Your browser does not support JavaScript!
نماشا

5 ویژگی یک کارگزار خوب چیست؟

5 ویژگی یک کارگزار خوب چیست؟

بسیاری از افراد در بازار های مالی مانند بورس سرمایه گذاری کرده و مشغول به فعالیت هستند. یکی از چالش های بزرگ این افراد انتخاب یک کارگزاری خوب و قابل اعتماد است و همواره می خواهند بدانند 5 ویژگی یک کارگزار خوب چیست؟ کارگزاری های زیادی در ایران مشغول به فعالیت هستند و خدمات مختلفی به افراد ارائه می دهند اما همه آن ها مناسب نبوده و نمی توانند به عنوان یک کارگزاری عالی شناخته شوند.

کارگزاری خوب چه ویژگی دارند؟

برای این که بدانید 5 ویژگی یک کارگزار خوب چیست؟ بهتر است با خدمات متنوعی که کارگزاری ها به افراد ارائه می دهند، بیش تر آشنا شوید. این مجموعه ها در حقیقت نهاد های مالی هستند از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز های لازم را دریافت کرده و کاملا تایید شده می باشند. این نهاد ها در حقیقت به عنوان یک واسطه بین سرمایه گذاران و سازمان بورس عمل کرده و بسیار معتبر و قابل اعتماد می باشند.

 تعداد زیادی از این موسسه ها یا همان بروکر فارکس در سراسر کشور فعالیت دارند اما همه آن ها مناسب و قابل اعتماد نیستند. از این رو برای ثبت نام در این موسسه ها و آغاز معاملات خود در بازار بورس بهتر است که با ویژگی ها و خصوصیات هر یک از این کارگزاری ها آشنا شده و آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید. یکی از برترین کارگزاری ها را انتخاب کنید و فرآیند ثبت نام و احراز هویت را آغاز نمایید.

مهم ترین ویژگی های کارگزاری خوب

5می خواهید بدانید ویژگی یک کارگزار خوب چیست؟ یک کارگزار خوب باید دارای ویژگی های منحصربفردی که مهم ترین آن ها عبارتند از:

5-ویژگی-کارگزار-خوب.jpg

خدمات گسترده در ارائه خدمات

بهترین نمونه از این کارگزاری ها موسساتی هستند که خدمات متنوع و گسترده ای به افراد ارائه دهند. کارگزاری مورد نظر شما باید شرایط سرمایه گذاری در بخش های مختلف بورس، فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی را داشته باشد. مهم ترین خدماتی که یک کارگزاری خوب می تواند به مشتریان خود ارائه دهد، عبارتند از:

  • معاملات انواع اواق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران
  • معاملات انواع اوراق بهادار در فرابورس ایران
  • معاملات انواع محصولات در بورس کالای ایران
  • معاملات قرارداد های آتی در بورس کالای ایران
  • مشاوره و سبدگردانی اختصاصی
  • صندوق سرمایه گذاری
  • پذیرش و معاملات بورس انرژی

سرعت بالا

اکثر معامله گر ها برای انجام نوسان گیری در بازار از سامانه آنلاین کارگزاری های مختلف استفاده می کنند. هر کارگزاری که بتواند پنل کاربری با سرعت بالا تری به کاربران ارائه دهد، پر مخاطب تر بوده و می تواند به عنوان یک کارگزاری برتر شناخته شود.

سهولت دسترسی

یک نمونه مناسب از این موسسات باید دارای شعب مختلفی در سراسر کشور باشد تا دسترسی افراد به آن ها راحت تر انجام گیرد.

پشتیبانی قوی

این موسسه باید به خوبی به سوالات مشتریان پاسخ داده و مشکلات آن ها را بر طرف کنند. این ارتباط باید از طریق چت آنلاین، تماس تلفنی، ایمیل و ارسال پیام امکان پذیر باشد تا کاربر بتواند به راحتی با پشتیبان در ارتباط باشد.

اعتبار معاملاتی

یکی از بزرگ ترین خدماتی که این موسسات به کاربران خود ارائه می دهند، اعتبار معاملاتی است که افراد را برای معامله و سود بیش تر تشویق می کند. معمولا کارگزاری های برتر، بسته های اعتباری مختلفی به افراد ارائه می دهند تا با توجه به شرایط خود از آن ها استفاده کنند.

بهترین-کارگزاری-چه-خصوصیاتی-باید-داشته-باشد؟.jpg

بهترین کارگزاری چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

بسیاری از افراد می خواهند بدانند 5 ویژگی یک کارگزار خوب چیست؟ یک نمونه کامل و مناسب از این موسسه ها باید دارای خصوصیات و ویژگی های خاصی باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

امتیاز ویژه در باشگاه مشتریان

یک نمونه خوب و مناسب از این موسسات باید باشگاه مشتریان داشته باشد و در این بخش امتیازات ویژه ای برای افراد در نظر بگیرد. معمولا امتیازاتی مانند تخفیف کارمزد، گزارشات تحلیلی و کارت خرید در این باشگاه ها به کاربران ارائه می شوند تا کاربران بتوانند با شوق و اشتیاق بیش تری برای فعالیت در این بازار اقدام کنند.

داشتن رتبه الف

رتبه بندی این موسسات توسط سازمان بورس انجام می گیرد. برخی از کارگزاری ها طبق این رتبه بندی، در مرتبه الف قرار گرفته و از نظر سازمان مناسب ترین می باشند. معمولا این کارگزاری ها معتبر تر بوده و می توانند گزینه های مناسب تری برای ثبت نام و افتتاح حساب می باشند.

اختصاص سود به مانده حساب

برخی از کارگزاری ها نسبت به بقیه خدمات بیش تری ارائه داده و پر طرفدار تر می شوند. یکی از این خدمات، اعطای سود به مانده حساب افراد است.

خرید عرضه اولیه خودکار

بهترین نمونه از این موسه ها باید بتوانند به طور خودکار عرضه اولیه را برای کاربران خریداری کنند. گاهی اوقات در اثر مشغله کاری افراد و فراموش کردن زمان خرید عرضه اولیه، فرد یک عرضه و در نتیجه سود مناسبی را از دست می دهد. در این شرایط اگر کارگزاری به طور خودکار برای انجام این اقدام عمل کند، سود خوبی به کاربران اعطا می شود.

اطلاع رسانی قوی

برای این که یک کارگزاری بتواند برتر شناخته شود باید ویژگی های خاصی داشته باشد. یکی از این ویژگی ها اطلاع رسانی قوی است. این موسسه باید بتواند خبر هایی همچون عرضه اولیه، اخبار بورسی و هر گونه تغییر قوانین را به سرعت منتشر کند. برای اطلاع رسانی این اخبار به کاربر باید از پیام های درون برنامه ای، انتشار در وبسایت و یا شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

کلام آخر

افراد زیادی قصد معامله در بازار بورس را دارند و می خواهند بدانند 5 ویژگی یک کارگزار خوب چیست؟ تعداد زیادی از این کارگزاری ها در سطح کشور فعالیت می کنند که برخی از آن ها معتبر تر بوده و خدمات بیش تری به مشتری ارائه می دهند. هر یک از این موسسه ها که پشتیبانی قوی تری داشته باشد و پلتفرم آنلاین پیشرفته تری ارائه دهد، انجام معاملات را برای کاربران راحت تر کرده و در نتیجه پر طرفدار تر می شود. بنابراین قبل از ثبت نام باید در این باره تحقیق کرده و اطلاعات دقیقی در مورد کارگزاری ها را به دست آورید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید در بهترین و مناسب ترین نمونه از این موسسه ها ثبت نام کرده و معاملات خود را آغاز کنید.

سوالات متداول برای 5 ویژگی یک کارگزار خوب چیست؟

  1. آیا در کارگزاری ها ثبت نام به صورت آنلاین نیز انجام می شود؟
    بله، بسیاری از این موسسات فرآيند ثبت نام را به صورت آنلاین انجام می دهند تا افراد با شرایط مختلف بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن برای احراز هویت و انجام معاملات اقدام کنند.
  1. آیا مدت زمان واریز و برداشت کارگزاری ها با هم متفاوت می باشد؟
    بله، برخی از آن ها فرآیند واریز و برداشت را در مدت زمان کوتاه تری انجام می دهند. این نوع کارگزاری ها مناسب تر بوده و پر طرفدار تر هستند.
  2. آیا گذشته یک کارگزاری می تواند در انتخاب آن موثر باشد؟
    بله، اگر این موسسه ها گذشته کاری خوبی داشته باشند و شکایتی از طرف کاربران آن ها گزارش نشده باشد، قطعا کارگزاری های خوب و قابل اعتمادی هستند.
تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (5)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید