Your browser does not support JavaScript!
نماشا

بروکر فارکس چیست؟

بروکر فارکس چیست؟

در این مقاله قصد داریم که به پرسش بروکر فارکس چیست، پاسخ دهیم. همچنین بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان را معرفی کنیم. بروکر فارکس نوعی شرکت ارائه دهنده مالی محسوب می شود که معامله گران میتوانند از طریق آن خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام دهند. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

بروکر فارکس چیست؟

همانطور که در مقدمه بیان کردیم، در پاسخ به این پرسش که بروکر فارکس چیست؟ باید بگوییم که شرکت تجاری فعال در زمینه خدمات مالی است. به واسطه این شرکت، معامله گران میتوانند معاملات خود را بر روی نمادها و شاخص های معاملاتی گوناگونی به انجام برسانند. علاوه بر این، بروکر فارکس خدماتی مانند مشاوره های مالی، برنامه های آموزشی و سرمایه گذاری را نیز ارائه می دهد. علاوه بر این، معامله گران میتوانند به معاملات انحصاری نیز دسترسی داشته باشند. ولی نکته مهم در این زمینه، انتخاب کارگزاری مناسب پیش از ورود به بازار فارکس است. بنابراین انتخاب بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان از اهمیت بالایی برخوردار است که در این مقاله به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

انواع بروکرها در فارکس

پس از اینکه با این مفهوم که بروکر فارکس چیست آشنا شدیم، نوبت به دسته بندی انواع بروکرها در فارکس می رسد. به طور کلی  بروکرها در فارکس به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • بروکرهای مارکت میکر یا بازارساز: این بروکرها خودشان به ارائه قیمت های خرید و فروش به مشتریان اقدام می کنند‌.
  • بروکرهای ECN: این نوع از بروکرها بدون واسطه بوده و برای هماهنگی بهترین قیمت های خرید و فروش با یکدیگر، به اتصال تریدرها به شبکه ارتباطات الکترونیکی اقدام می کنند.

انواع بروکر فارکس

ویژگی های یک بروکر فارکس عالی

 در بازار تبادل ارزهای خارجی تنها آشنایی با مفهوم بروکر فارکس چیست، کافی نمی باشد. بلکه بایستی در مورد ویژگی های بروکر فارکس مطمئن نیز اطلاعات کافی داشت و بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان را انتخاب نمود. ولی چه ویژگی هایی در زمان انتخاب بروکر مناسب، باید مورد توجه قرار گیرد؟

امنیت و اعتبار بروکر

یک بروکر فارکس معتبر، امنیت و اعتبار بالایی دارد. شاید با خود بگویید که آگاهی از اعتبار بروکر کار دشواری است‌. درحالیکه به راحتی و با یک تحقیق کوچک، میتوانید از اعتبار بروکر مطمئن شوید. از جمله نهادهای مالی که به بررسی اعتبار بروکرها می پردازند و شما میتوانید از طریق آنها به امنیت آن پی ببرید، شامل موارد زیر می شود:

  • اداره رفتار مالی انگلستان
  • انجمن ملی ایالت متحده
  • کمیسیون بانکداری فدرال سوئیس
  • و…

پشتیبانی ۲۴ ساعته بروکر

به دلیل اینکه معاملات فارکس در ۲۴ ساعت شبانه روز صورت می گیرد، پشتیبانی قدرتمند و به زبان فارسی از جمله ویژگی های یک بروکر فارکس معتبر محسوب می شود که بایستی در توضیح مفهوم بروکر فارکس چیست نیز قید گردد.

پلتفرم معاملاتی مناسب

از دیگر ویژگی های بروکر فارکس معتبر، پلتفرم معاملاتی مناسب آن است. این موضوع که کارگزار از ابزارهای تحلیل تکنیکی و بنیادی برخوردار باشد و به راحتی بتوان ورود و خروج به معاملات را انجام داد، بسیار اهمیت دارد.

معرفی بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان

بروکرهای فارکس مختلفی وجود دارند که هر یک با مزایا و معایب مختص به خود همراه هستند‌. در این بخش، به معرفی بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان می پردازیم تا اطلاعات لازم درباره آن را کسب نمایید.

بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان

بروکر آلپاری:
این بروکر جزو قدیمی ترین و بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان به شمار می رود که از سال ۱۹۹۸ فعالیت خود را شروع کرد‌. شعبه اصلی این کارگزاری در روسیه قرار داشته و در حال حاضر نیز مشغول به فعالیت می باشد. لازم به ذکر است که اغلب تریدرهای ایرانی در بروکر آلپاری حساب دارند.

بروکر ارانته:
این کارگزاری جزو تازه واردها به شمار می رود و از سال ۲۰۱۸، آغاز به کار کرده است. ولی در همین مدت زمان کوتاه، حدود ۳۰ هزار کاربر ایرانی را به خود جذب نموده و به عنوان یکی از بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان شناخته می شود. بروکر ارانته مزایای بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. از جمله:

  • پشتیبانی قوی و سایت فارسی خوب
  • قابلیت واریز و برداشت ریالی آسان
  • اسپرد رقابتی بر روی رمز ارزها
  • و…

بروکر فیبو گروپ:
از دیگر بروکرهایی که در دسته بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان قرار می گیرد، بروکر فیبوگروپ است. این کارگزاری با سابقه ۲۴ ساله ای که دارد، به عنوان پیشکسوت در این عرصه شناخته می شود. این بروکر دارایی کاربران را تا میزان ۲۰ هزار یورو بیمه کرده و کاربران میتوانند از سه حساب فیکس، سنتی و NDD  برخوردار باشند. بهترین دلیل محبوبیت بالایی در میان کاربران ایرانی دارد.

نتیجه گیری

هر بروکر قسمت خیلی کوچک اما بزرگی از حجم معاملات روزانه بازار خرید و فروش ارز خارجی را به خود اختصاص می دهد. بروکرها میان بانک ها و معامله گران واسطه شده و سبب ایجاد معاملات کلانی در سطح جهان می شوند. این یک تعریف کلی از اینکه بروکر فارکس چیست به شمار می رود که در این مقاله به آن اشاره کردیم. همچنین سعی نمودیم که بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان را معرفی کنیم تا بتوانید شانس افزایش سرمایه گذاری در این بازار را داشته باشید.

سوالات متداول

  1. چگونه میتوان بروکر مطمئنی را انتخاب نمود؟
    رگوله معتبر از نشانه های بروکر معتبر فارکس می باشد. به مجوزی که از سوی نهادهای ناظر یا رگولاتورها در فارکس به بروکرها اهدا می شود، رگوله می گویند. در صورتیکه بروکر این مجوز را داشته باشد، میتواند به عنوان یکی از بروکرهای معتبر در فارکس مورد استفاده قرار گیرد.
  2. مزایای بروکر روبو چیست؟
    روبو فارکس قابلیت پشتیبانی از آیتم های معاملاتی متنوع را دارد. همچنین با مزایای بسیاری همراه است. از جمله:
    مکان معامله سهام بیش از سه هزار شرکت آمریکایی
    پشتیبانی از نمادهای معاملاتی متنوع با اسپردهای کم
    امکان معامله بیش از ۲۶ ارز دیجیتال
  3.  بروکر یو اس جی اف ایکس چیست؟
    این بروکر یکی دیگر از کارگزاری های محبوب در ایران است. با اینکه این بروکر، کارگزاری استرالیایی می باشد ولی در چند سال اخیر این کشور را ترک نموده است. همچنین این بروکر، رگوله انگلستان را داشته و کاربران امکان ثبت معاملات و سفارشات خود را بر روی ۶۰ نماد معاملاتی را دارند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

2 رای (5)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید