Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شهادت پاول و بودجه بریتانیا در تمرکز است

شهادت پاول و بودجه بریتانیا در تمرکز است

امروز در بازارهای فارکس چیزهای زیادی در حال وقوع است. ما برخی از داده های مهم فرصت های شغلی در ایالات متحده و شهادت  از جی پاول، رئیس فدرال رزرو داریم. من فکر می کنم که رئیس پاول ممکن است آنقدرها که برخی امروز فکر می کنند هاوکیش نباشد و خطرات نزولی برای دلار می بینیم.

دلار امریکا: داده های JOLTS امروز مهم خواهند بود

با توجه به اینکه سرمایه گذاران منتظر حرکت بزرگ بعدی بانک های مرکزی هستند، نوسانات بازار فارکس بسیار پایین است. ما شک داریم که این محیط با نوسان کم به زودی تغییر کند، اما امروز را به عنوان ورودی های کلیدی برای داستان دلار برای امسال می دانیم.

ما امروز روی دو حوزه کلیدی تمرکز کرده ایم. اولین مورد، داده های فرصت های شغلی ژانویه JOLTS است . انتظار می رود این میزان از 9.03 به 8.85 کاهش یابد. تمرکز بیشتر روی نرخ ترک شغلی است(یعنی چند درصد از نیروی کار داوطلبانه کار را ترک کرده اند). این نشانه بازار کار فشرده یا سست است. در سال‌های 2021 و 2022، تقریباً 3.5 درصد از نیروی کار در حال ترک کار بودند - که منعکس کننده بازارهای کار بسیار فشرده است. انتشار دسامبر 2023 به 1.8 درصد کاهش یافته بود (غیرفصلی تعدیل شده) و کاهش بیشتر امروز نشان می دهد که بازار کار ایالات متحده در حال بازگشت به تعادل بهتر است و فشار برای دستمزدهای بالاتر(عامل اصلی تورم) کاهش می یابد. عدد پایین در اینجا برای دلار منفی است.

دومین ورودی بزرگ شهادت جی پاول، رئیس فدرال رزرو به مجلس است. بسیاری فکر می‌کنند که او باید با توجه به مشاغل قوی در ژانویه و داده‌های قیمت‌ها، رفتاری هاوکیش نشان دهد. با این حال، احتمال زیادی وجود دارد که لحن او بسیار شبیه سخنرانی اخیر کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو با عنوان "عجله چیست؟" در آن سخنرانی تاکید شد که فدرال رزرو از خصوصیت صبور بودن برخوردار است و اعتراف کرد که داده های ژانویه قوی بوده است. اما پیام اصلی کاهش موفقیت آمیز تورم و کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در اواخر سال جاری بود. به همین ترتیب، می‌توانیم بگوییم که قیمت‌گذاری در بازار میزان رشد دلار را در امروز محدود می‌کند (مگر اینکه اظهارات فدرال رزرو را کاملاً اشتباه خوانده باشیم!). در حال حاضر ما انتظارت سه مرحله کاهش نرخ بهره را برای فدرال رزرو در نظر گرفته اییم. 

ما همچنین متوجه شده ایم که سرمایه گذاران شروع به جدی تر گرفتن تهدید افزایش نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن کرده اند. نرخ‌های سوآپ 3 ماهه ین به بالاترین سطح از سال 2016 رسیده است. با توجه به ریسک رویداد ژاپن در هفته‌ها و ماه‌های آینده میتوانیم تقویت ین را شاهد باشیم.

دلار کانادا: لونی در آستانه ضعف

بانک مرکزی کانادا امروز سیاست های پولی را بدون انتشار پیش بینی های اقتصادی جدید اعلام می کند. تغییراتی که در آخرین به روز رسانی کلان کانادا مورد بحث قرار گرفتن، BoC از جلسه 24 ژانویه تصمیمات متفاوتی از اقتصاد دریافت کرده است. رشد اقتصاد قوی تر از حد انتظار بوده است، اما تورم با سرعت بیشتری کاهش یافته است. در ژانویه، بانک مرکزی کانادا لحن هاوکیش را از بیانیه حذف کرد، اما همچنان باید بحث را به سمت افزایش نرخ سوق دهد.

خطری در جهت نزولی برای CAD دارد، زیرا BoC ممکن است امروزلحن داویش ارائه دهد. احتمالاً کمی برای BoC وجود دارد که انتظارات را در این مرحله پایین بیاورد.

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید