Your browser does not support JavaScript!
نماشا

اولین برداشت از تصمیمات سیاست پولی رزرو بانک نیوزلند

اولین برداشت از تصمیمات سیاست پولی رزرو بانک نیوزلند

رزرو بانک نیوزلند در نشست ماه آگوست نرخ های بهره را بدون تغییر نگه داشت و پیش بینی های OCR بازنگری شد.

اولین برداشت از بیانیه سیاست پولی RBNZ:

  • OCR همانطور که انتظار می رود در 5.5٪ باقی می ماند.
  • چشم انداز رشد کوتاه مدت بازبینی شد و منحنی OCR به 5.6% (مارس-ژوئن 2024) بازنگری شد.
  • حدود 40 درصد احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره به 5.75 درصد است.
  • OCR فرضی  با 25 صدم درصد افزایش به 2.25 درصد، افزایش داشت.
  • تورم CPI به محدوده سپتامبر 2024 باز می گردد.
  • نمایه میان مدت CPI بدون تغییر اگرچه با نرخ های بهره بالاتر است.
  • Westpac انتظار خود را برای افزایش 25صدم درصد در OCR در ماه نوامبر حفظ می کند.

RBNZ  منحنی OCRرا همانطور که به طور گسترده انتظار می رفت در 5.5٪ ثابت نگه داشت. لحن کلی بیانیه به طور کلی بدون تغییر است، اگرچه با توجه به مسیر OCR کمی بیشتر بازنگری شده است ( OCR به روز شده اکنون تقریباً 40٪ احتمال افزایش نرخ را به 5.75٪ در نیمه اول سال 2024 نشان می دهد. پیش بینی های قبلی RBNZ به بالای 5.50 درصد افزایش یافت.

اوج OCR به نیمه اول سال 2024 کشیده شده است و کاهش یک سه ماهه دیگر به تعویق افتاده است تغییر در سه ماهه چهارم 2024 یا سه ماهه اول 2025 در مقابل سه ماهه سوم 2024 قبلی.

 

OCR.png

 

دلیلی که RBNZ اکنون خطر افزایش مجدد OCR را می بیند، ارزیابی مجدد آنها از سطح خنثی بلندمدت OCR است. برآورد RBNZ از OCR خنثی بلندمدت با 25 صدم درصد به 2.25 درصد بازبینی شده است. این بدان معنی است که RBNZ اکنون بر این باور است نرخ‌های بهره باید بالاتر باشد.

بانک مرکزی نیوزلند خطرات صعودی را برای رشد و تورم در کوتاه مدت می بیند، به طوری که پیش بینی می شود نرخ بیکاری کندتر از ماه می افزایش یابد. با نگاهی میان‌مدت، بانک بر ریسک‌های نزولی برای چشم‌انداز رشد و تورم ناشی از چشم‌انداز خارجی ضعیف‌تر، به‌ویژه در مورد چین تاکید می‌کند. با توجه به روند منفی اخیر در قیمت لبنیات، این موضوع جای تعجبی ندارد. در واقع، پس از حراج شب گذشته، قیمت فعلی لبنیات حدود 10 درصد ضعیف تر از نقطه پایین چرخه فرضی بانک به نظر می رسد.

ریسک‌های صعودی حول معیارهای تورم اصلی همچنان بالا هستند، همانطور که با خروجی CPI سه ماهه ژوئن نشان داده شده است. RBNZ همچنین پیش‌بینی قیمت مسکن خود را همانطور که در پیش‌نمایش بیانیه سیاست پولی پیش‌بینی کرده بودیم، اصلاح کرده است. در سال 2024، RBNZ شاهد افزایش حدود 3 درصدی قیمت مسکن در مقایسه با پیش‌بینی سقوط کوچک در ماه می است. افزایش کوتاه مدت در صادرات نیز باعث افزایش فعالیت می شود.

مشخصات تورم به طور کلی در میان مدت بدون تغییر است. RBNZ همچنان انتظار دارد که CPI در سه ماهه سوم 2024 به محدوده هدف بازگردد، هرچند که اکنون در OCR کمی بالاتر پیش بینی می شود. RBNZ انتظارات کوتاه مدت خود را برای تورم غیرقابل تجارت ارتقا داده است که منعکس کننده غافلگیری در عملکرد سه ماهه ژوئن و انتظار افزایش تورم غیرقابل تجارت در سه ماهه سپتامبر 2023 است.

ارزیابی سیاست به روز شده RBNZ اکنون بیشتر با دیدگاه ما مطابقت دارد که هنوز کار بیشتری برای اطمینان از بازگشت سریع تورم به محدوده هدف وجود دارد. سوگیری کوتاه‌مدت در مسیر OCR نشان می‌دهد که انتخاب‌های MPC در جلسات آینده بین عدم تغییر و افزایش OCR بیشتر خواهد بود. Westpac همچنان در بیانیه سیاست پولی نوامبر انتظار افزایش 25 صدم درصد در OCR را دارد.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید