Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 10می 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 10می 2023 رویترز

ارقام تورم ایالات متحده امریکا در کانون توجه قرار دارند. گزارش بسیار مهم CPI ایالات متحده و صحبت های بانک مرکزی قیمت ها را به حرکت در می آورد.

تقویم اقتصادی آسیا

خرده‌فروشی استرالیا در سه ماهه اول 0.6% کاهش یافت، پس از بازبینی کاهشی 0.3% در سه ماهه چهارم 2022. این انتشار با انتظارات مطابقت داشت، اما سرمایه‌گذاران از دومین کاهش متوالی خشنود نبودند و دلار استرالیا امروز جایگاه خود را از دست داده است. . بانک مرکزی استرالیا به این انتشار هشدار داد که "رکود مصرف کننده" فرا رسیده است.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

برای ناحیه یورو روز نسبتاً آرامی در پیش است. ارقام نهایی تورم آلمان در ماه آوریل در کانون توجه قرار خواهند گرفت. ما انتظار داریم برای ایجاد نوسانات، در اعداد اولیه تجدید نظر شود.

با این حال، EUR ممکن است واکنش تاخیری به آمار منطقه یوروداشته باشد. گزارش CPI ایالات متحده احتمالاً تأثیر آمارهای منطقه یورو و گزارش بانک مرکزی قبل از CPI را محدود خواهد کرد.

بر اساس اعداد اولیه، نرخ تورم سالانه آلمان از 7.4 درصد به 7.2 درصد کاهش یافته است. بانک مرکزی اروپا به اعداد اولیه تورم کشورهای عضو منطقه یورو با ارائه یک افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره و وعده افزایش نرخ بهره پاسخ داد.

شایان ذکر است، فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، روز دوشنبه به تورم اشاره کرد و گفت:

 

"امسال کاهش تورم زیادی در راه است (اما) هنوز کاملاً نیست. ما هنوز در حال مشاهده حرکت زیادی در تورم هستیم... هنوز هم در غذا و تورم اصلی حرکت وجود دارد."

 

سرمایه گذاران باید نظرات اعضای بانک مرکزی اروپا را با توجه به حساسیت به تورم نظارت کنند. با این حال، هیچ یک از اعضای بانک مرکزی اروپا برای سخنرانی امروز در تقویم حضور ندارند.

 

ریسک صفر.png
تبلیغات

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز شلوغ در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. گزارش بسیار مهم هزینه مصرف کننده ایالات متحده در کانون توجه قرار خواهد گرفت. جای تعجب نیست که سرمایه گذاران در پیشبرد گزارش امروز محتاطانه عمل کرده اند. تورم در سایر اقتصادها همچنان ثابت است و فدرال رزرو ممکن است با مشکل مشابهی روبرو شود.

اعداد تورمی داغتر از حد انتظار می‌تواند به انتظار افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در جون و فرود سخت کمک کند. به طور قابل توجهی، بازارها انتظارات کاهش نرخ بهره را به تاخیر می اندازند.

با توجه به موضوع داغ تورم، ما انتظار داریم که نظرات اعضای FOMC نوسانات را جابجا کند. روز سه شنبه، جان ویلیامز، نایب رئیس FOMC نظرات خود را در مورد چشم انداز اقتصادی و سیاست پولی به اشتراک گذاشت و گفت:

 

"اول از همه، ما نگفته‌ایم که افزایش نرخ‌ها را تمام کرده‌ایم. ما مطمئن می شویم که به اهداف خود می رسیم و آنچه را که در اقتصادمان اتفاق می افتد ارزیابی می کنیم و بر اساس آن داده ها تصمیم می گیریم."

 

ویلیامز همچنین گفت که در پیش بینی پایه خود کاهش نرخ بهره نداشته است و در صورت لزوم می تواند نرخ بهره را افزایش دهد.

فراتر از تقویم اقتصادی، بخش بانکی، سقف بدهی ایالات متحده و درآمد شرکت ها نیز نیاز به بررسی دارند.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید