Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش‌بینی قیمت گاز طبیعی: آب‌وهوای خلیج‌فارس و اعتصاب‌های استرالیا روند قیمت را به هم می‌زند

پیش‌بینی قیمت گاز طبیعی: آب‌وهوای خلیج‌فارس و اعتصاب‌های استرالیا روند قیمت را به هم می‌زند
پیش‌بینی قیمت گاز طبیعی: آب‌وهوای خلیج‌فارس و اعتصاب‌های استرالیا روند قیمت را به هم می‌زند

طوفانی که فلوریدا را درنوردد لزوماً منادی افزایش قیمت ها نیست. از آنجایی که طوفان ایدالیا خلیج مکزیک را بلعیده است، قیمت امروز گاز طبیعی بیشتر تحت تأثیر ناآرامی های کارگری در استرالیا خواهد بود.

معاملات آتی گاز طبیعی به طور قابل توجهی افزایش یافت زیرا دلالان اثرات بالقوه یک طوفان در خلیج مکزیک را بر کارخانه های تولید کلیدی در نظر گرفتند. علیرغم مسیر طوفان به سمت شرق، این خلیج غربی است که این تاسیسات حیاتی را در خود جای داده است. در حالی که مرکز ملی طوفان ایالات متحده، در مورد تشدید احتمالی طوفان استوایی Idalia به سمت فلوریدا هشدار می دهد، با توجه به وابستگی فلوریدا به گاز برای برق، قطع برق در این ایالت می تواند عواقب کاهشی بر قیمت گاز طبیعی داشته باشد.

 

گاز طبیعی.jpg
نمودار روزانه گاز طبیعی

 

اقدام صنعتی ضعیف

کارگران شورون در استرالیا که بر پویایی  گاز طبیعی جهانی تأثیر می‌گذارند، در آستانه صدور مجوز به اتحادیه‌ها برای اعتصاب در تأسیسات اصلی گاز طبیعی مایع (LNG) هستند. این به دنبال رأی‌گیری اخیر در تأسیسات «گورگون» و «ویتستون» شورون، که در ترکیب با پروژه‌های گروه انرژی وودساید، بخش قابل توجهی از عرضه جهانی LNG را تشکیل می‌دهند، صورت می‌گیرد. ائتلاف اتحادیه Offshore Alliance بر تعهد خود به اصرار برای بهبود شرایط دستمزد و کار تاکید کرده است و تهدیدی برای ایجاد اختلالات عمده در صادرات LNG شورون است.

شورون، در پاسخ، قصد خود را برای اجرای اقداماتی برای تضمین تداوم تامین‌ها، با تاکید بر تعهد به دستیابی به راه‌حل‌هایی که هم برای کارگران و هم برای شرکت مفید است، اعلام کرده است. این اختلاف منعکس کننده درگیری های گذشته است، مانند درگیری اخیر وودساید در تاسیسات LNG شمال غربی که در نهایت بدون اقدام مخرب حل شد.

گاز طبیعی ایالات متحده

در همین حال، معاملات آتی گاز طبیعی ایالات متحده هفته گذشته شاهد افزایش اندکی بود که به دلیل ادامه پیش بینی های هوای گرم باعث افزایش تقاضای برق شد. به طور قابل توجهی، تگزاس افزایش قیمت برق را تجربه کرد، که باعث خواست مصرف کنندگان برای صرفه جویی در مصرف انرژی شد. داده‌های Refinitiv حاکی از کاهش جزئی در تولید گاز ایالات متحده است، در حالی که پیش‌بینی افزایش تقاضا در کوتاه‌مدت، به‌ویژه برای صادرات LNG است.

پیش بینی کوتاه مدت

با توجه به تأثیر متقابل عوامل هواشناسی و اقدامات صنعتی در روزهای آتی، پیش بینی های گاز طبیعی در کوتاه مدت غیرقابل پیش بینی باقی می ماند. برای معامله گران ضروری است که با سناریوی در حال رخ دادن در خلیج مکزیک و بحث های کارگری در استرالیا همگام باشند. و ترجیحا وارد معامله فروش نشوند.

برای کسانی که در مورد تأثیر طوفان بر قیمت گاز طبیعی گمانه زنی می کنند، یک نکته کلیدی که باید به آن توجه کرد این است که خط ساحلی فلوریدا با توجه به طبیعت توریست محور آن، زیرساخت های گاز طبیعی را در خود جای نمی دهد. تأسیسات گاز طبیعی عمدتاً در لوئیزیانا و تگزاس واقع شده اند. در نتیجه، طوفانی که فلوریدا را درنوردد لزوماً منادی افزایش قیمت ها نیست.

در واقع، معامله‌گران باید از واکنش‌های تند به خبرهای هیجان‌انگیز اجتناب کنند. تنها انحراف توفان به سمت غرب می تواند تهدیدی واقعی برای ارزیابی گاز باشد. علاوه بر این، با توجه به وابستگی ایالت به گاز طبیعی برای تولید برق، قطع برق ناشی از طوفان در فلوریدا ممکن است قیمت ها را کاهش دهد. در اصل، هیچقطعی  برقی به معنای کاهش مصرف گاز طبیعی است.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید