Your browser does not support JavaScript!
نماشا

6 راهکار کاهش ریسک معاملات

6 راهکار کاهش ریسک معاملات

بسیاری از افراد که در بازار های مالی فعالیت می کنند، تمایل دارند تا با 6 راهکار کاهش ریسک معاملات اشنا شوند. اکثر افراد در ابتدای ورود به این بازار ها تصور دارند که همه معاملات را با سود مناسبی می بندند، در حالی که همیشه این چنین نیست. گاهی اوقات فرد در این بازار نه تنها نمی تواند از یک معامله سود کسب کند، بلکه متضرر شده و بخشی و یا حتی تمام سرمایه خود را نیز از دست می دهد.

آشنایی با 6 راهکار کاهش ریسک معاملات

برای آن که در بازار های مالی آنلاین مانند بورس و فارکس موفق ظاهر شوید، باید نکاتی را مد نظر داشته باشید و به خوبی دوره های آموزش فارکس را گذرانده باشید. از این رو خوب است که با 6 راهکار کاهش ریسک معاملات آشنا شده و از این طریق سرمایه خود را حفظ کرده و سود مناسبی دریافت کنید. آیا واقعا راهی برای کاهش ریسک معاملات در این بازار ها وجود دارد؟ بله، قطعا همین طور است. کارشناسان و فعالان برجسته و با تجربه فعال در این بازار ها راهکار هایی به افراد ارائه می دهند تا بتوانند به معامله گران موفق تری تبدیل شوند.

روش های کاهش ریسک معاملات

ایجاد تنوع در سرمایه گذاری

یکی از مهم ترین نکاتی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید، آن است که تا جای ممکن سرمایه خود را به چند بخش تقسیم کنید. با بخشی از آن سبد و با بخشی دیگر در صندوق های سرمایه گذاری فعالیت کنید. این کا سبب می شود تا بتوانید ریسک معامله در بازار بورس را به شدت کاهش دهید.

همه پول خود را در یک صنعت سرمایه گذاری نکنید

برای کاهش ریسک در این بازار باید سرمایه خود را در چند صنعت مختلف سرمایه گذاری کنید. در این صورت اگر یکی از صنایع با مشکلی مواجه شده و متضرر شود، همه سرمایه شما در خطر نبوده و می توان از طریق سود بقیه صنایع، ضرر ایجاد شده را جبران کرد.

انتخاب شرکت های معتبر

برای خرید و انجام معاملات در این بازار باید به دنبال شرکت های معتبر و نام آشنا باشید. شرکت هایی که در دوره های مختلف عملکرد مناسبی از خود نشان داده و سهام آن ها رشد قابل توجهی داشته اند.

استفاده از صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت

این نوع سرمایه گذاری ریسک بسیار پایینی دارد و سود مناسبی در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

نکات کلیدی برای کاهش ریسک معاملات در بازار فارکس

اگر علاوه بر بازار بورس ایران در بازار های مالی جهانی مانند فارکس فعالیت دارید نیز باید فاکتور هایی را مد نظر خود قرار دهید. از این رو خوب است که با 6 راهکار کاهش ریسک معاملات در بازار فارکس آشنا شوید و اخبار فارکس را حتما دنبال کنید.

نکات مهم کاهش ریسک معاملات

تعیین میزان سرمایه

قبل از شروع این کار باید میزان سرمایه خود را تعیین کنید تا بتوانید راحت تر برای آن برنامه ریزی کنید. از طرفی دقت داشته باشید که باید سرمایه ای را وارد این بازار کنید که اگر آن را از دست دادید، لطمه بزرگی به زندگیتان وارد نشود.

تنوع در معاملات

ارز ها و جفت ارز های مختلفی را برای خرید انتخاب کنید و تا جای ممکن همه سرمایه خود را در یک ارز نگذارید.

مدیریت سایز معاملات

در هنگام معاملات به اندازه و سایز آن ها توجه کنید. تا جای ممکن از معاملات با سرمایه ها زیاد خودداری کنید. در این شرایط اگر در معامله با شکست مواجه شدید، زیان کم تری می کنید.

آموزش و تجربه معامله

قبل از ورود به این بازار باید با تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی به خوبی آشنا شوید. همچنین بهتر است که ابتدا با حساب آزمایشی در این بازار کار کرده تا بتوانید تجربه کافی کسب کنید. این کار سبب می شود تا اشتباهات کم تری مرتکب شده و در انجام معاملات موفق تر ظاهر شوید.

مانیتورینگ مدام فارکس

این بازار کاملا پویا بوده و تغییرات سریعی در آن رخ می دهد. از این رو باید مرتب بازار را چک کرده و زیر نظر داشته باشید. در این شرایط می توانید به موقع تصمیم بگیرید و از ریسک های ناگهانی جلوگیری کنید.

استفاده از سیگنال های معاملاتی

سیگنال ها و خدمات تحلیل معاملاتی زیادی در این بازار توسط کارشناسان ارائه می شود که می تواند در انتخاب زمان ورود و خروج معاملات به شما کمک کند.

عادت های مناسب برای کاهش ریسک در بازار های مالی

حال که به طور کامل با 6 راهکار کاهش ریسک معاملات آشنا شدید، خوب است بدانید شما می توانید با رعایت برخی نکات ساده به یک فرد موفق در این بازار ها تبدیل شوید. بهترین عادت هایی که می تواند شما را در این بازار یاری دهد، عبارتند از:

  • سفارشات خود را بار ا برررسی کنید تا مطمئن شوید که اشتباه نکرده اید.
  • یک برنامه معاملاتی جامع برای خود در نظر بگیرید و مطابق با استراتژی های خاصی عمل کنید تا در این بازار موفق باشید.
  • سود معاملات موفق خود را برداشت کنید، با این کار در طول زمان سود های مناسبی به دست خواهید آورد و از عملکرد خود راضی تر هستید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با 6 راهکار کاهش ریسک معاملات آشنا کنیم. اگر در بازار های مالی مانند بورس و یا فارکس فعالیت دارید، باید نکاتی را مد نظر خود قرار دهید تا به یک معامله گر موفق تبدیل شوید. برای اینکار بهتر است سرمایه ای را وارد این بازار کنید که نیاز نداشته و در صورت از دست دادن آن، با بحران خاصی در زندگی مواجه نشوید. علاوه بر آن، باید بر روی سهام و یا ارز های معتبر تر سرمایه گذاری کنید و سرمایه خود را برای خرید چند سهم مختلف تقسیم کنید.

سوالات متداول برای 6 راهکار کاهش ریسک معاملات

  1. منظور از لیکوئید شدن در بازار فارکس چیست؟
    این مشکل زمانی به وجود می آید که یک معامله گر در یک معامله زیان ده باقی می ماند تا کل سرمایه خود را از دست داده و دیگر قادر به انجام معامله نیست.
  1. منظور ازمارجین در بازار فارکس چیست؟
    این فاکتور در حقیقت نسبت بین دارایی و اهرم معاملاتی شما را به خوبی نشان می دهد. از این رو باید به این فاکتور توجه داشته باشید که اگر کم تر از مقدار مشخصی شود، شما لیکوئید خواهید شد.
  1. آیا راهکار هایی که در بازار بورس برای کاهش ریسک ارائه می شود در بازار فارکس نیز قابل اجرا است؟
    بله، اما با توجه به بزرگ تر بودن بازار فارکس باید بیش تر مراقب باشید و به موارد بیش تری توجه داشته باشید تا بتوانید به یه فرد موفق تبدیل شوید.
تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (5)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید