Your browser does not support JavaScript!
نماشا

احتیاط نام بازی سنتیمنت بازار باقی میماند

احتیاط نام بازی سنتیمنت بازار باقی میماند

در حالی که سرمایه گذاران داده های ثابت تورم آمریکا و اظهارات مقامات فدرال رزرو را ارزیابی کردند، سهام آسیایی روز چهارشنبه همراه با معاملات آتی آمریکا وارد قلمرو قرمز شدند. معاملات آتی اروپا در صبح امروز در بحبوحه احساسات محتاطانه به باز شدن منفی اشاره می کردند و این ممکن است اواخر امروز  به وال استریت سرایت کند.

در بازار فارکس، با تشدید انتظارات نسبت به باقی ماندن نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تر از پیش‌بینی اولیه، اعتماد مجدد به دلار افزایش یافت. طلا برای حفظ بالای 1850 دلار در معاملات اولیه تلاش کرد و ممکن است با تغییر انتظارات به سمت فدرال رزرو در کوتاهمدت، زیان‌های خود را افزایش دهد. با توجه به اینکه چگونه آخرین ارقام داغ تورم ایالات متحده احتمالاً باعث ایجاد ابهام در اقتصاد ایالات متحده می شود، ممکن است احتیاط نام بازی باقی بماند.

داده‌های ثابت تورم، ترس از نرخ بهره بالا را دوباره زنده می‌کند

پس از انتشار آخرین ارقام تورم در ایالات متحده، تمایل خرید به دلار اندکی بهبود یافت.

شاخص قیمت مصرف کننده سرفصل در ژانویه 6.4 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که یک دهم کمتر از 6.5 درصد چاپ در دسامبر بود. اگرچه این رقم بالاتر از پیش‌بینی 6.2 درصد بود، اما همچنان پایین‌ترین میزان از اکتبر 2021 بود. قرائت اصلی، که اقلام ناپایدار مانند غذا و انرژی را حذف می‌کند، برای چهارمین ماه متوالی به 5.6 درصد کاهش یافت. این رقم بالاتر از انتظارات بازار 5.5 درصد بود، اما همچنان پایین ترین رقم از دسامبر 2021 است.

در حالی که تورم در بزرگترین اقتصاد جهان همچنان به کندی ادامه می‌دهد، اما به همان سرعتی که سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کردند کاهش نمی‌یابد در نهایت باعث احیای مجدد شرط‌بندی فدرال رزرو برای افزایش نرخ می‌شود. با توجه به اینکه این آخرین ارقام تورم بعد از فوران گزارش مشاغل بود، دلار می تواند در کوتاه مدت بالاتر رود. با این حال، با نزدیک شدن فدرال رزرو به اوج نرخ بهره در چند ماه آینده، تصویر بلند مدت نزول دلار تغییر نکرده است.

عاقلانه است که آمار فروش خرده فروشی و تولید صنعتی ایالات متحده را که بعداً امروز منتشر شد، زیر نظر داشته باشیم. هیاهو و هیجان زیادی در مورد CPI ایالات متحده وجود دارد، اما داده‌های خرده‌فروشی ممکن است بینشی تازه از رفتار مصرف‌کننده و سلامت اقتصاد ارائه دهد. مجموعه قوی از داده های اقتصادی به احتمال زیاد انتظارات را در مورد افزایش نرخ های ایالات متحده برای مدت طولانی تر افزایش می دهد.

از نظر فنی، DXY ممکن است خود را برای شکست بالای 104.00 آماده کند. چنین حرکتی می تواند درها را به سمت 105.00 باز کند. از طرف دیگر، تداوم ضعف زیر 104.00 ممکن است مسیری را به سمت 102.00 باز کند.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید