Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 19 اپریل 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 19 اپریل 2023 رویترز

امروز ارقام تورم منطقه یورو و بانک مرکزی اروپا در کانون توجه قرار خواهند گرفت و لین اکونومیست ارشد بانک مرکزی اروپا در کانون توجه قرار دارد.
همچنین با تمرکز بر گزارش CPI بریتانیا، پس از اعداد گرمتر از حد انتظار رشد دستمزدها، آمار امروز می تواند افزایش نرخ بهره ماه می را تقویت کند.

تقویم اقتصادی آسیا

برای آنتی پودین هاصبح آرامی بود. هیچ شاخص اقتصادی از استرالیا یا نیوزلند وجود نداشت که سرمایه گذاران آن را در نظر بگیرند. فقدان آمار، ارقام تولید ناخالص داخلی روز سه شنبه از چین و تمایل به سیاست پولی فدرال رزرو را تحت تأثیر قرار می دهد.

دیروز، صورت جلسه نشست RBA بیش از حد انتظار و اعداد تولید ناخالص داخلی چین داغتر از پیش‌بینی‌ها منتشر شد و امروز صبح به طنین‌اندازی ادامه دادند و از آنتی پودین ها حمایت کردند.
فقدان آمار باعث می شود که آمار چین طنین انداز شود، اعدادی که از چشم انداز های RBA و RBNZ هاوکیش حمایت می کنند.

برای ژاپن روز نسبتاً آرامی بود. احساسات سیاست پولی با بهبود شرایط اقتصادی که به BoJ اجازه می دهد تا در مورد سیاست های داویش خود تجدید نظر کند.

شاخص تانکان رویترز در ساعات اولیه مورد توجه قرار گرفت و شاخص روی 3- در مقابل افزایش پیش بینی شده تا 1- ثابت ماند. شاخص برای سه ماه متوالی کاهش یافت و در آوریل ثابت ماند. شایان ذکر است، شاخص برای چهارمین ماه متوالی در محدوده منفی قرار گرفت و نشان از چشم انداز تیره ای داشت.

 

japan-reuters-tankan-index.png

 

با این حال، نتایج تاثیری ضعیف بر ین ژاپن داشت، به طوری که این نظرسنجی با نگرانی‌های ناشی از بحران بانکی و تنگنای اعتباری همزمان بود. این نظرسنجی همچنین نشان داد که احساسات در ماه های آینده افزایش یافته است که برای ین مثبت خواهد بود.

 

تقویم اقتصادی.jpg

تقویم اقتصادی ناحیه یورو

برای یورو روز شلوغی در پیش است. ارقام نهایی تورم منطقه یورو در ماه مارس در اواخر صبح امروز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

پس از کاهش نرخ تورم در فرانسه، آلمان و ایتالیا، سرمایه گذاران انتظار روند مشابهی را خواهند داشت. با این حال، اعداد تورم اصلی باید اهمیت بیشتری داشته باشند.

روز جمعه، پیر وونش، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، تورم و سیاست پولی را مورد بحث قرار داد و گفت:

 

"من فکر می کنم  تغییرات نرخ بهره در ماه می حدود 25 یا 50 صدم درصد خواهد بود. اگر یک شگفتی صعودی دیگر در تورم اصلی وجود داشته باشد و نظرسنجی وام‌دهی خیلی بد به نظر نرسد، ممکن است مجبور باشیم 50 را انجام دهیم. اگر یک شگفتی مثبت در هسته مرکزی وجود داشته باشد، شاید 25 مناسب‌تر باشد."

 

Wunsch افزود،

 

"با توجه به اینکه پویایی دستمزدها برای سال‌ها با هدف تورم 2 درصدی ناسازگار خواهد بود و نرخ‌های واقعی هنوز پایین است، پس از رسیدن به نرخ پایانی، هیچ تغییر سریعی از سیاست نمی‌بینم."

 

افزایش ارقام تورم اصلی از افزایش نیم درصد نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ماه می حمایت می کند و مقیاس های واگرایی سیاست پولی را به نفع یورو متمایل می کند.

سرمایه گذاران باید امروز نظرات بانک مرکزی اروپا را تحت نظر داشته باشند و تورم منطقه یورو در کانون توجه قرار دارد. فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا و ایزابل اشنابل، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، امروز در تقویم قرار دارند تا سخنرانی کنند.

نظرات مربوط به گزارش CPI منطقه یورو و سیاست پولی بانک مرکزی اروپا، اوضاع را تغییر می دهد.

تقویم اقتصادی انگلستان

برای پوند نیز روز شلوغی در پیش است. گزارش CPI انگلستان برای ماه مارس در کانون توجه قرار خواهد گرفت و بر پوند به دلار تأثیر می گذارد.

به دنبال ارقام بالاتر از حد انتظار رشد دستمزدها، تورم چسبنده می تواند به شرط افزایش نیم درصد نرخ بهره BoE در ماه می دامن بزند. بر اساس بررسی اجمالی بازار کار، متوسط درآمد (+ پاداش) در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.9 درصد در مقابل 5.1 درصد پیش بینی شده افزایش یافت.
با وجود افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری بریتانیا به 3.8 درصد، این اعداد از بازگشت GBP/USD به 1.24 دلار حمایت کردند.

اعداد تورم امروز احتمالاً نتیجه نشست ماه می را تعیین می کند. با این حال، رشد مستمر دستمزدها و افزایش تورم، اعضا داویش را وادار خواهد کرد تا در موقعیت فعلی خود تجدید نظر کنند.

اقتصاددانان پیش بینی کردند که نرخ تورم سالانه بریتانیا در ماه مارس از 10.4 درصد به 9.8 درصد کاهش یابد.

سرمایه گذاران همچنین باید بر تفسیر بانک انگلستان نظارت کنند. آمار بازار کار بریتانیا و اعداد تورم (چهارشنبه) می‌تواند احساسات را به سمت سیاست‌های پولی BoE تغییر دهد. کاترین مان، عضو کمیته سیاست پولی امروز در تقویم حضور دارد.

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز آرام در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای تأثیرگذاری وجود ندارد. فقدان آمار باعث می شود که فدرال رزرو در مورد سیاست های پولی و اقتصاد ایالات متحدهف قیمت ها را به حرکت درآورد.

ما انتظار داریم که حساسیت بیشتری نسبت به نظرات اعضای FOMC افزایش یابد زیرا بازارها به راهنمایی‌ها پس از ماه می پاسخ می‌دهند.

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید