Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 16 آگوست 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 16 آگوست 2023 رویترز

داده‌های اقتصادی منطقه یورو و سیگنال‌های بالقوه بانک مرکزی اروپا قرار است مسیر یورو دلار را پیش از صورتجلسه فدرال رزرو تعیین کنند. از آنجایی که پوند انگلیس شروعی متفاوت دارد، گزارش امروز CPI انگلیس می‌تواند با توجه به شرط‌بندی‌های جنگ‌طلب BoE به طور قابل توجهی سطوح قیمت را تغییر دهد، 

تقویم اقتصادی آسیا

بانک مرکزی نیوزلند در جلسه آگوست خود نرخ رسمی نقدی (OCR) را بدون تغییر در 5.5 درصد نگه داشت و توقف نرخ را برای دومین ماه متوالی تمدید کرد و با اجماع بازار مطابقت داشت. هیئت مدیره خاطرنشان کرد که شرایط پولی پس از افزایش 5.25 درصد از اکتبر 2021، هزینه ها را محدود می کند و فشار هزینه ها را کاهش می دهد. با این حال، تورم بسیار بالا باقی مانده است و OCR باید در سطح محدود کننده باقی بماند تا تورم به محدوده هدف بازگردد.

RBNZ همچنان پیش بینی می کند که نرخ رسمی نقدی (OCR) به اوج خود در سطح فعلی 5.5 درصد با خطر صعودی دیگر افزایش یابد، اما اکنون انتظار ندارد تا نیمه اول سال 2025 کاهش یابد. این کمیته در حالی که ریسک‌های پیرامون پیش‌بینی تورم را برای متعادل نگاه می‌دارد، تاکید کرد که این خطر وجود دارد که فعالیت‌ها و اقدامات تورم به اندازه‌ای که انتظار می‌رود کند نشوند. در میان مدت، کاهش تقاضای خارج از کشور، به ویژه در چین، می تواند بر صادرات نیوزلند تأثیر بیشتری بگذارد. 

 

تقویم اقتصادی.png

 

جفت ارز EUR/USD روز سه شنبه با 0.04 درصد کاهش به 1.09014 دلار رسید. پس از یک جلسه آسیایی صعودی، یورو/دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح 1.08964 دلار در نشست اروپایی  سقوط کرد و درشروع نشست معاملاتی امریکای شمالی به 1.09524 دلار رسید. با این حال، ارقام خرده فروشی ایالات متحده بیش از حد انتظار، EUR/USD را در قلمرو منفی قرار داد.

 

نمودار یورو دلار.png
نمودار یکساعته یورو دلار

 

 

تقویم اقتصادی یورو

تغییر اشتغال منطقه یورو، تخمین مرحله دوم تولید ناخالص داخلی، و اعداد تولید صنعتی مورد توجه قرار خواهند گرفت. در حالی که شاخص احساسات اقتصادی ZEW چشم انداز بهبود یافته ای را نشان می دهد، اعضا بانک مرکزی در مورد اینکه آیا منطقه یورو می تواند از وخامت بیشتر در محیط اقتصاد کلان جلوگیری کند یا خیر، صحبت نمی کند.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که اقتصاد منطقه یورو پس از رکود در سه ماهه اول، 0.3 درصد در فصل به سه ماهه رشد کند. تجدید نظر در اولین ارقام تخمینی، صفحه را تغییر می دهد. با این حال، تولید صنعتی نیز نیاز به بررسی دارد، زیرا محیط ضعیف تقاضا حاکی از کاهش چشمگیرتر از پیش بینی ها است. اقتصاددانان کاهش 0.1 درصدی را در ماه جولای پیش بینی کردند.

ما انتظار داریم که آمار اشتغال و تولید ناخالص داخلی تاثیر بیشتری داشته باشد. اشتغال و مصرف ملاحظات مهم بانک مرکزی اروپا هستند. بدتر شدن شرایط بازار کار نشانه رکود مصرف و اقتصاد منطقه یورو خواهد بود.

افزایش سهم بخش خدمات در اقتصاد، تأثیر تعداد تولیدات صنعتی را کاهش داده است. اعداد ضعیف تولید با آخرین PMI های بخش خصوصی مطابقت دارد.

با توجه به تقویم اقتصادی اروپا ، هیچ یک از اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا در تقویم برای صحبت امروز حضور ندارند.در حالت لی اظهارات داویش تاثیر بیشتری بر یورو خواهد داشت.

تقویم اقتصادی انگلستان

روز سه شنبه، پوند به دلار آمریکا 0.16 درصد افزایش یافت و روز را در 1.27001 دلار به پایان رساند. شروع متفاوت روز باعث شد که GBP/USD به پایین ترین سطح 1.26726 دلار سقوط کند و به بالاترین سطح بعد از ظهر 1.27522 دلار برسد. با این حال، ارقام خرده فروشی ایالات متحده، پوند/دلار آمریکا را در اواخر جلسه به سمت سطوح پایین فرستاد.

 

نمودار یورو دلار.png
نمودار یکساعته پوند دلار

 

 

برای پوند چهارشنبه شلوغی است. امروز صبح، گزارش CPI انگلستان برای ماه ژوئیه سطوح قیمت را جابه‌جا می‌کند. پس از ارقام رشد دستمزد بالاتر از حد انتظار، تورم چسبنده به شرط بندی روی چشم انداز سیاست پولی خشن تر BoE دامن می زند.

اقتصاددانان پیش‌بینی کردند که نرخ تورم سالانه از 7.9 درصد به 6.8 درصد کاهش یابد و نرخ تورم اصلی از 6.9 درصد به 6.8 درصد کاهش یابد. تورم سرفصل ملایم تر از حد انتظار فشار بر BoE را کاهش می دهد و پوند عقب نشینی می کند. با این حال، تورم اصلی چسبنده باعث عدم اطمینان سیاست ها می شود.

تورم و رشد دستمزد در بریتانیا همچنان برای بانک انگلستان مشکل ساز است. تورم ثابت و روندهای صعودی در رشد دستمزدها، BoE را مجبور می‌کند که محیط اقتصاد کلان را نادیده بگیرد و نرخ‌های بهره را به شدت بالا ببرد. تا به حال، اقتصاد بریتانیا انعطاف پذیر بوده است، با آخرین اعداد تولید ناخالص داخلی بریتانیا که BoE را قادر می سازد تا مانورهای سیاست تهاجمی تری انجام دهد.

در حالی که تقویم اقتصادی بریتانیا شلوغ است، هیچ یک از اعضای کمیته سیاست پولی بانک مرکزی انگلستان در تقویم برای سخنرانی امروز حضور ندارند.

تقویم اقتصاد امریکا

داده های بخش مسکن و ارقام تولید صنعتی در ماه جولای در کانون توجه قرار خواهند گرفت. در حالی که بخش مسکن یک آزمون تورنسل برای اقتصاد ایالات متحده است، اعداد تولید صنعتی مورد توجه قرار خواهند گرفت.

سرمایه گذاران به دنبال نشانه هایی از انحراف از نظریه فرود نرم هستند.

با این حال، شایان ذکر است که اعداد تولید صنعتی بعید است بر فدرال رزرو تأثیر بگذارد. بخش تولید کمتر از 30 درصد از اقتصاد ایالات متحده را تشکیل می دهد و بعید است که تمایلات به سمت سیاست های پولی فدرال رزرو را دیکته کند. در مقابل، وخامت قابل توجه در شرایط بخش مسکن ایالات متحده باعث ایجاد تردید می شود.

 صورتجلسه FOMC بر USD تأثیر خواهد گذاشت. در حالی که فدرال رزرو در ماه جولای نرخ بهره را 25 واحد افزایش داد، پاول، رئیس فدرال رزرو، راه را برای افزایش بیشتر نرخ بهره باز گذاشت. با توجه به اینکه شاخص‌های اقتصادی اخیر از تشدید بیشتر حمایت می‌کنند، در صورتجلسه مشخص می‌شود که آیا هاوکیش یا داویش هستند.

 

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید