Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 1 آگوست 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 1 آگوست 2023 رویترز

شاخص PMI  شرکت چینی Caixin در بخش تولیدی به طور غیرمنتظره ای به زیر 50 سقوط کرد و یک انقباض را در این بخش نشان داد. تقاضای ضعیف داخلی و خارجی نیز کاهش یافت.

تقویم اقتصادی آسیا

شروع شلوغی برای ماه آگوست بود و تولید اعداد PMI از ژاپن و استرالیا مورد توجه قرار گرفت. با این حال، شاخص PMI تولید Caixin از چین امروز صبح مورد توجه بیشتری را به خود جلب نمود.

به دنبال PMI های ناامیدکننده بخش خصوصی NBS در روز دوشنبه، PMI امروز مهم تر بود، به طوری که اعداد مبتنی بر نظرسنجی مارکیت بیشتر منعکس کننده اقتصاد چین هستند.

شاخص PMI تولید Caixin از 50.5 به 49.2 سقوط کرد. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که PMI تولید در ماه جولای از 50.5 به 50.3 برسد.

 

china-manufacturing-pmi.png

  • سفارشات جدید برای اولین بار در سه ماه گذشته کاهش یافت که بر فعالیت بخش تولید تاثیر گذاشت.
    تولیدکنندگان کاهش سفارش‌های جدید را به شرایط ضعیف‌تر اقتصادی در داخل و خارج نسبت دادند. سفارشات صادراتی جدید با بیشترین میزان از سپتامبر 2022 کاهش یافت.
  • شرکت ها برای اولین بار از ژانویه تولید خود را کاهش دادند، زیرا تولیدکنندگان به تضعیف محیط تقاضا پاسخ دادند.
  • اشتغال برای پنجمین ماه متوالی در ماه جولای کاهش یافت، البته با سرعت کمتری نسبت به رکورد ماه می.
  • کمبود موجودی بر عملکرد تامین کننده تاثیر گذاشته است.

همچنین پیش از بازگشایی نشست معاملاتی لندن، بانک مرکزی استرالیا در جلسه آگوست خود نرخ بهره خود را بدون تغییر در 4.1 درصد نگه داشت و توقف نرخ بهره را برای دومین ماه متوالی تمدید کرد و اجماع بازار را در مورد افزایش 25 واحدی نرخ بهره به چالش کشید. بانک مرکزی ضمن تاکید بر کاهش فشار هزینه ها در کشور، تورم در سطح 6 درصد را همچنان بسیار بالا دانست. هیئت مدیره مجدداً تاکید کرد که ممکن است برای اطمینان از بازگشت تورم به محدوده هدف بین 2 تا 3 درصد در یک بازه زمانی معقول، به انقباض‌های پولی بیشتری نیاز باشد و افزود که هرگونه تعدیل نرخ به چگونگی تحول اقتصاد و قیمت‌ها بستگی دارد. هیئت مدیره پیش‌بینی کرد که تورم تا پایان سال 2024 حدود 3.25 درصد خواهد بود و در اواخر سال 2025 به کریدور مورد نظر باز خواهد گشت. اواخر سال آینده بانک مرکزی همچنین نرخ سود موجودی تسویه ارزی را 4.0 درصد نگه داشت.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

روز دوشنبه، نرخ برابری یورو نسبت به دلار امریکا با 0.15 درصد کاهش به 1.09967 دلار رسید. در حالی که خرده فروشی آلمان ناامید بود، تورم منطقه یورو و اعداد تولید ناخالص داخلی حمایت مختصری را ارائه کردند.

پس از شاخص‌های اقتصادی مختلط در روز دوشنبه، PMI بخش تولید برای کشورهای عضو منطقه یورو  جهت‌دهی  خواهد شد. ما انتظار داریم اعداد PMI تولید برای ایتالیا و ارقام نهایی برای منطقه یورو تاثیر بیشتری داشته باشند.

شاخص‌های اقتصادی اخیر انتظارات افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در سپتامبر را کاهش داده است. شاخص‌های PMI امروز تصویری از عملکرد اقتصاد منطقه یورو در اوایل سه ماهه سوم به سرمایه‌گذاران می‌دهد. با تداوم عدم قطعیت سیاست پولی، سرمایه گذاران باید مولفه های فرعی از جمله هزینه ها، اشتغال و سفارش های جدید را در نظر بگیرند.

هیچ یک از اعضای بانک مرکزی اروپا برای صحبت در تقویم حضور ندارند.

تقویم اقتصادی امریکا

این یک جلسه پرمشغله در ایالات متحده است که اعداد PMI تولید مارکیت نهایی شده و PMI تولید ISM متمرکز است. در حالی که اعداد سرفصل تاثیر خواهند داشت، سرمایه گذاران باید اجزای فرعی از جمله اشتغال و هزینه ها را در نظر بگیرند.

افزایش استخدام و روند صعودی قیمت ورودی و کارخانه، احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر را روی میز باقی می گذارد.

در حالی که انتظارات برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر کاهش یافته است، شاخص های اقتصادی ایالات متحده نشان می دهد که روند حرکت در اقتصاد ایالات متحده ادامه دارد. PMI تولیدی  ISM تأثیر بیشتری خواهد داشت و سرمایه گذاران باید هزینه ها و اجزای فرعی اشتغال را در نظر بگیرند. افزایش فشار هزینه باعث ایجاد فشارهای تورمی می شود. با این حال، PMI غیر تولیدی ISM در روز پنجشنبه وزن بیشتری خواهد داشت.

 

 

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید