Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی قیمت گاز طبیعی: آب و هوا، صادرات، تأثیرات احتمالی اعتصاب محرک های اصلی هستند

پیش بینی قیمت گاز طبیعی: آب و هوا، صادرات، تأثیرات احتمالی اعتصاب محرک های اصلی هستند
پیش بینی قیمت گاز طبیعی: آب و هوا، صادرات، تأثیرات احتمالی اعتصاب محرک های اصلی هستند

معاملات آتی گاز طبیعی ایالات متحده در روز سه شنبه افزایش یافت، اما از بالاترین سطح قبل از جلسه بازار عقب نشینی کرد. این پرایس اکشن نشان می‌دهد که رالی ممکن است ناشی از خرید کوتاه مدت یا صرفاً سفته‌بازانه باشد.

 

گاز طبیعی.png
تایم فریم روزانه گاز طبیعی

 

دینامیک تقاضا و عرضه

در حالی که برخی این افزایش را به افزایش تقاضا به دلیل هوای گرم نسبت می دهند، شایان ذکر است که  بازار آینده نگر است و اغلب در شرایطی که طی 10 تا 15 روز آینده انتظار می رود قیمت گذاری می شود. چنین شرایطی قبلاً در قیمت های فعلی بازار ارزشگذاری شده است.

عواملی مانند اعتصاب احتمالی در تاسیسات LNG در استرالیا، که خریداران اروپایی و آسیایی را به شدت درگیر کرد، در افزایش قیمت هفته قبل نقش داشت.

علاوه بر این، با نزدیک شدن به سپتامبر، خرید فصلی برای زمستان ممکن است شروع به افزایش کند. در تگزاس، جایی که بخش عمده ای از برق از نیروگاه های گاز سوز تامین می شود، با کاهش تولید باد، افزایش مصرف پیش بینی می شود. هفته گذشته، تگزاس شاهد افزایش بی سابقه ای در تقاضای برق بود و این روند احتمالا ادامه خواهد داشت.

تاثیر بازار اروپا و آسیا

همانطور که گلدمن ساکس تاکید کرده است، تعامل بین بازارهای گاز ایالات متحده و اروپا مستقیماً همسو نیست. در حالی که  ایالات متحده پویایی خود را دارد، بازارهای TTF اروپا مسیر متفاوتی را دنبال می کنند.

برای اینکه ایالات متحده صادرات LNG خود را حفظ کند، قیمت جهانی گاز باید بالا بماند. جالب توجه است که در سال 2022، بخش قابل توجهی از صادرات LNG ایالات متحده به اروپا راه یافت و به دلیل قیمت های مطلوب از آسیا منحرف شد. با این حال، با توجه به رشد مجدد قیمت گاز در آسیا، ایالات متحده ممکن است صادرات بیشتری را به آنجا منحرف کند، همانطور که روند سال 2023 نشان داد.

پیش بینی کوتاه مدت

در روزهای آینده، اگر عواملی مانند پیش بینی طولانی مدت هوای گرم، عوارض LNG استرالیا، یا افزایش خرید فصلی زمستانی همگرا شوند، افزایش قابل توجهی می تواند از روند صعودی باشد. برعکس، در غیاب این موارد، قیمت ها ممکن است در کوتاه مدت تثبیت شوند و روی خط روند باقی بماند. علاوه بر این، با انتظار کاهش تولید گاز شیل در حوضه های برجسته، همراه با کاهش جریان گاز به کارخانه های اصلی صادرات LNG ایالات متحده، پتانسیل تحولات صعودی در بازار گاز وجود دارد.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید