Your browser does not support JavaScript!
نماشا

معاملات گاز طبیعی در پایین ترین سطوح سه ساله قرار دارد.

معاملات گاز طبیعی در پایین ترین سطوح سه ساله قرار دارد.

علیرغم گزارش‌هایی مبنی بر افزایش جریان به کارخانه صادراتی فری‌پورت LNG در تگزاس، قیمت‌های آتی گاز طبیعی در روز چهارشنبه کاهش می‌یابد و کمی بالاتر از پایین‌ترین حد خود در سه سال اخیر قرار دارد.

 

gas.png
نمودار یک هفته گاز طبیعی

 


عوامل متعددی در کاهش قیمت گاز طبیعی نقش دارند، از جمله پیش‌بینی‌های تولید ثابت و کاهش تقاضا

اقدام نزولی فعلی قیمت گاز طبیعی تحت تأثیر ترکیبی از عوامل زیر است:

اولاً، سطح تولید بالای 100 میلیارد مکعب فوت مکعب در روز باقی مانده است که با سطوح اوج اخیر برابری می کند که نشان دهنده عرضه ثابت گاز طبیعی است.

ثانیاً، سرویس ملی هواشناسی در اواخر این هفته و آینده شرایط گرم‌تری را در سراسر جنوب و برخی بازارهای شمالی پیش‌بینی کرده است که احتمالاً تقاضا برای گاز طبیعی را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، ذخایر سنگین گاز طبیعی پایان فصل و آب و هوای کم باعث شده است که فروشندگان  گاز طبیعی نایمکس قبل از پایان سه ماهه، پول خود را از جدول خارج کنند.

علاوه بر این، قرارداد آوریل قرار است روز چهارشنبه منقضی شود و معاملات در طول دوره انقضا اغلب متلاطم است.

با این حال، اگر قراردادهای آتی ماه مه بتوانند ارزش خود را تا پس از انقضا حفظ کنند، احتمال کاهش بیشتر گاز طبیعی وجود دارد.

تحلیلگران برای دومین هفته متوالی گزارش بالقوه افزایشی ذخیره سازی EIA را بررسی می کنند.

تحلیلگران انتظار دارند گزارش بالقوه صعودی ذخیره سازی سازمان اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) برای هفته منتهی به 24 مارس، پس از یک دوره کوتاه آب و هوای اواخر زمستان در اواسط مارس، گزارش شود. برآوردهای اولیه حاکی از کاهش 55-57 Bcf است، در مقایسه با کاهش متوسط پنج ساله 17 Bcf.

علیرغم کاهش پیش‌بینی‌شده، موجودی‌ها همچنان در سطح 1900 Bcf باقی می‌مانند که بسیار بالاتر از سطح سال قبل و میانگین پنج ساله است. بعید است که این مازاد به طور قابل توجهی تحت تأثیر فشارهای ذخیره سازی اواخر فصل قرار گیرد.

کارخانه فری‌پورت ال‌ان‌جی در تگزاس با راه‌اندازی سومین قطارا سوخت مایع‌، به رکورد مصرف گاز خوراکی دست خواهد یافت.

کارخانه صادرات فری پورت LNG در تگزاس قرار است بالاترین میزان گاز طبیعی خود را از زمان تعطیلی آن در ژوئن 2022 دریافت کند. این نیروگاه از فوریه به تدریج مصرف گاز خوراکی خود را افزایش داده است و انتظار می رود در روز چهارشنبه به 1.8 میلیارد فوت مکعب در روز برسد که نشان دهنده شروع سومین قطار مایع گازی است.

حرکات گاز طبیعی دو پله به پایین و یک پله به بالاف تنظیم شده است. پس از اینکه دمای گرم ایالات متحده و اروپا باعث افزایش قیمت ها شد، آنها به سمت پایین ترین سطح برگشتند و از خط 2.12 عبور کردند که در هفته گذشته یک نقطه پایین بود و به طور موقت بهبود را محدود کرد. امیدها به بازسازی موجودی انبارها در زمستان آینده از قیمت ها حمایت کرده است، اما با این وجود، عرضه همچنان از تقاضا پیشی می گیرد.

 

gas vip.png

در حالی که قیمت بنزین هنوز برای این فصل ارزان است، اما در مقایسه با تاریخ ارزان نیست. هنوز جا برای سقوط هست. تا زمانی که قیمت به یالای سطح 2.12 نرود، سناریوی صعودی نا معتبر است.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید