Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی قیمت گاز طبیعی: اعتصابات استرالیا، گزارش EIA افزایش قیمت گاز طبیعی

پیش بینی قیمت گاز طبیعی: اعتصابات استرالیا، گزارش EIA افزایش قیمت گاز طبیعی

مذاکرات شورون و اتحادیه متوقف می شود، EIA به کاهش غیرمنتظره ذخیره گاز ناشی از گرمای تگزاس اشاره می کند و ERCOT تقاضای بی سابقه برق در سپتامبر را پیش بینی می کند.

مذاکرات بین شورون و اتحادیه های کارگری استرالیا بدون توافق به اوج خود رسید و تأیید کرد که اعتصاب ادامه خواهد یافت.

گزارش EIA داده های شگفت انگیز را منتشر می کند

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) اخیرا گزارش داد که ذخیره سازی گاز طبیعی در هفته گذشته کمتر از حد انتظار بوده است. این عمدتاً به این دلیل بود که ژنراتورهای برق در طول موج گرمای مداوم، (عمدتاً در تگزاس)، از گاز بیشتری استفاده کردند. در نتیجه، شرکت‌های برق در منطقه جنوب، که شامل تگزاس می‌شود، برای هفتمین هفته متوالی گاز را از انبار برداشت کردند. این طولانی‌ترین برداشت در تابستان از سال 2017 بود. کاهش تزریق ذخیره‌سازی، در سراسر کشور به این برداشت‌ها نسبت داده می‌شود. جالب توجه است که EIA فاش کرد که شرکت‌های برق در هفته منتهی به اول سپتامبر تنها 33 میلیارد فوت مکعب گاز ذخیره کرده‌اند که بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های تحلیلگران است.

تگزاس با تقاضای بالایی مواجه است

شورای ERCOT بر افزایش تقاضای برق این ایالت در میان دمای بالای مداوم تاکید کرد. شورا با تشویق ساکنان به صرفه جویی در مصرف انرژی، رکوردهای جدید اوج تقاضا را در ماه سپتامبر به ثبت رساند. گرمای زیاد نشان می‌دهد که شرکت‌های برق باید از گاز بیشتری برای تولید برق استفاده کنند، در درجه اول در تگزاس که تقریباً نیمی از برق این ایالت با گاز تولید می‌شود.

 عرضه و تقاضا

داده‌های مالی نشان‌دهنده کاهش جزئی در میانگین تولید گاز در ایالات متحده است، و ارقام روزانه فعلی احتمالاً به پایین‌ترین حد در 11 هفته گذشته می‌رسد. اگرچه هواشناسان دمای بالاتر از حد متوسط را تا اواخر سپتامبر پیش‌بینی می‌کنند، اما با نزدیک شدن به سرمایش فصلی، انتظار کاهش تقاضا برای گاز وجود دارد. جریان گاز به تاسیسات برجسته صادرات LNG ایالات متحده در ماه سپتامبر نسبت به آگوست افزایش یافته است، اما همچنان کمتر از رکورد ثبت شده در آوریل است.

پیش بینی کوتاه مدت: چشم انداز صعودی

قیمت گاز طبیعی با افزایش قابل توجه 2.7 درصدی به 2.579 دلار/mmBtu بسته شد و به کاهش مداوم طی چهار جلسه گذشته پایان داد. این روند صعودی با گزارش اخیر ذخیره‌سازی EIA که از انتظارات تحلیلگران فراتر رفت و بر وابستگی شدید به گاز، به‌ویژه در شرایط شدید آب‌وهوایی تأکید کرد، پیش رفت. با توجه به داده های فعلی و واکنش های بازار، روند صعودی در کوتاه مدت پیش بینی می شود.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید