Your browser does not support JavaScript!
نماشا

راهنمای کامل انتخاب بروکر فارکس

راهنمای کامل انتخاب بروکر فارکس

برای داشتن معاملات پُرسود در بازار فارکس، باید بروکری مناسب را انتخاب کرد. بروکرها به شیوه‌های مختلف کاربران را به این بازار متصل می‌کنند، بنابراین نقش مهمی در سود و زیان افراد می‌توانند داشته باشند. جهت آشنایی بیشتر شما با این موضوع در ادامه به ارائه مطالبی ارزشمند به عنوان راهنمای انتخاب بروکر فارکس می‌پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه توصیه می­کنیم خواندن این مقاله جذاب و پر از نکات طلایی را از دست ندهید.

نقش بروکرها در بازار فارکس

به شرکت واسطه میان تریدرها و بازار فارکس، بروکر فارکس می‌گویند. با استفاده از بروکرها در حقیقت امکان معامله در این بازار میسر می‌شود. جهت دریافت خدماتِ بروکرها، گاهی نیاز به نقدینگی زیادی است، بنابراین برای متضرر نشدن باید بروکرهای معتبر را انتخاب نمود و نسبت به عملکرد آن‌ها شناخت داشت.

اهمیت انتخاب بروکر معتبر در بازار فارکس

در این مطلب به عنوان راهنمای کامل انتخاب بروکر فارکس ابتدا به اهمیت انتخاب بروکرهای معتبر می‌پردازیم. قبل از ورود به این بازار باید در زمینه انتخاب بهترین بروکرها اطلاعاتی جامع کسب کرد تا در معرض کلاهبرداری‌های موجود در این بازار قرار نگرفت.

درآمد بروکرهای معتبر،  ماحصل دریافت انواع کمیسیون‌ها و کارمزدهایی است که از تریدرها یا کاربران می‌گیرند. برخی از این بروکرها قادرند در معاملات فارکس، تغییرات مهمی ایجاد کنند و در بازار فارکس شرایط را به نفع تریدر بازنده برگردانند.

حتی بروکرها در برخی مواقع علیه وضعیت‌های گزینش شده توسط کاربران و معاملات انجام شده از سوی آنان قادرند زیان‌ها را به سود بدل کنند. لذا انتخاب بروکرها در این بازار بسیار حایز اهمیت است، چرا که انجام معامله در بازار فارکس به خودی خود ریسک بالایی دارد و چنانچه شما بروکر غیرمعتبری را هم برگزینید، این ریسک چندین برابر خواهد شد، چرا که فعالیت آنان می‌تواند شما را متحمل ضررهای سنگینی کند.

دلایل-اهمیت-انتخاب-بروکر-مناسب.jpg

دلایل اهمیت انتخاب بروکر مناسب

  • ایمن ماندن سرمایه در معاملات فارکس

در ادامه به عنوان راهنمای کامل انتخاب بروکر فارکس  باید بگوییم کهجهت محافظت از معاملات انجام شده فارکس، انتخاب یک بروکر مناسب حایز اهمیت است.کاربران اکثرا از استراتژی‌های با استاپ‌لاس بهره می‌برند که کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند ضررهای سنگینی را برای حساب کاربری آنان به همراه داشته باشد.

برخی بروکرهای کلاهبردار در این بازار هستند که تغییر معامله از طریق قیمت یک جفت ارز استاپ‌لاس معاملاتی تریدر را فعال می‌کنند، بر این اساس امنیت در این بازار حایز اهمیت بوده و انتخاب بروکر شناخته‌شده و معتبر مهم است.

  • ممانعت از افتادن در دام کلاهبرداران

ایران با توجه به تحریم‌های کنونی بیشتر با این چالش در بازار فارکس روبرو هست. چنانچه ترید بروکر نامعتبر یا کلاهبرداری را انتخاب کند، امکان برداشت پول از حساب کاربری‌اش را نخواهد داشت و امنیت حساب‌اش به خطر می‌افتد. به ویژه در سال‌های اخیر شاهد ضبط پول موجود در حساب کاربری تریدها توسط بروکرهای کلاهبردار به بهانه‌های واهی هستیم.

در راهنمای کامل انتخاب بروکر فارکسباید به این موضوع اشاره کنیم کهاین بروکرهای نامعتبر جهت برداشت و واریز پول، از افراد و شرکت‌های فاقد اعتبار استفاده کرده‌اند و باعث کلاهبرداری از افراد شده‌اند و سبب شده‌اند پول مربوط به تریدر ایرانی ضبط شده و برای افراد واریز نشود.

  • امکان سرمایه‌گذاری بیشتر

در زمان انتخاب بروکر معتبر فرصت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری خواهید داشت. در این بروکرها جفت ارزهای بیشتری برای معاملات وجود دارد و می‌توان به کامودیتی‌های بیشتری دسترسی داشت. در مقایسه با بازار ارز دیجیتال و بورس، انجام معامله در بازار فارکس از تنوع کمتری برخوردار است و اگر بروکر نامعتبری را هم برگزینید، همین فرصت‌های محدود را جهت معامله‌گری از دست خواهید داد.

ذکر این نکته در راهنمای کامل انتخاب بروکر فارکسضروری است کهحتی برخی بروکرها امکان انجام معامله در بازار ارزهای دیجیتال را برای تریدرهای خود به همراه می‌آورند و اگر بروکر معتبری را انتخاب کنید، شانس معامله در این زمینه را خواهید داشت. خوشبختانه بروکرهای فعال در ایران متنوع و معتبر هستند و می‌توانند شرایط خوبی را برای معامله‌گری در بازار فارکس برای تریدرهای ایرانی ایجاد کنند.

  • دسترسی به ابزارهای حرفه‌ای

جهت انجام معامله پُرسود در بازار فارکس به ابزارهای حرفه‌ای و به روز نیاز دارید که از طریق انتخاب یک بروکر معتبر می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. بروکرهای معمولی ضمن داشتن ابزارهای معمولی از برخی ابزارهای خاص به منظور تجزیه و تحلیل تکنیکال جفت ارزها برخوردارند که به واسطه آن‌ها می‌توان معاملات خوبی را انجام داد.

درراهنمای کامل انتخاب بروکر فارکس باید حتما به این نکته اشاره کنیم کهچنانچه در بازار فارکس به این ابزارهای حرفه‌ای دسترسی داشته باشید و تجربه خوبی در استفاده از آن‌ها داشته باشید، معاملات پر سودی نصیب‌تان خواهد شد.

  • داشتن حجم معاملات بیشتر

یکی از مزیت‌های مهم انتخاب بروکر معتبر، امکان سرمایه‌گذاری در معاملات بیشتر است. قیمت‌های جفت ارزها در بازار فارکس را مکانیزم عرضه و تقاضاست که تغییر می‌دهد. در بحث راهنمای کامل انتخاب بروکر فارکس  به این مورد باید اشاره کنیم که وجود حجم معاملات بالا در بازار فارکس برای انجام معاملات به شکل ایمن، قطعا ضروری است.

البته افرادی که نقدینگی لازم در این بازار را فراهم می‌کنند هم می‌توانند اثرگذاری زیادی بر حجم معاملات بروکرها داشته باشند. در زمان انتخاب بروکر معتبر، بهتر است این موضوع یعنی تامین‌کنندگان نقدینگی را هم مدنظر قرار دهید و حتما اخبار فارکس را دنبال کنید.

محدودیت‌های انتخاب بروکر معتبر

مهمترین چالشی که ایرانیان زمان انتخاب بروکر معتبر، با آن مواجه‌اند، تحریم‌های آمریکا برعلیه ایران است که سبب می‌شود شرکت‌های امریکایی خدمات خوبی به ایرانیان عرضه نکنند، که اغلب این شرکت ‌ها جزو بروکرهای قوی در بازار فارکس هستند. در راهنمای انتخاب بروکر فارکسبه ذکر این نکته باید بپردازیم که ایرانیان به ناچار مجبور به انتخاب بروکرهای ضعیف در این بازار هستند که چندان به لحاظ بین‌المللی محبوبیت نداشته و از معاملات ایرانیان سود کلانی نصیب‌شان می‌شود.

نحوه-انتخاب-بروکر-مناسب-برای-ایرانیان.jpg

نحوه انتخاب بروکر مناسب برای ایرانیان

با وجود محدویت‌هایی که در بازار فارکس برای انجام معاملات توسط ایرانیان به لحاظ انتخاب بروکرهای شناخته شده و معتبر وجود دارد، هنوز هم می‌توان بروکرهای خوبی را در این بازار انتخاب کرد. در ادامه به معیارهایی برای انتخاب بروکرهای معتبر برای ایرانیان اشاره می‌کنیم.

  • امنیت بروکر

متاسفانه امروزه جهت انجام معامله در بازار فارکس بروکرها با انجام خدمات نامناسب به ویژه برای ایرانیان باعث بالارفتن ریسک معاملات  در این بازار شده‌اند. در راهنمای انتخاب بروکر فارکس باید به این موضوع اشاره کنیم کهبروکرها به راحتی قادرند با برنامه نویسی کلیه معاملات انجام شده توسط تریدرها را رصد کنند و در انجام آن‌ها دخالت داشته باشند. لذا امنیت آنان بسیار مهم بوده و می‌توانید با مطالعه نظرات کاربران در این زمینه که کدام بروکر معتبر یا نامعتبر است، اطلاعات خوبی به دست آورید تا در بازار فارکس سود کنید.

  • رگولاتوری بروکر

در بازار فارکس رگولاتوریی بروکرها به ضمانت‌نامه یا مجوز آنان اشاره دارد. شرکت‌های دارای مجوز فعالیت در این بازار را در حقیقت رگولاتوری نام می‌نهند. بر این اساس از جمله نکاتی که کاربران باید در زمان سرمایه‌گذاری به آن دقت‌نظر داشته باشند، انتخاب بروکرهای دارای رگولاتوری است و اگر بروکری رگولاتوری نداشت، بهتر است آن را از لیست خود جهت سرمایه‌گذاری حذف کنید.

  • کارمزد پایین و هزینه شفاف

هم‌اکنون در بازار فارکس بروکرهای موجود هزینه‌های مختلفی را از تریدرها اخذ می‌کنند. بروکرها معمولا به اخذ کمیسیون، سوآپ و کارمزد معاملات یا اسپرد از کاربرتان‌شان اقدام می‌کنند. بهتر است در این بازار بروکری را برززینید که حداقل هزینه را از شما می‌گیرد تا در معاملات سنگین شرکت در بازار فارکس برایتان انجام معامله برایتان سود داشته باشد.

قطعا بروکرهای دارای رگولاتوری کارمزد بالاتری را از کاربران می‌گیرند. در راهنمای کامل انتخاب بروکر فارکسباید به این موضوع مهم هم اشاره کنیم که از جمله مسائل پیش روی تریدرها  اخذ وجه در غالب کمیسیون با درصدهایی نامشخص و یا اسپردهای مخفی است که همواره سرمایه‌گذران را با نگرانی مواجه می‌کند. بهتر است  بروکری را برگزینید که کارمزدهای شفاف بالایی را از کاربران اخذ می‌کند به جای آن‌که به انتخاب بروکری بپردازید که کارمزدهایی پایین و هزینه‌های نامشخص دارد.

نتیجه‌گیری

درراهنمای کامل انتخاب بروکر فارکسبه بررسی نکات مهمی که باید در زمان انتخاب بروکر به آن دقت نظر داشته باشید، پرداختیم. همچنین محدودیت‌های موجود در این زمینه را به ویژه برای ایرانیان بررسی کردیم.

از جمله موارد دیگری که باید به عنوان یک بروکر مناسب به آن دقت نظر داشته باشید مواردی همچون، امکان داشتن حساب‌های معاملاتی متنوع توسط آن‌ها، امکان ورود به بازار فارکس با سرمایه محدود، امکان واریز و برداشت آنی، داشتن لوریج برای بازکنندگان حساب‌ها، امکان مطالعه نظرات کاربران قدیمی، داشتن بیمه مسئولیت، تنوع جفت ارزها، سرعت زیاد در انجام دستورها، سابقه فعالیت بروکر در بازار فارکس است.

سوالات متداول در مورد راهنمای انتخاب بروکر فارکس

  1. از جمله مشخصه‌های بروکر مناسب برای سرمایه‌گذاری در بازار فارکس کدام است؟ بروکر مناسب امکان برداشت و واریز ریالی مناسبی را برای کاربران ایرانی به ویژه فراهم می‌آورد.
  2. اصلی‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی موجود در بازار فارکس کدامند؟ می‌توان به مواردی همچون متاتریدر4، متاتریدر 5، نینجا تریدر و سی تریدر اشاره داشت.
  3. بروکرهای معتبر چگونه از کاربران ایرانی در بازار فارکس پشتیبانی می‌کنند؟ تعداد بروکرهای معتبری که به ارائه پشیبانی مناسب به تریدرهای ایرانی می‌پردازند، معدود است. بهتر است پس از گزینش بروکر آیدی پشتیبانی فارسی آن‌ها را از طریق چت برخط، ایمیل آن‌ها و یا ورود به سایت‌شان دریافت کنید تا در زمینه واریز و برداشت مالی اطمینان خاطر به دست آورید.
تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید