Your browser does not support JavaScript!
نماشا

هفته شلوغ پیش رو: درآمدهای بزرگ فناوری ایالات متحده، BoC، ECB، تصمیمات BoJ و نخست وزیرجدید بریتانیا

هفته شلوغ پیش رو: درآمدهای بزرگ فناوری ایالات متحده، BoC، ECB، تصمیمات BoJ و نخست وزیرجدید بریتانیا

هفته گذشته با یک فیلم مثبت قوی برای سهام به پایان رسید، با اشاره به این که برخی از مقامات فدرال رزرو شروع به صحبت در مورد توقف افزایش نرخ بهره برای جلوگیری از زیاده‌روی های انقباضی کرده‌اند.

ایوانز، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، هشدار داد که فشار وجوه فدرال رزرو به بیش از 4.6٪ از حدود 3 به 3.25٪ "واقعاً شروع به فشار بر اقتصاد خواهد کرد"، در حالی که رئیس فدرال رزرو سان فرانسیسکو، دالی گفت: "زمان شروع برنامه ریزی برای کنارگذاشتن اقدامات تهاجمی" برای جلوگیری از فشار آوردن بروی اقتصاد است.

 

تردید اعضای فدرال رزرو در مورد سرعت افزایش نرخ بهره، یک اتفاق مثبت برای سرمایه گذاران است، حتی اگر این انتظار را که فدرال رزرو در نشست سیاست بعدی خود در هفته آینده 75 صدم درصد دیگر افزایش دهد، تغییر نمی دهد.

نظرات ملایمتر فدرال رزرو و درآمدهای بهتر از حد انتظار، خوش بینی را تقویت می کند

انتظارات ملایمتر فدرال رزرو باعث شد نرخ بازدهی دو ساله آمریکا در روز جمعه(از بالای 4.60 درصد که در اوایل هفته گذشته مشاهده شد) به 4.42 درصد برسد، ، نرخ بازدهی ده سال آمریکا به 4.15 درصد کاهش یافت، دلار آمریکا عقب نشینی کرد و سهام افزایش یافت.

70 درصد از شرکت‌های S&P500 که تاکنون درآمدی را گزارش کرده‌اند، بهتر از انتظارات درآمدی بوده‌اند.

علاوه بر این، چین – در نهایت – تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم خود را اعلام کرد – اقتصاد چین در سه ماهه گذشته 3.9 درصد رشد کرد، بالاتر از 3.4 درصد که تحلیلگران انتظار داشتند، اما رشد سالانه تا به امروز به 3 درصد کاهش یافت، کمتر از هدف رسمی حدود 5.5 درصد. این شکاف به دلیل ماموریت غیرممکن کووید صفر چین است که با سومین دوره ریاست جمهوری شی تایید و تثبیت شده است. علیرغم بازگشت مجدد شاخص های اصلی ایالات متحده، شاخص اژدهای طلایی چین در هفته گذشته کاهش یافت

درآمدهای نفتی بزرگ

بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری ایالات متحده در این هفته درآمد خود را گزارش خواهند کرد. در میان آنها، آلفابت گوگل و مایکروسافت قرار است روز سه شنبه، متای فیس بوک در روز چهارشنبه، اپل و آمازون در روز پنجشنبه گزارش دهند. سپس، اکسون موبیل و شورون قرار است درآمد خود را در روز جمعه گزارش دهند.

 

جنرال موتورز، کوکاکولا، یو پی اس، ویزا، بوئینگ، کراد هاینز، فورد، هیلتون، مک دونالد، کاترپیلار، آلتریا و اینتل نیز در این هفته به اعترافات درآمد خواهند رفت.

 

بنابراین، هفته شلوغ و شاید پرنوسان خواهد بود!

 

با ورود به درآمدهای مهم، توجه به این نکته مهم است که آخرین آمار نسبت به همبستگی بالا بین سهام S&P هشدار می دهد. همبستگی محقق شده 3 ماهه S&P اکنون در بالاترین سطح از جولای 2020 قرار دارد. مورد اخیر نتایج Big Tech این هفته را برای حال و هوای کلی بازار بسیار مهم تر می کند، زیرا اپل، مایکروسافت، آلفابت و آمازون با هم 20 درصد از بازار را تشکیل می دهند.

ما خواهیم دید که شرایط سخت‌تر پولی، کاهش تقاضای جهانی به دلیل تورم بالا، و سیاست‌های صفر کووید چین و دلار قوی آمریکا بر درآمد شرکت‌های بزرگ آمریکایی تأثیر گذاشته و چگونه بر روحیه کلی بازار تأثیر خواهد گذاشت.

بریتانیا

بوریس جانسون عصر دیروز اعلام کرد که این هفته برای پست نخست وزیری کاندید نخواهد شد. این باعث می‌شود که ریشی سوناک، وزیر خزانه‌داری سابق بریتانیا، پیشتاز این رقابت باشد.

 

استرلینگ هفته را با یک نوت مثبت آغاز کرد، عمدتاً در پشت یک دلار آمریکا به طور کلی ضعیف تر، اما 50-DMA که در حدود سطح 1.1410 قرار دارد، قبلاً دندان های خود را نشان داده است و پیشنهادات قوی برای یک حرکت مثبت بیشتر را پوشش می دهد.

هیچ کس از پوند انگلیس انتظارصعود ندارد و حاکمان به شکلی جادویی از آشفتگی هفته های گذشته شانه خالی کنند. اعتماد سرمایه گذاران به شدت آسیب دیده است و اگر همه چیز به خوبی پیش برود، بازسازی آن زمان می برد.

کانادا

انتظار می‌رود بانک مرکزی کانادا (BoC) در نشست این هفته، نرخ بهره را نیم درصد دیگر افزایش دهد، بانک مرکزی اروپا (ECB) مطمئناً نرخ‌های خود را 75 صدم درصد افزایش خواهد داد، در حالی که انتظار می‌رود بانک ژاپن (BoJ) همچنان نرخ ها را ثابت نگه دارد.

 

پس از اینکه این جفت ارز هفته گذشته با سطح 152 ملاقات کرد، BoJ دوباره در بازارهای ارز مداخله کرد تا USDJPY را پایین بیاورد. این جفت به دنبال مداخله به 145.50 کاهش یافت.

 

اما اختلاف فزاینده بین موضع سست BoJ در مقابل یک موضع فزاینده جنگ طلبانه سایر بانک های مرکزی G7 باید به بازی در برابر ین ادامه دهد. بنابراین، عقب‌نشینی‌های قیمت می‌تواند فرصت‌های جالبی را برای خرید پایین قیمت برای کسانی که به شرط‌بندی علیه ین ادامه می‌دهند، ارائه دهد.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید