Your browser does not support JavaScript!
نماشا

رویدادهای ژئوپولیتیک امروز مورد توجه بازار

رویدادهای ژئوپولیتیک امروز مورد توجه بازار

روسیه-اوکراین:

بر اساس گزارش FT، کرملین گفت روسیه تا رسیدن به تمام اهداف خود در اوکراین ادامه خواهد داد.

به گزارش رویترز، بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت که آخرین حمله متقابل اوکراین از حمایت ایالات متحده بهره برده است و آنها شاهد پیشرفت قابل توجهی از سوی اوکراینی ها بوده اند، اما به گزارش رویترز، این روزهای اولیه است و روس ها هنوز نیروهای بسیار قابل توجهی در اوکراین دارند.

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد نظامی ایالات متحده گفت بسیاری از نیروهای روسی در حال عقب نشینی از مرز به روسیه عبور کرده اند و روسیه عمدتاً دستاوردهای نزدیک خارکف را واگذار کرده است.

چین-تایوان:

به گزارش نیکی،رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، انتظار می رود در کنگره ماه آینده حزب کمونیست، رهبری ارشد نظامی کشور را با وفادارانی که در راستای هدف او برای اتحاد تایوان و سرزمین اصلی هستند، کنار هم بگذارد.

سایر رویدادها:

به گزارش رویترز، بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا درباره توافق هسته‌ای، چشم‌اندازی را برای دستیابی به توافقی در کوتاه‌مدت بعید می‌سازد.

منابع توئیتری از درگیری در مناطق مرزی کلباجار-لاچین بین آذربایجان و ارمنستان خبر دادند، در حالی که گفته می شود وزیر امور خارجه ارمنستان لاوروف وزیر امور خارجه روسیه را از وضعیت ناشی از تجاوز آذربایجان مطلع کرده است.

علاوه بر این، تهران تایمز گزارش داد که وزارت دفاع آذربایجان گفته است که تعدادی از نیروهای این کشور در تبادل آتش با نیروهای ارمنستان کشته شده اند، در حالی که وزیر امور خارجه آمریکا، بلینکن، اظهار داشت که ایالات متحده به شدت نگران گزارش های مربوط به حملات در امتداد مرز ارمنستان و آذربایجان است. خواستار توقف فوری هرگونه خصومت نظامی در امتداد مرز شد.

به گزارش الجزیره به نقل از رسانه های ارمنی، ارمنستان رسما به روسیه می رود تا معاهده دوستی و همکاری را که شامل دفاع متقابل است، فعال کند.

اروپا:

به گزارش تلگراف، مغازه‌های بریتانیا اعلام کرده‌اند که در 19 سپتامبر به نشانه احترام به ملکه الیزابت دوم تعطیل خواهند شد.

بر اساس گزارش FT، صدراعظم بریتانیا، کوارتنگ، به مقامات خزانه داری گفت که پیش از اعلام بودجه کوتاه هفته آینده که شامل کاهش مالیات و افزایش هزینه های استقراض(نرخ بهره) می شود، با رویکرد جدیدی که بر افزایش تولید ناخالص داخلی به 2.5 درصد متمرکز است، تطبیق دهند.

به گفته FT، اتحادیه اروپا برنامه های کاهش استفاده از آفت کش ها را به دلیل ترس از تولید مواد غذایی و در نتیجه افزایش قیمت ها به تعویق می اندازد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید