Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش‌بینی قیمت گاز طبیعی: پیش‌بینی آب و هوا، اشباع عرضه، بازارها را آشفته می‌کند

پیش‌بینی قیمت گاز طبیعی: پیش‌بینی آب و هوا، اشباع عرضه، بازارها را آشفته می‌کند

قیمت‌های آتی گاز طبیعی ایالات متحده به دلیل پیش‌بینی‌های گرم‌تر و چشم‌انداز کاهشی عرضه و تقاضای LSEG کاهش می‌یابد که به نوسانات کوتاه‌مدت بازار دامن می‌زند.
قیمت‌های آتی گاز طبیعی ایالات متحده به دلیل پیش‌بینی‌های آب‌وهوای تجدیدنظر شده کاهش شدیدی را تجربه کردند. قرارداد تحویل دسامبر در بورس کالای نیویورک ضربه خورد، و از بالاترین سطح 9 ماهه خود سقوط کرد و از مناطقی که از نظر فنی بیش از حد خرید بودند عقب نشینی کرد.

 

گاز طبیعی.png
نمودار روزانه گاز طبیعی

 

 

واکنش بازار به پیش بینی های بی ثبات آب و هوا

واکنش سریع بازار به دنبال تغییر یک شبه در پیش‌بینی‌های سیستم جهانی پیش‌بینی (GFS) و مرکز اروپایی پیش‌بینی‌های هواشناسی میان‌برد (EC) بود. در ابتدا با پیش‌بینی دماهای سردتر، پیش‌بینی‌ها برای 5 تا 15 نوامبر به طور ناگهانی روند گرم‌تری را تجربه کردند و 8 روز درجه حرارت (HDD) در طول شب کاهش یافت. این نوسان بر نقش فزاینده آب و هوا در بازار بی ثبات گاز طبیعی، به ویژه با نزدیک شدن به فصل گرمایش زمستان، تأکید می کند.

دینامیک عرضه و تقاضا

در سمت عرضه، شرکت تحلیل مالی LSEG افزایش میانگین تولید گاز را به 104.1 میلیارد فوت مکعب در روز (bcfd) در ماه اکتبر از 102.6 میلیارد فوت مکعب در روز در سپتامبر در 48 ایالت پایین گزارش کرد. در حالی که در ابتدا قرار بود تقاضا از 110.2 میلیارد مکعب در روز این هفته به 105.5 میلیارد مکعب در روز در هفته آینده کاهش یابد، اما این ارقام همچنان بالاتر از چشم انداز قبلی LSEG است که نشان دهنده تمایل تا حدودی صعودی در جبهه عرضه و تقاضا است.

چشم انداز صادرات

صادرات خط لوله به مکزیک در ماه اکتبر به 6.8 میلیارد مکعب در روز کاهش یافت که نسبت به رکورد 7.2 میلیارد مکزیکی در سپتامبر کاهش یافت. با این حال، به نظر می‌رسد با راه‌اندازی نیروگاه نیو فورترس انرژی آلتامیرا در نوامبر با هدف افزایش صادرات LNG، چشم‌انداز بهبود یابد. جریان گاز به کارخانه‌های اصلی صادرات LNG ایالات متحده در ماه اکتبر افزایش یافت و ایالات متحده را به بزرگترین تامین کننده LNG جهان تا سال 2023 تبدیل کرد.

چشم انداز کوتاه مدت

علیرغم افزایش اخیر و معیارهای به طور کلی افزایشی عرضه، قیمت گاز طبیعی نزولی به نظر می رسد. بازار نسبت به پیش‌بینی‌های آب‌وهوا حساسیت زیادی نشان داده است، که در حال حاضر روند گرم‌تری را پیش‌بینی می‌کند که احتمالاً تقاضا را در کوتاه‌مدت کاهش می‌دهد. بنابراین، معامله گران باید احتیاط کنند و مراقب به روز رسانی های آب و هوا باشند، زیرا همچنان تأثیر قابل توجهی بر تغییرات قیمت دارند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید