Your browser does not support JavaScript!
نماشا
پیش بیی هفتگی بازار کریپتو: ریپل

پیش بیی هفتگی بازار کریپتو: ریپل

در روز جمعه، XRP به میزان 1.26درصد کاهش یافت. پس از زیان 1.56 درصدی در روز پنجشنبه، XRP جلسه پنجشنبه را با 0.5342 دلار به پایان رساند. به طور قابل توجهی، XRP روند نزول خود را به چهار جلسه افزایش داد. این هفته، جریان ورودی به بازار ETF  بیت بیت کوین به شدت کاهش یافت و سرمایه گذاران را نگران کرد. بیت کوین (BTC) از بالاترین قیمت اخیر خود یعنی 53026 دلار عقب نشینی کرد که بر بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشت.   نمودار روزانه بیت کوین     در روز چهارشنبه (21 فوریه)، بازار ETF بیتکوین برای اولین بار از 25 ژانویه شاهد خروجی خالص (35.7 میلیون دلار) بود. جریان خالص ورودی در روزهای پنجشنبه و جمعه دوباره افزایش یافت. با این حال، خالص ورودی به طور قابل توجهی کمتر از هفته قبل بود. بیت کوین در روز جمعه 1.09 درصد سقوط کرد و ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال 1.05 درصد کاهش یافت. XRP در بازار گسترده تر عملکرد ضعیفی داشت. عدم اطمینان در مورد پرونده SEC v Ripple به این ضرر کمک کرد. SEC v Ripple: برنامه های SEC برای درخواست تجدیدنظر دست نخورده باقی می ماند هیچ به‌روزرسانی مربوط به پرونده SEC v Ripple برای تأثیرگذاری بر روند XRP وجود نداشت. سرمایه گذاران منتظر پایان پرونده هستند تا ببینند آیا SEC نسبت به حکم فروش برنامه ای XRP تجدید نظر خواهد کرد یا خیر. در ماه ژوئیه، قاضی آنالیسا تورس حکم داد که فروش برنامه‌ای XRP، بخش سوم آزمون هاوی را برآورده نمی‌کند. SEC در ماه اوت درخواست تجدید نظر در مورد این حکم را ارائه کرد. با این حال، قاضی تورس درخواست SEC برای تجدید نظر موقت در اکتبر را رد کرد. در پاسخ، SEC اتهامات براد گارلینگ هاوس(مدیرعامل) ریپل و کریس لارسون، (یکی از بنیانگذاران این شرکت) را لغو کرد. SEC ممکن است اتهامات را برای تسریع در پرونده SEC v Ripple حذف کرده باشد. پس از صدور رای در مورد درخواست تجدید نظر موقت، SEC باید تا پایان محاکمه صبر کند تا نسبت به احکام دادگاه تجدید نظر کند. با وجود خوش‌بینی که دادگاه‌ها حکم فروش برنامه‌ای را تأیید می‌کنند، عدم قطعیت همچنان ادامه دارد. احکام پرونده SEC v Terraform Labs بر عدم قطعیت افزوده است. در ماه دسامبر، قاضی جد راکف حکم داد که Luna و TerraUSD اوراق بهادار هستند. قاضی راکوف قبلاً حکم فروش برنامه‌ای را زیر سوال برده و گفته بود که قاضی تورس اشتباه کرده است. این حکم احتمالاً SEC را تشویق می‌کند تا نسبت به حکم فروش برنامه‌ای تجدیدنظر کند. به طور قابل توجهی، SEC به حکم Terraform Labs در پرونده SEC v Coinbase (COIN) اشاره کرد. SEC از دادگاه خواست تا حکم SEC علیه آزمایشگاه Terraform را بررسی کند. SEC استدلال کرد که این حکم بیشتر از مخالفت آن با طرح رد کوین بیس حمایت می کند. به‌روزرسانی‌های پرونده‌های SEC v Ripple و Coinbase همچنان محوری هستند. با این حال، سرمایه گذاران باید به روز رسانی های دفتر بازرس کل (OIG) را نیز پیگیری کنند. OIG در حال بررسی تضاد منافع ارزهای رمزنگاری شده در SEC است. نتیجه بررسی و حکم در مورد Coinbase MTD می تواند تعیین کند که آیا SEC علیه حکم فروش برنامه ای XRP تجدید نظر خواهد کرد یا خیر.   نمودار روزانه ریپل   چشم انداز گسترده ما همچنان نزولی باقی خواهدماند و نحیه 0.5448 و 0.5487 به عنوان ناحیه مقاومت شناسایی شدهمکه میتواند رشد های ریپل را محدود کند. در صورت شکست این ناحیه مقاومت بعدی برای تماشا 0.5810 خواهد بود. سطوح حمایت 0.4816 و 0.4510 است.

5 اسفند 1402 09:37
به‌روزرسانی‌های بازار کریپتو: زنجیره برد ر به چهارمین روز افزایش یافت

به‌روزرسانی‌های بازار کریپتو: زنجیره برد ر به چهارمین روز افزایش یافت

روز پنجشنبه، BTC به میزان 2.27 درصد افزایش یافت. پس از افزایش 2.91 درصدی در روز چهارشنبه، BTC جلسه پنجشنبه را با 45325 دلار به پایان رساند. به طور قابل توجهی، BTC زنجیره برد را به چهار جلسه متوالی افزایش داد.   نمودار روزانه بیت کوین   به‌روزرسانی‌های بازار ETF بیت‌کوین برای اولین بار از 11 ژانویه به بازگشت بیت کوین به قیمت 45000 دلار کمک کرد. در روز پنجشنبه، جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF بلومبرگ، حجم و جریانات مربوط به 7 فوریه را به اشتراک گذاشت. به طور قابل توجهی، صندوق بیت کوین Fidelity Wise Origin (FBTC) با ورودی خالص 130.1 میلیون دلار در صدر رتبه بندی ورودی خالص قرار گرفت. با این حال، iShares Bitcoin Trust (IBIT) با حجم 347.7 میلیون دلار در رتبه بندی حجم ها پیشتاز بود. IBIT با وجود حجم معاملات بالاتر، تنها 56.2 میلیون دلار ورودی خالص داشت.      داده های مربوط به بازار ETF نقطه بیت بیت کوین برای 8 فوریه حاکی از دور دیگری از جریان های ورودی مثبت بود. IBIT همچنان پیشرو در حجم معاملات بود که از 347.7 میلیون دلار به 478.5 میلیون دلار در 8 فوریه افزایش یافت. کل حجم معاملات بازار ETF نقطه BTC از 1026.2 میلیون دلار به 1278.7 میلیون دلار در روز پنجشنبه افزایش یافت. بر اساس تحقیقات BitMEX، با در نظر گرفتن جریان های احتمالی برای 8 فوریه، خروجی خالص GBTC از 80.8 میلیون دلار به 101.6 میلیون دلار افزایش یافت.    

20 بهمن 1402 08:58
اعداد PMI خدمات ISM ایالات متحده روز دوشنبه حرکات بیت کوین را معکوس کرد.

اعداد PMI خدمات ISM ایالات متحده روز دوشنبه حرکات بیت کوین را معکوس کرد.

روز دوشنبه، جیمز سیفارت، تحلیلگر  بلومبرگ، حجم معاملات را برای جلسه دوشنبه بازار ETF بیت کوین به اشتراک گذاشت. Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) بیشترین حجم معاملات را به ثبت رساند و پس از آن iShares Bitcoin Trust (IBIT) قرار دارد. با این حال، حجم معاملات به طور قابل توجهی کمتر از جلسات اخیر بود. iShares Bitcoin Trust شاهد کاهش حجم معاملات از 303.4 میلیون دلار در روز پنجشنبه به 110.7 میلیون دلار در روز جمعه بود. به طور قابل توجهی، صندوق بیت کوین Fidelity Wise Origin شاهد کاهش حجم معاملات از 171.1 میلیون دلار به 73.1 میلیون دلار بود. مجموع حجم معاملات (به استثنای GBTC) از 637.4 میلیون دلار به 260.2 میلیون دلار در روز جمعه (روز هفدهم معاملات) کاهش یافت.   با کاهش حجم معاملات، خروجی های GBTC کمترین میزان از 11 ژانویه 2023 بود. روز دوشنبه، BitMEX Research اعلام کرد که جریان خروجی GBTC از 144.6 میلیون دلار به 108 میلیون دلار در روز دوشنبه، 5 فوریه کاهش یافته است. پاول رئیس فدرال رزرو و داده های PMI خدمات ایالات متحده بر بازار بیت کوین تأثیر می گذارند بیت کوین در روز دوشنبه 0.13 درصد افزایش یافت. بیت کوین با کاهش 0.91 درصدی نسبت به روز یکشنبه، جلسه دوشنبه را با قیمت 42679 دلار به پایان رساند. بیت کوین پس از سخنرانی پاول رئیس فدرال رزرو در طول صبح بهبود یافت و به بالاترین حد خود یعنی 43553 دلار رسید. با این حال، یک نظرسنجی ISM Services PMI بالاتر از حد انتظار، انتظارات را در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس کاهش داد. بیت کوین به زیر 43000 دلار سقوط کرد. پایین آمدن انتظارها بر روی کاهش نرخ فدرال رزرو در ماه مارس نیز احتمالاً بر حجم معاملات ETF نقطه BTC تأثیر گذاشته است. بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس از 20.0 درصد به 16.5 درصد در روز دوشنبه کاهش یافت. قابل توجه است که سرمایه گذاران در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه می اختلاف نظر داشتند. احتمال کاهش ۲۵ صدم درصد نرخ بهره فدرال رزرو در روز دوشنبه از ۵۹.۹ درصد به ۵۲.۶ درصد کاهش یافت. بازارها همچنین شرط بندیانتظارات بر روی کاهشنیم درصد نرخ بهره فدرال رزرو را از 13.3 درصد به 8.9 درصد کاهش دادند.     سایر اخبار مرتبط با بیت کوین دادگاه کریگ رایت روز دوشنبه به طور جدی آغاز شد. اتحادیه اختراعات باز کریپتو (COPA) مدعی است که کریگ رایت ساتوشی ناکاموتو نیست. این موضوع از اوایل سال 2016 موضوع نظرات گسترده رسانه‌ها و همچنین مجموعه‌ای از مراحل قانونی در این حوزه قضایی و جاهای دیگر بوده است. اگر دکتر رایت ساتوشی نبود، انتظار می رفت که ساتوشی واقعی برای مقابله با این ادعا جلو بیاید. جامعه کریپتو همچنان در مورد ادعای او مبنی بر ساتوشی ناکاموتو تردید دارد. تا به حال، کریگ رایت کلیدهای خصوصی برای دسترسی به بیش از 1 میلیون سکه بیت کوین استخراج شده توسط ناکاموتو را تولید نکرده است. کریگ رایت روز سه شنبه شهادت خواهد داد.   نمودار روزانه بیت کوین با توجه به روند های فصلی در ده سال گذشته حرکات بیت کوین در انتهای ماه ژانویه و ابتدای ماه فوریه در دامنه محدودی نوسان داشته است. در حال حاضر نگرش ما نسبت به حرکات بی کوین همچنان صعودی است و سطح 42651.24 به عنوان حمایت بالقوه شناسایی شده است.   شاخص ترس و طمع بیت کوین از منطقه خنثی روزگذشته وارد منطقه Greed و یا طمع شده است که نسبت به روز گذشته ۴ پوینت افزایش داشته.   همبستگی بین بیت کوین و شاخص ترس و طمع  

17 بهمن 1402 09:14
خروجی GBTC کاهش یافت و بیت کوین را به 43000 دلار فرستاد

خروجی GBTC کاهش یافت و بیت کوین را به 43000 دلار فرستاد

راه اندازی بازار ETF بیت کوین همچنان نقطه کانونی برای جامعه ارزهای دیجیتال است، حجم معاملات و جریان ها  بر روند قیمت کریپتو تاثیر می گذارد. داده های بازار BTC ETF بیت کوین را به 43000 دلار فرستاد.بیت کوین در روز دوشنبه 3.02 درصد افزایش یافت. با معکوس کردن 0.40 درصد ضرر نسبت به روز یکشنبه، BTC جلسه را با 43332 دلار به پایان رساند. به طور قابل توجهی، بیت کوین برای اولین بار از 16 ژانویه روی دسته 43000 دلاری خود نگه داشت.     حجم معاملات بازار ETF باعث افزایش تقاضای خریداران برای BTC و بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال شد.  حجم معاملات برای iShares Bitcoin Trust (IBIT) برای اولین بار بیشتر از حجم معاملات GBTC بود. این اعداد حاکی از کاهش بیشتر در جریان خروجی خالص بیت کوین از GBTC و دومین جلسه جریان خالص ورودی بود. بیت‌کوین به این خبر واکنش نشان داد و پیش از کاهش قیمت به 43337 دلار رسید. احتیاط سرمایه گذاران قبل از به روز رسانی ETF  مشهود بود. بیت کوین یک ساعت قبل از به‌روزرسانی Seyffart به کمترین میزان خود یعنی 41835 دلار سقوط کرده بود.   در ادامه روز معاملاتی، BitMex Research اعداد روز دوازدهم را منتشر کرد و خروجی GBTC را 192 میلیون دلار اعلام کرد. روند نزولی در جریان خروجی ادامه یافت و تصویری بهتر از بازار ETF نقطه بیت کوین ترسیم کرد. در روز یازدهم، GBTC شاهد خروجی خالص 255 میلیون دلاری بود. بازار ETF  برای رقابتی شدن بیشتر روز دوشنبه، Invesco و Galaxy کارمزد بلندمدت Invesco Galaxy Bitcoin ETF را از 0.39 درصد به 25درصد کاهش دادند. بدون احتساب معافیت‌ها، تنها Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) و Wisdomtree Bitcoin Trust (BTCW) به ترتیب 1.5% و 0.30% کارمزد بیشتری دارند. این اعلامیه به دنبال صحبت های چارلز شواب در مورد مایل به ورود به بازار ETF نقطه بیت کوین بود. روز جمعه، نیت گراچی، بنیانگذار موسسه ETF در مورد ورود چارلز شواب به بازار گمانه زنی کرد و گفت: "آنها ممکن است جهان را شوکه کنند و ظرف چند ماه چیزی 10bps ارائه دهند." چارلز شواب در بازار ETF حضور دارد. راه اندازی یک ETF بیت کوین یک گام منطقی با توجه به حضور Fidelity خواهد بود. چارلز شواب خود را به عنوان پنجمین ارائه دهنده بزرگ ETF ها رتبه بندی می کند.

10 بهمن 1402 10:41
بررسی بازار کریپتو

بررسی بازار کریپتو

بازار ETF BTC-Spot شاهد جریان خالص ورودی است و به یک سری ضرر دو هفته ای پایان می دهد بیت کوین در روز یکشنبه 0.40 درصد کاهش یافت. با معکوس کردن جزئی افزایش 0.90 درصدی نسبت به روز شنبه، BTC هفته را با 1.09 درصد افزایش به 42061 دلار به پایان رساند. به طور قابل توجهی، BTC به یک سری نزول دو هفته ای پایان داد.   نمودار روزانه بیت کوین روند نزولی در جریان خروجی GBTC به بازیابی بیت کوین از زیر 40000 دلار کمک کرد. با این حال، جریان ورودی خالص برای بازار ETF اسپات بیت کوین، تقاضای خریدار برای بیت کوین را در روز جمعه افزایش داد و سودهای هفته را به همراه داشت.   جریان خروجی GBTC از حداکثر یک هفته 640.50 میلیون دلار (روز معامله 7) به پایین ترین سطح جمعه 255.1 میلیون دلار (روز معامله 11) کاهش یافت. به طور قابل توجهی، بازار ETF اسپات بیت بیت کوین در روز جمعه جریان خالص ورودی 14 میلیون دلاری را به ثبت رساند و به یک سری ضرر چهار روزه پایان داد.   BitMEX Research داده های جریان بازار ETF نقطه BTC را منتشر کرد. هفته گذشته، جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF بلومبرگ، هشدار داد که بازار ETF اسپات بیت کوین، بازار بیت کوین نیست. با این حال، روند بیت کوین احتمالاً به جریان های ETF نقطه بیت بیت کوین وابسته خواهد بود.   یک روند صعودی در جریان خالص ورودی قبل از رویداد نصف شدن بیت کوین می تواند یک سیگنال صعودی قیمت BTC باشد. با این وجود، سرمایه گذاران باید تأثیرات پرونده های رمزنگاری SEC v بر احساسات سرمایه گذار را در نظر بگیرند.   بانک سرمایه گذاری اوپنهایمر کوین بیس را به عملکرد بهتر ارتقا داد اخیراً، بانک سرمایه گذاری اوپنهایمر کوین بیس (COIN) را از عملکرد به عملکرد بهتر ارتقا داده است. این ارتقا به دنبال کاهش رتبه JPMorgan Chase (JPM) از خنثی به کم وزن بود. اوپنهایمر قیمت هدف 160 دلار را در مقابل قیمت هدف JPM 80 دلار اعلام کرد. اوپنهایمر این ارتقا را به حجم معاملات بالاتر، تاییدیه های ETF نقطه BTC و شانس برنده شدن در پرونده SEC در مقابل Coinbase نسبت داد. همچنین سرمایه گذاران منتظر حکم دادگاه در مورد کوین بیس Motion to Dismiss (MTD) هستند. کوین‌بیس در ماه آگوست درخواستی برای رد کردن ارائه کرد، با این استدلال که SEC فاقد اختیار قانونی برای تنظیم مبادلات رمزنگاری است.   در 17 ژانویه، قاضی کاترین فایلا استدلال های شفاهی SEC و Coinbase را در مورد MTD شنید. الیوت استین، تحلیلگر حقوقی بلومبرگ در جلسه دادگاه شرکت کرد و به کوین بیس 70 درصد شانس پیروزی داد.   اگر قاضی Failla بتوانید MTD را اعطا کند، پرونده های SEC ممکن است نیاز به بررسی مجدد پرونده های خود علیه Binance و Kraken داشته باشند. استین معتقد است که پرونده SEC علیه کوین‌بیس در صورتی که از درخواست رد کردن جان سالم به در ببرد، می‌تواند به دادگاه عالی برسد.   براد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل، اخیراً در مورد احکام دادگاه عالی در مورد پرونده جاری SEC علیه ریپل بحث کرده است. Garlinghouse این را برای گفتن داشت:   "در دادگاه عالی فعلی، ما دوست داریم که شانس وگاس را در مورد چگونگی پیش رفتن ببینیم. آنها رفتار دوستانه ای با تنظیم کننده ها نداشته اند."   احکام دادگاه همچنین می تواند بر تکامل بازار ETF نقطه رمزنگاری تأثیر بگذارد. شفاف‌سازی در مورد طبقه‌بندی آلت‌کوین‌ها می‌تواند راه را برای SEC برای تایید ETH و XRP-spot ETF، در میان سایر موارد، هموار کند.   شاخص ترس و طمع بیت کوین روز دوشنبه در منطقه خنثی باقی ماند و از 54 به 55 تغییر کرد. به طور قابل توجهی، شاخص برای چندمین جلسه متوالی در منطقه خنثی باقی مانده است  

9 بهمن 1402 09:10
 ETF های اسپات BTC با وجود هشدارها نقطه کانونی باقی می مانند

ETF های اسپات BTC با وجود هشدارها نقطه کانونی باقی می مانند

بیت کوین در روز پنجشنبه 0.27 درصد کاهش یافت. با معکوس کردن جزئی افزایش 0.37 درصدی نسبت به روز چهارشنبه، BTC روز را با 39981 دلار به پایان رساند. به طور قابل توجهی، بیت کوین برای دومین بار در سه جلسه، روز را زیر قیمت 40000 دلار به پایان رساند.   نمودار روزانه بیتکوین   روز پنجشنبه، جیمز سیفارت، تحلیلگر ETH بلومبرگ، به جمع رو به رشد کارشناسان بازار پیوست که هشدار دادند ETF ها بازار نیستند و گفت:   "نمی دانم چه کسی باید این را بشنود. اما ETF ها خودشان بازار نیستند. بله، آنها اکنون یک بخش بزرگی هستند، اما چیزهای بیشتری برای بازار وجود دارد. ورودی بیت کوین ETF می تواند با کاهش قیمت بیت کوین همزمان باشد. خروجی ها می تواند با افزایش قیمت ها همزمان باشد. نباید گیج کننده باشد؟"   با این وجود، اخبار مربوط به ETF اسپات BTC همچنان سرفصل اخبار را به خود اختصاص داد. پیش‌بینی سرمایه‌گذاران از تایید SEC اولین دسته از ETF‌های نقطه‌ای BTC، بیت‌کوین را به بالاترین قیمت ژانویه 49,023 دلار قبل از عقب‌نشینی به زیر 40,000 دلار رساند. سیفارت حجم و جریان معاملات ETF نقطه BTC را برای روز نهم به اشتراک گذاشت. روز نهم برای ETF های بیت کوین کامل شد. بلک راک تنها 66 میلیون دلار درآمد کسب کرد. - خروجی 158 میلیون دلاری برای کل گروه که بزرگترین خروجی خالص یک روزه تاکنون است. قابل توجه است که خروجی از GBTC از 515.3 میلیون دلار به 429.3 میلیون دلار کاهش یافته است. ادامه روند نزولی در جریان خروجی GBTC می تواند BTC را با نزدیک شدن به رویداد نصف شدن بیت کوین تثبیت کند.   ETF اسپات بیت بیت کوین خالص 270.9 میلیون دلار را به استثنای GBTC ثبت کرد که از 409.2 میلیون دلار در روز هشتم کاهش یافته است. صندوق بیت کوین Fidelity Wise Origin (FBTC) با ورودی خالص 125.7 میلیون دلار پیشتاز بود و پس از آن iShares Bitcoin Trust (IBIT) و ARK 21Shares Bitcoin ETF (ARKB) قرار گرفتند.   بازارها همچنان معیارهای ETF اسپات BTC را در کانون توجه قرار دادند. روند نزولی جریان خالص ورودی بر اشتهای خریداران برای بیت کوین تأثیر گذاشت. درجال حاضر بیتکوین پایین تر از سطح مهم 40000 قرار دارد. روند فصلی بیتکوین و نمودار روزانه بیت کوین   چنانچه به رود های فصلی در ده سال اخیر توجه کنیم متوجه میشویم بیت کوین علیرغم اینکه در این ماه به بالاترین سطح نزدیک به 48 هزار دلار معامله شده است اما در ادامه ماه روند نزولی را طی کرده است. من انتظار ادامه حرکت نزولی را تا سطح 38476 دلار در هر کوین را دارم. شاخص ترس و طمع بیت کوین وارد  محیط طمه می شود شاخص ترس و طمع بیت کوین روز سه شنبه به منطقه خنثی بازگشت و از 55 به 50 سقوط کرد. به طور قابل توجهی، شاخص برای امروز به بالای 77 صعودی کرد. بازگشت به منطقه greed با روند قیمت بیت کوین مطابقت نداشت و سرمایه گذاران پس از تصویب اولین دسته از ETF های اسپات بیت کوین توسط SEC، سود خود را قفل کردند.    

6 بهمن 1402 09:11
سناتور الیزابت وارن دوباره کریپتوها را هدف قرار می دهد

سناتور الیزابت وارن دوباره کریپتوها را هدف قرار می دهد

بازار ETF اسپات بیت کوین نتوانسته است از نظارت قانونگذار ایالات متحده جلوگیری کند. سناتور الیزابت وارن روز یکشنبه رمزارزها را هدف قرار داد و خواستار مقررات مربوط به کریپتو شد. بیت کوین برای دومین جلسه معاملاتی به 42000 دلار سقوط کردبیت کوین در روز یکشنبه 0.32 درصد سبت به روز شنبه کاهش یافت. BTC روز را با 41608 دلار به پایان رساند. به طور قابل توجهی، بیت کوین برای دومین بار از 3 دسامبر 2023 از شکست سطح 42000 دلاری خودداری کرد.   نمودار روزانه بیت کوین شاخص ترس و طمع بیت کوین همچنان Greed می ماند شاخص ترس و طمع بیت کوین از 56 به 55 در روز دوشنبه سقوط کرد. علیرغم کاهش، شاخص در منطقه Greed باقی ماند که نشان دهنده بهبود فضای احساسات سرمایه گذار است. با این حال، به‌روزرسانی‌های مربوط به ETF اسپات BTC، گپ‌های مربوط به پرونده‌های رمزنگاری SEC v و بررسی دقیق قانونگذار ایالات متحده توجه سرمایه‌گذاران را تضمین می‌کند. اخبار نامطلوب نظارتی یا اخبار مربوط به پرونده های رمزنگاری SEC v می تواند بر تقاضای خریدار برای ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد. معکوس شدن جریان های ورودی اخیر به ETF های تازه راه اندازی شده BTC-spot نیز می تواند برخریداران  کریپتوها تأثیر بگذارد.     فعالیت‌های مرتبط با ETF اسپات BTC باعث ایجاد شکست بیت‌کوین نمی‌شود روز شنبه، به‌روزرسانی‌های مربوط به ETF اسپات BTC توجه سرمایه‌گذاران را جلب کرد. اریک بالچوناس، تحلیلگر ETF بلومبرگ، آخرین به‌روزرسانی‌های ورودی و خروجی را به اشتراک گذاشت و گفت:   "علی‌رغم اینکه GBTC شاهد کاهش ۵۹۰ میلیون دلاری در روز جمعه بود، The Nine با +۶۲۳ میلیون دلار (سومین روز برتر)، IBIT و FBTC هر دو بیش از ۲۰۰ میلیون دلار را پشت سر گذاشتند، در حالی که BTCO و HODL بهترین فروش‌های خود را تا به امروز داشتند. TOT Net FLOWS به + 1.2 میلیارد دلار می رسد، زیرا Aum Nine در برابر 2.8- دلار GBTC به 4 میلیارد دلار رسیده است و سهم aum را به 14٪ افزایش می دهد."   به طور قابل توجهی، Fidelity Wise Origin Bitcoin Trust (FBTC) برای دومین روز متوالی iShares Bitcoin Trust (IBIT) را شکست داد. FBTC ورودی خالص BTC 222.3 میلیون دلاری را در مقابل ورودی خالص BTC IBIT 201.5 میلیون دلاری ثبت کرد.   حجم بار روزانه FBTC برای اولین بار در جایگاه ششم در صدر جدول قرار گرفت.   بیت کوین زیر سطح مهم 42032.78 باقی ماند در حالی که بالاتر از حمایت قوی 40606.94 باقی ماند. محرک ها سیگنال های قیمتی کوتاه مدت نزولی اما بلندمدت صعودی را تایید کردند. شکست بیت کوین از سطح 42032.78 در این هفته اتفاق خواهد افتاد اما نه امروز روز دوشنبه، بررسی دقیق قانونگذار ایالات متحده، فعالیت SEC و به روز رسانی های مربوط به ETF نقطه BTC نیاز به بررسی دارند. با این حال، شکستن پایین تر از 40606.94 دلاری فروشندگان را در سطح حمایت 37897.85 دلاری قرار می دهد.  

2 بهمن 1402 09:36
تحلیل این هفته بیت کوین

تحلیل این هفته بیت کوین

شاخص ترس و طمع BTC روز سه شنبه به منطقه Greed بازگشت. انتظارات برای جریان های ورودی بیشتر، چشم انداز مثبت قیمت بیت کوین را تعیین می کند. روز دوشنبه بیت کوین  با معکوس کردن جزئی از ضرر 2.80 درصدی نسبت به یکشنبه، 1.75 درصد افزایش یافت.، BTC روز را با 42523 دلار به پایان رساند. BTC برای دومین بار در پنج جلسه از تشکیل کندل نزولی جلوگیری کرد. روز سه شنبه، شاخص ترس و طمع بیت کوین از 52 (خنثی) به 64 (طمع) صعود کرد. بازگشت به منطقه Greed سیگنال های افزایشی قیمت را ارسال می کند. این شاخص کمتر از اوج ژانویه 76 (طمع افراطی) باقی می‌ماند، که با دیدگاه‌هایی که بیت‌کوین پیش از تصویب SEC ETF‌های اسپات BTC بیش از حد خرید شده بود، همسو می‌شود.   روز دوشنبه در بازار ETF اسپات BTC ایالات متحده نوسان خاصی وجود نداشت. بازارهای ایالات متحده به دلیل روز مارتین لوتر کینگ جونیور بسته بودند. با این وجود، سرمایه گذاران به اعداد ورودی اخیر ETF اسپات BTC پاسخ دادند. iShares Bitcoin Trust (IBIT) و Fidelity Wise Origin Bitcoin Trust (FBTC) اعداد ورودی ثابتی را در دو روز اول معاملات گزارش کردند. سرمایه‌گذاران همچنین به کمپین‌های تبلیغاتی جدید ETF اسپات BTC پاسخ مثبت دادند تا پول سرمایه‌گذار جدید را جذب کنند. روند افزایشی تقاضا برای بیت کوین قبل از Halving بیت کوین چشم انداز مثبت قیمت بیت کوین را به همراه خواهد داشت. BuyBitcoinWorldwide تاریخ Halving را 17 آوریل 2024 تخمین زده است.   مایکل سیلر، بنیانگذار و رئیس MicroStrategy (MSTR) اخیراً درباره استراتژی سرمایه گذاری BTC خود صحبت کرده است. Saylor چشم انداز عرضه و تقاضای ساده ای را ارائه کرد و راه اندازی احتمالی ETF های اسپات بیت بیت کوین و پیامدهای رویداد نصف شدن بر عرضه را برجسته کرد. راه اندازی بازار ETF اسپات BTC همزمان با رویداد Halving می تواند بسیار مهم باشد. لری فینک، مدیر عامل بلک راک (BLK) در مورد بیت کوین صحبت کرد،   "این یک کلاس دارایی است که از شما محافظت می کند. و برخلاف طلا که در آن طلای جدید تولید می کنیم، تقریباً در سقف مقدار BTC هستیم."   بیت کوین و ETF های اسپات بیت بیت کوین تنها موضوعات مورد بحث روز دوشنبه نبودند. ETH-Spot ETF امیدوار است ETH را در جلوی پای خود نگه دارد قبل از اینکه سرمایه گذاران پس از تایید ETF اسپات بیت کوین از بازار خارج شوند، بیت کوین به بالاترین خود در روز پنجشنبه 11 ژانویه یعنی 49023 دلار رسید. چرخش سرمایه‌گذاران به اتریوم مشهود بود و اتریوم در جمعه ۱۲ ژانویه به ۲۷۱۴ دلار رسید. گری جنسلر، رئیس SEC، تلاش کرد تا آب سرد را روی چشم‌انداز بازار ETF اسپات رمزنگاری کند و گفت:   نکته مهم، این است که جلسه امروز به ETPهایی که یک کالای غیرمنطقی، بیت کوین را در اختیار دارند، تنظیم شده است. این به هیچ وجه نباید برای تعیین معیارهای فهرست بندی برای دارایی های رمزنگاری باشد.   با این حال، گمانه‌زنی‌ها در راه‌اندازی ETF‌های اسپات ETH همچنان امیدها را برای ایجاد بازار ETF نقاط‌های آرزوی دیجیتال تقویت می‌کند. جیمز صفارت، تحلیلگر اطلاعات بلومبرگ، به یک پست پرسش و پاسخ ETF در X (توئیتر سابق) پاسخ داد و گفت:   " من فکر می کنم شانس تایید ETH etf کمی بیشتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. اما آنها به طور قابل توجهی پایین تر از جایی هستند که ما برای ETF های BTC بودیم. در هفته آینده به این موضوع می پردازیم."   آیا لری فینک می تواند ETH ETF را دریافت کند. جواب سوال این بود که   "نه. جنسلر باید آن را تایید کند، کاری که او انجام دهد نمی تواند این حکم صادر کند. این روند ممکن است سالها طول بکشد."   با در نظر گرفتن نظرات جنسلر رئیس SEC در مورد تایید ETF های اسپات دیجیتال، احکام محاکمه می شود. SEC v Coinbase (COIN) می تواند این مشکل را حل کند. روز چهارشنبه، 17 ژانویه، دادگاه به استدلال های شفاهی Coinbase و SEC در درخواست Coinbase برای اخراج (MTD) رسیدگی خواهد کرد. Coinbase استدلال کرد که SEC مجاز به تنظیم مبادلات رمزنگاری نیست.   نمودار روزانه بیتکوین بیت کوین بالاتر از خط روند صعودی باقی ماند و سیگنال های قیمتی صعودی را تایید کرد. شکست بیت کوین از سطح مقاومت 43512 دلاری به خریدران اجازه صعودی بیشتر را میدهد در روز سه‌شنبه، inflowsوoutflows  اسپات BTC و بررسی‌های نظارتی موضوعات مهم خواهند بود. با این حال، شکستن زیر خط روند از سقوط به سطح حمایت 39861 دلار حمایت می کند.  

26 دی 1402 08:39
پرونده های بیت کوین اسپات ETF همچنان ادامه دارد که SEC از کراکن شکایت می کند

پرونده های بیت کوین اسپات ETF همچنان ادامه دارد که SEC از کراکن شکایت می کند

گزارش‌های بایننس در مذاکرات تسویه حساب با وزارت دادگستری ایالات متحده، با واکنش جامعه ارزهای دیجیتال به اخبار Kraken، به افزایش کوین های بایننس دامن زد. بیت کوین (BTC) روز دوشنبه 0.30 درصد افزایش یافت و جلسه را با 37498 دلار به پایان رساند. خوش بینی نسبت به بازار ETF نقطه بیت کوین همچنان به افزایش تقاضای خریداران ادامه داد. روز دوشنبه، Ark Invest اصلاحیه ای را برای پرونده ETF اسپات BTC ارائه کرد. این پرونده پیشرفت را نشان می دهد زیرا گفتگوهای بین متقاضیان و SEC در پس زمینه ادامه دارد. این اصلاحیه بر بهبود حمایت از سرمایه گذار متمرکز بود. امروز در تقویم اقتصادی شتخص اصلی برای تحت نظر گرفتن وجود ندارد. اریک بالچوناس، تحلیلگر ETF بلومبرگ این خبر را به اشتراک گذاشت و گفت:   "ARK به تازگی S-1 خود را دوباره به روز کرده است، اصلاحیه شماره 3. صادقانه بگویم نیمه تکان دهنده است اما به روشی خوب. هر چه به روز رسانی بیشتر برای این اسناد بهتر باشد، نشان می دهد که آنها این پسران بد را برای تأیید SEC در فرم قرار می دهند."   بالچوناس اصلاحات را تشریح کرد که شامل ساختار هزینه و افشای ریسک بود. به طور قابل توجهی، ARK علیرغم درخواست‌های SEC برای تغییر به خلاقیت‌ها/بازخریدهای نقدی، به خلاقیت‌ها/بازخریدهای خود پایبند است. آخرین مهلت برای ETF بیت کوین ARK 21Shares  ده ژانویه 2024 است.   SEC از Kraken به دلیل قوانین اوراق بهادار شکایت می کند روز دوشنبه، SEC از کاکن به دلیل فعالیت به عنوان کارگزار، فروشنده، صرافی و آژانس تسویه حساب اوراق بهادار دارایی های کریپتو شکایت کرد. علاوه بر این، SEC ادعا کرد که Kraken دارایی‌های نقدی مشتری و دارایی‌های رمزنگاری شده خود را جذب کرده است. دیو ریپلی، مدیرعامل کراکن به این اتهامات پاسخ داد و گفت که کراکن اوراق بهادار را فهرست نمی کند و به شدت از موقعیت خود دفاع خواهد کرد. در فوریه 2023، کراکن تحت نظارت SEC قرار گرفت. در پاسخ، کراکن موافقت کرد به عرضه یا فروش اوراق بهادار در برنامه‌های سهامداری دارایی‌های کریپتو خود پایان دهد. بایننس نزدیک به تسویه حساب با وزارت دادگستری ایالات متحده است روز دوشنبه، اخباری مبنی بر نزدیک شدن بایننس به توافق با وزارت دادگستری ایالات متحده منتشر شد. به گفته افرادی که با این موضوع آشنا هستند، بایننس می تواند بیش از 4 میلیارد دلار در تسویه حساب بپردازد. کوین بایننس (BNB) روز دوشنبه 2.68 درصد افزایش یافت و جلسه را با 253.20 دلار به پایان رساند. به طور قابل توجهی، BNB قبل از کاهش قیمت به بالاترین سطح 268.40 دلار رسید. امروز صبح، BNB با 3.79 درصد افزایش به 262.80 دلار رسید.  

30 آبان 1402 09:43
دوج کوین Dogecoin ماسک شده است.

دوج کوین Dogecoin ماسک شده است.

Dogecoin (DOGE) در روز شنبه 7.71 درصد سقوط کرد و در روز یکشنبه 0.37 درصد افزایش یافت. با وجود فروش روز شنبه، DOGE هفته را با 3.34 درصد افزایش به 0.0804 دلار به پایان رساند. روز شنبه، سرمایه گذاران به خبر از دست دادن فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس در حین پرواز آزمایشی واکنش نشان دادند. این فضاپیما قبل از شروع اولیه سیستم خاتمه پرواز خودکار، مراحل داغ را پشت سر گذاشت. تیم SpaceX از دست دادن داده ها را در ساعات شروع روز خبر داد.   نمودار روزانه دوجکوین     Utility کلید موفقیت DOGE و صعود آن برای تبدیل شدن به 10 ارز دیجیتال برتر با ارزش بازار بوده است. ایلان ماسک نقش مهمی در ظهور DOGE داشته است. SpaceX پس از اینکه تسلا (TLSA) در 14 ژانویه 2022 به DOGE اجازه پرداخت برای کالا را داد، پذیرش DOGE را برای پرداخت در سال 2022 آغاز کرد. خبر سفر DOGE به ماه آغازگر یک هفته شکست برای DOGE بود. با وجود از دست دادن فضاپیمای SpaceX، DOGE، در دسامبر 2023 با ماموریت Peregrine 1 به ماه سفر خواهد کرد.

29 آبان 1402 10:51
بیت کوین با واکنش سرمایه گذاران به آخرین اخبار ETF اسپات BTC، از پایان مثبت یک هفته دشوار برخوردار بود.

بیت کوین با واکنش سرمایه گذاران به آخرین اخبار ETF اسپات BTC، از پایان مثبت یک هفته دشوار برخوردار بود.

اخبار مرتبط با ETF اسپات رمزنگاری، نقطه کانونی بازار ارزهای دیجیتال است. سخنرانی های اعضا فدرال رزرو در تقویم اقتصادی میتواند سطوح قیمت را جابجا کند. بیت کوین (BTC) در روز یکشنبه 1.91 درصد افزایش یافت و هفته را با 0.68 درصد افزایش به 37386 دلار پایان داد. هنگامی که سرمایه گذاران از پروژه تایید SEC برای تایید 12 ETF اسپات BTC حرکت کردند، خریداران  بازگشتند. SEC تاخیر در بررسی برنامه های فرانکلین و ETF اسپات BTC GlobalX را اعلام کرد و تقاضای خریداران را نمایان کرد. قابل توجه است که جامعه ETF انتظار داشت SEC بررسی ها را به عقب براند. توافق بر این است که SEC می‌خواهد از متهم کردن بازار کریپتو به SEC به بازی پادشاه گونه جلوگیری کند. تایید برنامه ها از چنین سناریویی جلوگیری می کند.   نمودار روزانه بیت کوین   در این بین، معاملات و بازارهای SEC در مورد "ایجاد نقدینگی" و ساختارهای غیرنقدی با متقاضیان ETF اسپات BTC بحث کردند. بحث و توافق بر سر ساختار نهایی بعید است که تاخیر ایجاد کند. اریک بالچوناس، تحلیلگر ETF بلومبرگ، انتظار دارد که این فرآیند دو هفته طول بکشد.   تجزیه و تحلیل تکنیکال بیت کوین بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه و 200 روزه باقی ماند و سیگنال های قیمتی صعودی را تایید کرد. شکست بیت کوین بالاتر از سطح مقاومت 37600 دلاری از حرکت به بالاترین رقم 38029 دلار در 9 نوامبر حمایت می کند. اخبار مرتبط با ETF اسپات رمزنگاری، نقطه کانونی بازار ارزهای دیجیتال است. سقوط به زیر دسته 37000 دلار سطح حمایت 36400 دلاری را وارد بازی خواهد کرد.   نمودار روزانه بیت کوین     قرائت 14 RSI روزانه 63.92 نشان می دهد که بیت کوین قبل از ورود به محدوده خرید بیش از حد، به بالاترین سطح نوامبر 38029 دلار حرکت کرده است.        

29 آبان 1402 10:39
علی رغم افزایش انتظارات برای پایان یافتن چرخه افزایش نرخ بهرهف بیت کوین نزول کرد.

علی رغم افزایش انتظارات برای پایان یافتن چرخه افزایش نرخ بهرهف بیت کوین نزول کرد.

بازار کریپتو در روز سه‌شنبه متحمل ضرر شد، علی‌رغم اینکه ارقام تورم ایالات متحده انتظارات را برای پایان دادن به چرخه افزایش نرخ توسط فدرال رزرو افزایش داد. بیت کوین (BTC) در روز سه شنبه با افت 2.42 درصدی، روند شکست خود را به چهار جلسه افزایش داد و معاملات روز سه شنبه را در سطح 35613 دلار پایان داد. اتریوم (ETH) متحمل ضررهای سنگین تری شد و 3.66 درصد کاهش یافت و جلسه را با قیمت 1988.00 دلار به پایان رساند. برنامه تایید SEC برای تصمیم گیری درباره سرنوشت 12 ETF نقطه BTC در روز جمعه بسته می شود. عدم اظهار نظر در مورد برنامه های SEC برای تایید یک، برخی یا همه ETF های اسپات BTC همچنان بر تقاضای خریداران تاثیر می گذارد. نزول روز سه‌شنبه برای BTC و ETH با وجود افزایش شدید بازارهای سهام ایالات متحده در پاسخ به گزارش CPI ایالات متحده در تقویم اقتصادی در ماه اکتبر اتفاق افتاد. ارقام ملایم‌تر تورم، انتظارات فدرال رزرو را برای پایان دادن به چرخه افزایش نرخ بهره افزایش داد. شاخص کامپوزیت نزدک 2.37 درصد افزایش یافت.   [advertise id=6 /]   گری جنسلر، رئیس SEC، تخلفات رمزنگاری را به نمایش گذاشت روز سه‌شنبه، گری گنسلر، رئیس SEC، آخرین موفقیت‌های مقررات توسط اجرا را به اشتراک گذاشت و گفت:   "مردم سرمایه‌گذار از کار بخش اجرا به‌عنوان یک پلیس در حال ضرب و شتم سود می‌برند. نتایج سال مالی 2023 نشان‌دهنده اثربخشی بخش - کار در کنار همکاران در سرتاسر SEC - در پیروی از حقایق و قانون در هر جایی که منجر به پاسخگویی افراد خاطی شود، است."   با توجه به نتایج اجرایی سال مالی 2023، SEC 784 اقدام اجرایی را ثبت کرد و دستوراتی در حدود 5 میلیارد دلار برای جبران خسارت مالی دریافت کرد و در عین حال نزدیک به 1 میلیارد دلار را بین سرمایه گذاران آسیب دیده توزیع کرد. SEC با ارجاع به فضای کریپتو، ادعاهایی را علیه سام بانکمن-فرید، مدیر عامل سقوط کرده FTX و سایر مدیران FTX مطرح کرد. سایر موارد کلاهبرداری در لیست SEC شامل Terraform Labs/Do Kwon، Richard Hear، Hex، PulseChain/PulseX، Genesis/Gemini، Celsius، Kraken و Nexo بودند. با این حال، رئیس SEC زیان های متحمل شده به سرمایه گذاران را فاش نکرد زیرا SEC نتوانست از سرمایه گذاران محافظت کند. SEC به پیروزی LBRY و اقدامات اجرایی علیه Binance و Coinbase (COIN) در میان دیگران اشاره کرد. SEC به زیان سال 2023 اشاره ای نکرد. این ضرر و زیان در حال افزایش است و قضات فدرال ایالات متحده به منتقدان شدید SEC تبدیل می شوند. ضرر SEC به ریپل در فروش برنامه‌ای XRP قابل توجه بود. ضرر قابل توجه دیگر به Grayscale بود که به شرط بندی در SEC برای تأیید ETF های نقطه BTC دامن زد. تحلیل تکنیکال     بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه و 200 روزه باقی ماند و سیگنال های قیمتی صعودی را تایید کرد. بازگشت بیت کوین به 36000 دلار از شکستن بالاتر از سطح مقاومت 36400 دلار برای هدف قرار دادن 37000 دلار پشتیبانی می کند. گمانه زنی های پیرامون برنامه های SEC برای تایید ETF های معلق BTC-spot همچنان یک محرک اصلی است. شکستن زیر سطح پشتیبانی 35265 دلاری زیر 35000 دلار، متحرک نمایی متحرک 50 روزه و سطح پشتیبانی 32436 دلار را به همراه خواهد داشت. قرائت 60.78 در شاخص قدرت نسبی RSI 14 روزه نشان می دهد که بیت کوین قبل از ورود به محدوده اشباع خرید به سطح مقاومت 36400 دلاری می رسد.        

24 آبان 1402 09:36

ارز دیجیتال