Your browser does not support JavaScript!
نماشا

جلسه یازده: مدیریت معاملات همبسته و مرتبط

جلسه یازده: مدیریت معاملات همبسته و مرتبط

یکی دیگر از مولفه های دشوار مدیریت ریسک، توانایی کنترل مواجهه با معاملات همبسته و مرتبط است. تنظیمات تکنیکال مشابه در بین جفت‌ ارزها با ارز پایه غیرمعمول نیست، بنابراین ممکن است مواردی وجود داشته باشد که چندین معامله مرتبط را انجام دهید.

به عنوان مثال، یک کانال صعودی را در AUD/USD مشاهده می‌کنید و تصمیم می‌گیرید یک سفارش خرید را در انتهای کانال تنظیم کنید. در همان زمان، شما همچنین شاهد یک خط روند صعودی و واگرایی صعودی در AUD/JPY بودید، بنابراین شما نیز تصمیم گرفتید آن معامله خرید را انجام دهید. در همین حال، EUR/AUD الگوی سر و شانه‌و شکستگی احتمالی از خط گردن را نشان داده است، بنابراین شما نیز یک معامله فروش در زیر ناحیه پشتیبانی تنظیم کنید.

وقتی همه این سه معامله باز شوند، سه معامله همبسته خواهید داشت که اگر دلار استرالیا به رشد خود ادامه دهد، می تواند پتانسیل سود شما را سه برابر کند یا در صورت نزول ناگهانی AUD، ضرر شما را سه برابر کند.

علاوه بر این، باید به ارزهایی که با سایر دارایی ها همبستگی دارند نیز توجه داشته باشید. به عنوان مثال، یورو و فرانک سوئیس تمایل به حرکت پشت سر هم دارند، بنابراین اغلب دیده می شود که یک معامله خرید EUR/USD و یک معامله فروش USD/CHF نیز با هم مرتبط هستند.

این بدان معنا نیست که معامله گران از انجام معاملات همبسته دلسرد شوند، اما آگاهی از این که چگونه چنین ارزهایی می توانند در یک جهت حرکت کنند، ضروری است. اگر می‌خواهید محتاط باشید، می‌توانید ریسک خود را بر تعداد معاملات مرتبطی که انجام می‌دهید تقسیم کنید یا اگر فکر می‌کنید جفت‌هایی که معامله می‌کنید احتمال برد یا باخت تقریباً یکسانی دارند، به سادگی اندازه حجم معاملاتی خود را کاهش دهید.

وب سایت‌های فارکس ممکن است شامل جداول همبستگی برای جفت ارزهای اصلی  باشند، که می‌تواند به فرد کمک کند تا تعیین کند آیا باید تنظیمات مدیریت ریسک انجام شود یا خیر. گزینه دیگر می‌تواند این باشد که این موقعیت‌های همبسته متعدد را با یک معامله مخالف پوشش دهید تا اگر معاملات به نفع شما پیش نرود، ضررها به حداقل برسد.

نکته دیگری که باید هنگام سنجش همبستگی های ارزی به آن توجه کرد، نوسانات جفتی است که در حال معامله هستید. به خاطر داشته باشید که برخی از جفت‌ها ممکن است سریع‌تر از سایر جفت‌ها در جهت شما حرکت کنند، و زمانی که به نظر می‌رسد حرکت برای برخی از جفت‌ها تمام شده است، می‌توانید در مورد معاملات باقی‌مانده که هنوز باز هستند نیز فکر کنید.

با این حال، در پایان روز، این همبستگی‌های ارزی مشخص نیست. به عنوان مثال، EUR/USD ممکن است برای حرکت های قوی باشد در حالی که EUR/JPY در حال تثبیت است.  این مورد مربوط به قدرت ین و قدرت دلار امریکا در ان روز است. در این مورد، می‌توان نتیجه گرفت که این حرکت به جای حرکت یورو، ناشی از اقدام دلار بوده است.

این تغییرات در همبستگی‌ها را می‌توان با تغییر انتظارات نرخ بهره یا سوگیری‌های سیاست پولی توضیح داد، اما همیشه مهم است که وقتی با همان ارز معاملاتی انجام می‌دهید، این تغییرات را در ذهن خود نگه دارید. 

اگر در این موارد دچار مشکل هستید ما میتوانیم در اشتراک ویژه تمامی این وارد را در اختبار شما قرار دهیم

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید