Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 23 آگوست 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 23 آگوست 2023 رویترز

امروز صبح، PMI های اولیه بخش خصوصی از ژاپن بر انتظارات سیاست پولی بانک ژاپن تأثیر می گذارد. نقش PMI خدمات ایالات متحده در بررسی افزایش نرخ نهایی فدرال رزرو مهم است: آیا سخنرانی پاول در جکسون هول به صعود دلار کمک خواهد کرد؟

تقویم اقتصادی آسیا

سرمایه گذاران بر PMI خدمات تمرکزکردند. بخش خدمات 70 درصد اقتصاد ژاپن را تشکیل می دهد. اقتصاددانان پیش بینی می کردند که PMI خدمات از 53.9 به 53.6 کاهش یابد. شاخص PMI خدمات au Jibun Bank Japan به اوج سه ماهه 54.3 در آگوست 2023 از 53.8 در جولای افزایش یافت. این دوازدهمین ماه متوالی رشد در بخش خدمات و سریع‌ترین سرعت از ماه می بود که با افزایش قابل توجه سفارش‌های جدید همراه شد.

بازارها به این فکر می کنند که سیاست بانک مرکزی ژاپن ممکن است از حالت بسیار داویش دور شود. می‌توانیم شاهد صعود جزئی حرکت ین در داده‌های اقتصادی ژاپن باشیم.

تغییر در تمایلات به سمت برنامه های سیاست پولی بانک ژاپن به طور قابل توجهی بر روند USD/JPY تأثیر می گذارد.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

اعداد   Flash PMI بخش خصوصی برای فرانسه، آلمان و منطقه یورو امروز مورد توجه قرار خواهند گرفت. شاخص های اقتصادی مختلط سرمایه گذاران را در مورد سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در ماه سپتامبر نامطمئن نگه داشته است.

بانک مرکزی اروپا قبل از تعطیلات تابستانی با اتخاذ موضع در مورد سیاست های پولی، به سمت داده های وابسته تغییر کرد. انقباض بیشتر در بخش تولید و فعالیت کندتر در بخش خدمات می تواند راه را بر افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در سپتامبر ببندد.

با این حال، سرمایه گذاران باید مولفه های فرعی از جمله تورم، سفارشات جدید و استخدام را در نظر بگیرند. افزایش نفوذ بخش خدمات، EUR را به هر دو عدد PMI حساس خواهد کرد.

تقویم اقتصادی ایالات متحده

بخش خصوصی ایالات متحده نیز امروز بعد از ظهر در کانون توجه قرار گرفته است. ما انتظار داریم حساسیت بازار به PMI خدمات اولیه افزایش یابد. سرمایه گذاران بین افزایش نهایی نرخ بهره فدرال رزرو و پایان دادن به چرخه انقباض سیاست پولی تصمیم نگرفته اند.

با پیش‌بینی سرمایه‌گذاران سمپوزیوم جکسون هول و سخنرانی پاول، رئیس فدرال رزرو، PMI خدمات داغ‌تر از حد انتظار، انتظارات افزایش نرخ بهره را در سپتامبر افزایش می‌دهد. به طور قابل توجهی، پاول، رئیس فدرال رزرو، ممکن است چاره ای جز ترساندن بازارها با چشم انداز هاوکیش نداشته باشد.

در مقابل، رکود در فعالیت‌های بخش خدمات می‌تواند راه را بر یک افزایش نهایی نرخ بهره ببندد و رکود اقتصادی ایالات متحده را دوباره شعله‌ور کند. یک PMI ثابت خدمات ایالات متحده باعث افزایش عدم اطمینان می شود. اقتصاددانان پیش بینی می کنند که PMI خدمات ایالات متحده از 52.3 به 52.2 در ماه اوت کاهش یابد.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید