی آسیا

پس از اینکه در روز دوشنبه  آمار فروش خرده فروشی استرالیا بهتر از حد انتظار بود ، ارقام تورم امروز صبح مورد توجه قرار گرفت. مجموعه ای از شاخص های اقتصادی ترکیبی باعث عدم اطمینان سیاست پولی RBA شده است. با مبارزه RBA برای مهار تورم، افزایش مصرف و تورم هزینه مصرف‌کننده می‌تواند به انتظارات برای حرکت‌های بیشتر RBA برای رساندن تورم به هدف دامن بزند.

با این حال، شاخص ماهانه هزینه مصرف کننده (CPI) در جولای 4.9 درصد در مقابل 5.4 درصد در ژوئن افزایش یافت. اقتصاددانان افزایش 5.2 درصدی را پیش بینی کردند.

اعداد ملایم‌تر تورم و آخرین آمار اشتغال به RBA دلیل خوبی برای ماندن در الگوی نگه‌داری هوشیارانه نرخ بهره می‌دهد. در ماه جولای، نرخ بیکاری استرالیا از 3.5 درصد به 3.7 درصد افزایش یافت. افزایش نرخ بیکاری باید فشارهای رشد دستمزدها و فشارهای تورمی ناشی از تقاضا را کاهش دهد.

واکنش AUD/USD به نرخ تورم استرالیا

قبل از اعداد تورم، AUD/USD به بالاترین سطح پیش از آمار 0.64832 دلار رسید و به پایین ترین سطح 0.64740 دلار سقوط کرد.

با این حال، در پاسخ به اعداد تورم، AUD/USD به بالاترین سطح پس از آمار 0.64729 دلار رسید و به پایین ترین سطح 0.644495 دلار رسید.

 

 

واکنش AUDUSD.png
واکنش جفت ارز AUDUSD به داده تورم استرالیا در نمودار یکساعته

 

صبح امروز، دلار استرالیا با 0.37 درصد کاهش به 0.64566 دلار رسید. اما حرکات بالافاصله ریکاوری شد.

 

تقویم اقتصادی 30 آگست.png

تقویم اقتصادی انگلستان

بانک مرکزی انگلستان امروز نقطه کانونی خواهد بود. با توجه به اینکه بازارها انتظار دارند بانک مرکزی انگلستان پس از تعطیلات تابستانی نرخ بهره را افزایش دهد، خطر رکود اقتصادی بریتانیا پس از آخرین شاخص های اقتصادی افزایش یافته است.

امروز صبح، مصوبات وام مسکن، اعطای وام و اعطای خالص وام به افراد سود خواهد برد. در یک محیط رو به وخامت اقتصاد کلان، بانک‌ها شرایط اعتباری را سخت‌تر می‌کنند تا تأثیرات رکود اقتصادی بر وام‌های غیرجاری را محدود کنند. کاهش شدید تاییدیه‌های وام‌های مسکن و ارقام وام‌دهی، از چشم‌انداز تیره‌تر اقتصاد بریتانیا حمایت می‌کند.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که BoE اعتبار مصرف‌کننده را از 1.661 میلیارد پوند به 1.300 میلیارد پوند در ماه جولای کاهش دهد و تأییدیه‌های وام مسکن از 54.662 هزار به 51.000 هزار کاهش یابد.

برای بخش مسکن، کاهش تقاضا بر قیمت مسکن و اعتماد مصرف کننده تأثیر می گذارد. یک روند نزولی در اعتماد مصرف کننده بر هزینه های مصرف کننده تاثیر می گذارد و فشارهای تورمی ناشی از تقاضا را کاهش می دهد. در حالی که این خبر خوبی برای بانک انگلستان خواهد بود، احتمال افزایش رکود در بریتانیا همچنان باعث کاهش ارزش پوند می شود.

تقویم اقتصادی نیویورک

ارقام تغییر اشتغال غیرکشاورزی ADP برای ماه آگست مورد توجه قرار خواهد گرفت. پس از کاهش بیش از حد انتظار در JOLTs Job Openings، افزایش کمتر از حد انتظار در اشتغال غیرکشاورزی می تواند از فدرال رزرو برای پایان دادن به چرخه انقباض سیاست پولی خود حمایت کند.

شرایط ضعیف تر بازار کار و کاهش اعتماد مصرف کننده بر هزینه های مصرف کننده تاثیر می گذارد. یک روند نزولی در مصرف، فشارهای تورمی ناشی از تقاضا را کاهش می دهد و از تلاش های فدرال رزرو برای رساندن تورم به هدف حمایت می کند.

سایر شاخص های اقتصادی ایالات متحده شامل اعداد تخمین دوم تولید ناخالص داخلی، ارقام بخش مسکن و داده های تجاری است. با این حال، با ممانعت از بازنگری نزولی در برآورد تولید ناخالص داخلی، انتظار نداریم که آمارها تأثیری اساسی بر فدرال رزرو داشته باشد.

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید